Skuffet over "veninde"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg skriver lige ano, da man aldrig ved, hvem der kigger med.

Jeg har en veninde jeg har kendt hele mit liv. Vi har altid haft det sådan on/off, da vi er noget forskellige, men alligevel har vi følt os draget til hinanden. Vi har børn nogenlunde samme alder, er gift osv osv.

Men vi har ikke set hinanden i flere år på trods af, vi bor ca 30 km fra hianden. For nogle år siden, besøgte vi hinanden (med mand og børn) ofte. Men de har nok kun været og besøge os 2 gange i de 14 år vi har boet her.

Jeg har før snakket med hende om at de aldrig besøger os og at det er ebbet meget ud med vores venskab. Hun har meddelt for et års tid siden, at det ikke blev anderledes. Hun var tilfreds med vores kontakt via sms.

Jeg har så her for nogle dage siden spurgt om de var interesseret i at mødes til en kop kaffe og evt noget godt mad. Det gik lidt tid også svarede hun:

Ved du hvad ***, vi har egentlig nok i vores eget liv og de venner vi har. Det er jo så meget i med børn og arbejde osv. Så jeg har egentlig nok i at vi bare skriver sms sammen.

Ja jeg har nok altid vidst at hun ikke ønskede mere kontakt end sms, men jeg hang sgu lidt med hagen. Blev lidt skuffet. Nok mest over at hun vælger mig fra. Gider ikke have kontakt med mig udover sms. Og jeg er faktisk et ret vellidt menneske, men lige hende preller det af på. Det er hendes primisser eller ingen primisser.

Jeg skrev bare okay tilbage til hende, men nu har hun skrevet tilbage og skriver om alm ting, som om vi har haft en god nytårsaften, vejret osv. Har ikke svaret... For ved ikke hvad jeg skal......

Hvad synes I piger... Hvad ville I gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Noneother

For at være helt ærlig så gad jeg sgu ikke være med til det der. Jeg havde bare sagt farvel og ha´et godt liv.

men det må du jo gøre op med dig selv. Enten må du acceptere at det er sådan hun har det, for det kan du ikke ændre på.
Ellers må du tage konsekvensen af at i har forskellige forventninger til venskabet, og afslutte det. -Du behøver ikke smække med døren eller noget jo.

Det bliver i hvert fald ikke bedre for nogen af jer, af at du bliver ved med at hænge dig i det uden at gøre noget.

Anmeld

4. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville nok vælge"veninden" fra. Hvorfor bruge tid på en som dybest set ikke vil en selv. Jeg ville bruge min tid på mine andre veninder som jeg ved sætter pris på mig.

Anmeld

4. januar 2012

Taniakb

Jeg havde ikke accepteret det.. Hvis hun/de har nok i de venner de har, hvorfor så ik smse med dem ?

Jeg kan god følge at det er svært når man har kendt hinanden hele livet, men hun vælger dig fra.. Så jeg ville nok tilbringe min tid på venner som også havde lyst til at se mig..

Anmeld

4. januar 2012

B&J

det er jeg virkelig ked af men jeg havde nok bare sig farvel til hende hun har meldt ud hun ikke gider dig mere og hun kun gider skrive sms og hun endelig havde andre venner

sender dig lige en kæmpe krammer

Anmeld

4. januar 2012

LR85

jeg kan godt forstå hvis du er skuffet og ked af det over den melding, men samtidig kan vi så ikke alle genkende den situation som 'hun' står i.

Jeg har da selv prøvet at have nok i det jeg har og en veninde meget gerne ville ses meeeget mere. Så i det synsfelt synes jeg det er en fin måde hun melder ud på, ærlig og uden a sige noget direkte sårende eller ubehøvlet.

Jeg ville nok droppe a sms'e med hende, og så bare sige tak for det venskab og det var det.

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hej.

Jeg skriver lige ano, da man aldrig ved, hvem der kigger med.

Jeg har en veninde jeg har kendt hele mit liv. Vi har altid haft det sådan on/off, da vi er noget forskellige, men alligevel har vi følt os draget til hinanden. Vi har børn nogenlunde samme alder, er gift osv osv.

Men vi har ikke set hinanden i flere år på trods af, vi bor ca 30 km fra hianden. For nogle år siden, besøgte vi hinanden (med mand og børn) ofte. Men de har nok kun været og besøge os 2 gange i de 14 år vi har boet her.

Jeg har før snakket med hende om at de aldrig besøger os og at det er ebbet meget ud med vores venskab. Hun har meddelt for et års tid siden, at det ikke blev anderledes. Hun var tilfreds med vores kontakt via sms.

Jeg har så her for nogle dage siden spurgt om de var interesseret i at mødes til en kop kaffe og evt noget godt mad. Det gik lidt tid også svarede hun:

Ved du hvad ***, vi har egentlig nok i vores eget liv og de venner vi har. Det er jo så meget i med børn og arbejde osv. Så jeg har egentlig nok i at vi bare skriver sms sammen.

Ja jeg har nok altid vidst at hun ikke ønskede mere kontakt end sms, men jeg hang sgu lidt med hagen. Blev lidt skuffet. Nok mest over at hun vælger mig fra. Gider ikke have kontakt med mig udover sms. Og jeg er faktisk et ret vellidt menneske, men lige hende preller det af på. Det er hendes primisser eller ingen primisser.

Jeg skrev bare okay tilbage til hende, men nu har hun skrevet tilbage og skriver om alm ting, som om vi har haft en god nytårsaften, vejret osv. Har ikke svaret... For ved ikke hvad jeg skal......

Hvad synes I piger... Hvad ville I gøre...

Jeg har det lidt blandet med det

For sådan helt ærligt så har jeg også veninder hvor det passer mig glimrende at vi bare holder lidt kontakt over Facebook og hvor jeg faktisk ikke kan rumme flere mennesker tæt inde i mit liv pt. Forskellen på mig og din veninde er bare at hun er ærlig omkring det og det synes jeg et eller andet sted er forfriskende

Anmeld

4. januar 2012

LR85

Giraffen skriver:

For sådan helt ærligt så har jeg også veninder hvor det passer mig glimrende at vi bare holder lidt kontakt over Facebook og hvor jeg faktisk ikke kan rumme flere mennesker tæt inde i mit liv pt. Forskellen på mig og din veninde er bare at hun er ærlig omkring det og det synes jeg et eller andet sted er forfriskende

Anmeld

4. januar 2012

Ansemusen

Jeg ville fortælle hende på en pæn måde, evt. i et brev, at jeg holder utroligt meget af hende, at vores lange venskab betyder meget for mig, fordi man kender hinanden så godt på mange områder.
Men at jeg ikke kan affinde mig med at være en såkaldt sms-veninde! At hun enten ønsker at have dig i sit liv eller ikke. At denne kun halve kontakt bare gør den manglende fysiske reelle kontakt så meget mere tydelig og svær!

Jeg ville ikke skrive noget vredt eller tarveligt. Bare kort mine følelser og tanker omkring det. Og lade den stå åben og være op til hende, om det skal være slut eller om i skal ses.

Hun er ikke værd at samle på, hvis hun vælger dig fra på den måde

Anmeld

4. januar 2012

Ansemusen

Giraffen skriver:

Jo men så er man jo egentlig ikke veninder. Men bekendte som lige catcher op på facebook o. lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.