Potten eller direkte på toilettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

heidi30

Hej alle,

Herover julen var vi hjemme hos svigermor som har en potte stående og den var MAlte meget int. i og ville sidde på den hele tiden. Han er dog også int. i selve toilettet og vil gerne sidde der også .

Vi har et par gange prøvet at tage bleen af ham og sidde ham på potten og toilettet, uden han dog har lavet noget. 

Jeg overvejer nu om vi overhovedet har brug for en potte og om vi ikke skal købe et lille sæde til selve toilettet istedet og så kan han bruge den istedet. Jeg ved godt han ikke kan sidde der selv, men alligevel.

Nogen som har sprunget potten over?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

musse1

heidi30 skriver:

Hej alle,

Herover julen var vi hjemme hos svigermor som har en potte stående og den var MAlte meget int. i og ville sidde på den hele tiden. Han er dog også int. i selve toilettet og vil gerne sidde der også .

Vi har et par gange prøvet at tage bleen af ham og sidde ham på potten og toilettet, uden han dog har lavet noget. 

Jeg overvejer nu om vi overhovedet har brug for en potte og om vi ikke skal købe et lille sæde til selve toilettet istedet og så kan han bruge den istedet. Jeg ved godt han ikke kan sidde der selv, men alligevel.

Nogen som har sprunget potten over?

til ingen af vores drenge har vi brugt potte, de har altid kommet direkte på toilet, har haft et bræt med trin på de har brugt, og det har fungeret fint, syns lige så godt, de kan lærer og sidde på toilet fra starten af. 

men det er vist en smag sag 

Anmeld

4. januar 2012

heidi30

musse1 skriver:

til ingen af vores drenge har vi brugt potte, de har altid kommet direkte på toilet, har haft et bræt med trin på de har brugt, og det har fungeret fint, syns lige så godt, de kan lærer og sidde på toilet fra starten af. 

Tak for svar.

Det bræt har jeg ikke set, men de findes vel i div. baby/børnebutikker?

Hvor gamle var dine børn da I startede på det? Malte er næsten 17 mdr.

Anmeld

4. januar 2012

spj

Min datter vil overhovedet ikke sidde på potte. Hun bliver så sur når vi har sat hende på den.
Vi har købt et toiletsæde for en lille måned siden og det er hun rigtig glad for. Hun kommer og tager os i hånden når hun vil derud og sidde. Hun er 20 måneder og har ikke gjort noget på toilettet endnu, måske tisset lidt, men synes det er fint hun gerne vil sidde på det.

Så her bruger vi ikke potte.

Anmeld

4. januar 2012

SHERO

Her er planen at bruge potte, og vi øver så småt. Egentlig ville jeg helst toilettet fra starten, men dagplejen har lovet at hjælpe til der, så er det jo bedst at bruge det samme begge steder. Så det blev potten...

Anmeld

4. januar 2012

Bryndis

Her har vi prøvet med begge dele og han tisser gerne i begge dele. Men han vil IKKE lave stort i toilettet så det laver han i potten. Og vi køre nu på 6. dagen uden ble og det køre bare der ud af

Anmeld

4. januar 2012

musse1

heidi30 skriver:

Tak for svar.

Det bræt har jeg ikke set, men de findes vel i div. baby/børnebutikker?

Hvor gamle var dine børn da I startede på det? Malte er næsten 17 mdr.

ja det gør det, har set det i babysam tror måske også bilka har det. er bare et trin der er på men det gør det nemmere for dem og komme op..

vores de 3 store  har nok været de der ca 2 år og har været renlige når de har været ca. 2½ år. 

vil dog sige at vores den mindste er kun 16 mdr. og har da prøvet og sidde der flere gange, fordi han selv har villet når han har set de andre, men vi hjælper lige med og komme rigtigt op og ned, og gør det kun når han lige selv vil, så er bare for sjovt

Anmeld

4. januar 2012

heidi30

spj skriver:

Min datter vil overhovedet ikke sidde på potte. Hun bliver så sur når vi har sat hende på den.
Vi har købt et toiletsæde for en lille måned siden og det er hun rigtig glad for. Hun kommer og tager os i hånden når hun vil derud og sidde. Hun er 20 måneder og har ikke gjort noget på toilettet endnu, måske tisset lidt, men synes det er fint hun gerne vil sidde på det.

Så her bruger vi ikke potte.

Tak for dit svar.

Her er potten ingen problem, men synes egentlig bare det kunne være smartere direkte på toilettet - så dejligt at hun gerne vil det.

Held og lykke med træningen 

Anmeld

4. januar 2012

heidi30

Tullen85 skriver:

Her er planen at bruge potte, og vi øver så småt. Egentlig ville jeg helst toilettet fra starten, men dagplejen har lovet at hjælpe til der, så er det jo bedst at bruge det samme begge steder. Så det blev potten...

Nå ja, har jeg ikke lige tænkt over.

I Maltes nusery (vi bor i UK) har de en lille bitte toilet, så det må være det de bruger til træning også. Men må hellere lige høre.

Tak for dit svar.

Anmeld

4. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
musse1 skriver:

Vi har gjort det på samme måde herhjemme. Det fungere super godt med bræt med trin på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.