Det der med job og uddannelse......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Loa

aarhusmor skriver:

Der kan du jo vælge at søge efter et nyt job, så du kommer ned i tid

Men hvis du gerne vil være konditor, så bliver arbejdstiderne vist endnu værre.

Så prøv at få det flettet ind, så du sikrer dig.

Jeg har jo selv taget mange chancer og et af de problemer jeg møder tit ved en ansættelsessamtale er at de ikke rigtigt kan se den røde tråd i mit liv. Men det kan jeg godt. Alt hvad jeg har rørt ved har været indenfor rådgivning - synes jeg selv.

Godt med kritiske spørgsmål

Vidste ikke arbejdstiderne for en konditor var så slemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Loa

Tina&Martin skriver:

sats sats sats...

En dag er det for sent og så vil du måske fortryd det voldsomt!!!

Det er også det jeg tænker, men puha er svært at forlade det sikre.....

Anmeld

4. januar 2012

Loa

Taniakb skriver:

Kunne man eventuelt ikke tage nogen kurser eller noget i det så du får mærket ordenligt efter før du kaster dig ud i noget?

Du har jo en familie, og pengene er ikke alt, men de er altså vigtigte..

Jeg ville beholde det sikre også prøve det andet af på en anden måde for at sikre mig..

Jeg har været på alm kagekursus, så det er ikke der interessen mangler, det ville mere være selve det med at stå og bage brød. Men er svært at forestille sig når man ikke har prøvet det.

Vi flytter snart, hvor økonomien ikke rigtig bliver så vigtig en faktor, så jeg ville godt have mulighed for at kunne få SU og vi stadig kunne klare os.

Anmeld

4. januar 2012

serinasmor

Loa skriver:

Det er bare sååååå svært at vide om det bliver for ensformigt, eller det ikke bliver noget problem overhovedet, når man ikke har prøvet det

God idé det med at undersøge praktik. Men jeg tænker nu man skal starte med bageruddannelsen, kan man så starte i praktik der først, og så senere hen hos en konditor, ved du det?

hmmm ... er faktisk næsten sikker på at bager og konditor er 2 forskellige uddannelser ..

men kan se du bor i storkøbenhavn .. så må der være masser af muligheder .. ud og finde en konditorforretning og spørge om det er ensformigt arbejde og rutinepræget ... og om det er tungt ? ... og får man lov at være kreativ

Anmeld

4. januar 2012

Chalala85

Loa skriver:

Ja jeg er virkelig meget i tvivl om hvad der er det rigtige/bedste at gøre.....

Jeg har pt. et job som økonomiassistent. Jeg brænder overhovedet ikke for jobbet. Jeg kan sagtens holde det ud, det er slet ikke det, men det er ikke sådan jeg jubler om morgenen når jeg skal afsted.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal gå efter konditor uddannelsen, som jeg tror vil fange mig meget mere. Jeg elsker at lave kager, og pynte dem, i det hele taget, bare være kreativ og bruge hænderne.

Men skal jeg holde mig til det sikre og blive i mit job, eller skal jeg prøve det usikre med uddannelse og praktik, uden at vide om jeg får succes med det eller ej.

Hvad ville i gøre?

Jeg ville gå efter det som jeg brænder for. Tror jeg ville se dit nuværende job som et sikkerhedsnet, HVIS nu konditor udd. ikke gik som forventet så ville jeg altid have noget at falde tilbage på. Synes det er vigtigt at man kan lide det man laver og brænder for det

Desuden skal jeg jo også bruge et par kager på et tidspunkt hihi ej spøg til side.

Men synes virkelig du skal følge dit hjerte smukke, hvis det er noget du ønsker så Go go go go

Anmeld

4. januar 2012

Loa

serinasmor skriver:

hmmm ... er faktisk næsten sikker på at bager og konditor er 2 forskellige uddannelser ..

men kan se du bor i storkøbenhavn .. så må der være masser af muligheder .. ud og finde en konditorforretning og spørge om det er ensformigt arbejde og rutinepræget ... og om det er tungt ? ... og får man lov at være kreativ

Tænk syntes jeg havde læst at man som konditor skulle være bager først, og så kunne tage specialet som konditor efterfølgende.....?

Anmeld

4. januar 2012

serinasmor

Tænk syntes jeg havde læst at man som konditor skulle være bager først, og så kunne tage specialet som konditor efterfølgende.....?

googleguden findes

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/madtilmennesker/bager_og_konditor.aspx#fold2

bager og konditor starter sammen og deler sig derefter op ... lidt ligesom landmænd og dyrepassere starter sammen men deler sig op i specialer fx gris, ko, zoo, fisk, smådyr (eller hvad de nu hedder)... ved i øvrigt kun det sidste fordi min søster er uddannet dyrepasser

men her skulle i øvrigt stå alt hvad der er værd at vide

Anmeld

4. januar 2012

Maja_4000

Loa skriver:

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/madtilmennesker/bager_og_konditor.aspx

Har du læst her ?

Anmeld

4. januar 2012

Loa

Maja_4000 skriver:

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/madtilmennesker/bager_og_konditor.aspx

Har du læst her ?

Jepsen

Syntes bare sidst jeg undersøgte det, der var den første del af uddannelsen den samme for bager og konditor, så troede jeg havde en fordel fordi jeg havde fundet et sted der søgte bagerlærling....

Anmeld

4. januar 2012

serinasmor

Loa skriver:

ssom jeg læser det er grundforløbet ens .. men det slutter så snart du kommer i praktik  ...

håber du blev klogere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.