Det der med job og uddannelse......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Loa

Ja jeg er virkelig meget i tvivl om hvad der er det rigtige/bedste at gøre.....

Jeg har pt. et job som økonomiassistent. Jeg brænder overhovedet ikke for jobbet. Jeg kan sagtens holde det ud, det er slet ikke det, men det er ikke sådan jeg jubler om morgenen når jeg skal afsted.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal gå efter konditor uddannelsen, som jeg tror vil fange mig meget mere. Jeg elsker at lave kager, og pynte dem, i det hele taget, bare være kreativ og bruge hænderne.

Men skal jeg holde mig til det sikre og blive i mit job, eller skal jeg prøve det usikre med uddannelse og praktik, uden at vide om jeg får succes med det eller ej.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

aarhusmor

Loa skriver:

Jeg har pt. et job som økonomiassistent. Jeg brænder overhovedet ikke for jobbet. Jeg kan sagtens holde det ud, det er slet ikke det, men det er ikke sådan jeg jubler om morgenen når jeg skal afsted.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal gå efter konditor uddannelsen, som jeg tror vil fange mig meget mere. Jeg elsker at lave kager, og pynte dem, i det hele taget, bare være kreativ og bruge hænderne.

Men skal jeg holde mig til det sikre og blive i mit job, eller skal jeg prøve det usikre med uddannelse og praktik, uden at vide om jeg får succes med det eller ej.

Hvad ville i gøre?

Nu er jeg en der altid springer i med begge ben og har derfor en del uddannelser og skal starte på en ny igen d. 1. februar

Normalt siger jeg at man skal springe ud i det. Men lige i dit tilfælde tænker jeg lidt at du burde holde kagedekorationen som en fritidsinteresse i stedet og det hænger sammen med at der i øjeblikket og de sidste par år, har været en trend om at dekorere kager. Alt skulle være så flot, alle tog kurser, alle elsker det.....

Jeg tror du skal regne med at den trend går af mode igen, at det bliver svært at ernære sig som konditor. Så jeg ville i dit sted tage kurser i kagedekoration og så ville jeg lave et lille firma ved siden af, og måske gå ned i tid med det job jeg havde.

Held og lykke

Anmeld

4. januar 2012

2babygirls

Loa skriver:

Hvad ville i gøre?

sats sats sats...

En dag er det for sent og så vil du måske fortryd det voldsomt!!!

Anmeld

4. januar 2012

Mettemus

Tina&Martin skriver:

sats sats sats...

En dag er det for sent og så vil du måske fortryd det voldsomt!!!

Enig!! Pensionen er meget langt væk hvis man allerede nu er utilfreds med jobbet. Og når du ovenikøbet ved hvad du gerne vil?

Anmeld

4. januar 2012

serinasmor

mærk efter ....

ville du elske jobbet når det bliver hverdag .. eller er det bare en drøm om at være kreativ (siger hende der er ved at tage en kreativ uddannelse hvor jobchancerne er minimale)... ethvert job har også de kedelige rutineprægede opgaver ... tror ikke at alle konditorer ELSKER at lave en milliard ens roser i bryllupssæsonen ... eller 10.000 kransekager til nytår ..

men brænder du VIRKELIG for det så er det vejen frem ...

start med at undersøge om jeres økonomi kan holde til elevløn .. find ud af om der er en konditor i området hvor du kan få lov at komme i praktik .. som rent faktisk laver den slags pyntede kreative kager du gerne vil lave ..

og frem for alt ... hav en praktikplads på hånden inden du starter på uddannelsen

Anmeld

4. januar 2012

Loa

aarhusmor skriver:

Nu er jeg en der altid springer i med begge ben og har derfor en del uddannelser og skal starte på en ny igen d. 1. februar

Normalt siger jeg at man skal springe ud i det. Men lige i dit tilfælde tænker jeg lidt at du burde holde kagedekorationen som en fritidsinteresse i stedet og det hænger sammen med at der i øjeblikket og de sidste par år, har været en trend om at dekorere kager. Alt skulle være så flot, alle tog kurser, alle elsker det.....

Jeg tror du skal regne med at den trend går af mode igen, at det bliver svært at ernære sig som konditor. Så jeg ville i dit sted tage kurser i kagedekoration og så ville jeg lave et lille firma ved siden af, og måske gå ned i tid med det job jeg havde.

Held og lykke

Puha det havde jeg slet ikke tænkt på.

Tør ikke springe ud i det hvis det bliver en fiasko.

Tror ikke der er mulighed for at gå ned i tid, da vi har rigtig meget, og især ved hver måneds, kvartals og årsafslutning. Der har jeg rigtig meget overarbejde og så dårligt min familie hen over jul og nytår da det er der vi har aller travlest. Ved jeg ikke om jeg kan holde til.

Ved bare ikke om jeg tør springe ud i noget usikkert.

Anmeld

4. januar 2012

Lunae

Loa skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg ville kaste mig ud i en uddannelsen som konditor. Hvis du brænder for faget og det er din hobby, så tænker jeg umiddelbart, at det kun kan blive godt

Go for it

Anmeld

4. januar 2012

aarhusmor

Loa skriver:

Puha det havde jeg slet ikke tænkt på.

Tør ikke springe ud i det hvis det bliver en fiasko.

Tror ikke der er mulighed for at gå ned i tid, da vi har rigtig meget, og især ved hver måneds, kvartals og årsafslutning. Der har jeg rigtig meget overarbejde og så dårligt min familie hen over jul og nytår da det er der vi har aller travlest. Ved jeg ikke om jeg kan holde til.

Ved bare ikke om jeg tør springe ud i noget usikkert.

Der kan du jo vælge at søge efter et nyt job, så du kommer ned i tid

Men hvis du gerne vil være konditor, så bliver arbejdstiderne vist endnu værre.

Så prøv at få det flettet ind, så du sikrer dig.

Jeg har jo selv taget mange chancer og et af de problemer jeg møder tit ved en ansættelsessamtale er at de ikke rigtigt kan se den røde tråd i mit liv. Men det kan jeg godt. Alt hvad jeg har rørt ved har været indenfor rådgivning - synes jeg selv.

Anmeld

4. januar 2012

Taniakb

Kunne man eventuelt ikke tage nogen kurser eller noget i det så du får mærket ordenligt efter før du kaster dig ud i noget?

Du har jo en familie, og pengene er ikke alt, men de er altså vigtigte..

Jeg ville beholde det sikre også prøve det andet af på en anden måde for at sikre mig..

Anmeld

4. januar 2012

Loa

serinasmor skriver:

mærk efter ....

ville du elske jobbet når det bliver hverdag .. eller er det bare en drøm om at være kreativ (siger hende der er ved at tage en kreativ uddannelse hvor jobchancerne er minimale)... ethvert job har også de kedelige rutineprægede opgaver ... tror ikke at alle konditorer ELSKER at lave en milliard ens roser i bryllupssæsonen ... eller 10.000 kransekager til nytår ..

men brænder du VIRKELIG for det så er det vejen frem ...

start med at undersøge om jeres økonomi kan holde til elevløn .. find ud af om der er en konditor i området hvor du kan få lov at komme i praktik .. som rent faktisk laver den slags pyntede kreative kager du gerne vil lave ..

og frem for alt ... hav en praktikplads på hånden inden du starter på uddannelsen

Det er bare sååååå svært at vide om det bliver for ensformigt, eller det ikke bliver noget problem overhovedet, når man ikke har prøvet det

God idé det med at undersøge praktik. Men jeg tænker nu man skal starte med bageruddannelsen, kan man så starte i praktik der først, og så senere hen hos en konditor, ved du det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.