Babysvømning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

FogL

Fru Skovrup skriver:

vi fik at vide at den lille først måtte komme i varmtvands bassin når han igen havde opnået sin fødselsvægt og når han vejede over 3500g ( min søn vejede så 4500g så det der med 3500g var ikke vigtigt for os)

Men det almindelige ikke opvarmede vand må de ikke komme ind i før de er meget ældre, da de slet ikke selv kan holde varmen.

Ahh okay.. 

Hvornår er så det? Har hørt det er ved 3 mdr, men er da slet ikke sikker.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Ahh okay.. 

Hvornår er så det? Har hørt det er ved 3 mdr, men er da slet ikke sikker.. 

jeg citere lige fra det link som  isabellamor  fandt frem:

Alle kan gå til babysvømning. Men hvis barnet er født for tidligt, eller der har været komplikationer under/efter fødslen, så søg råd hos lægen.

Barnet kan starte babysvømning, når navlestumpen er helet op. Hvor gammel barnet skal være, før det kan starte til babysvømning afhænger meget af, hvor varmt vandet og luften er. Det optimale er, at vandtemperaturen er mellem 32 og 34 grader, luften omkring 30 grader, og at lokalet er fri for træk. Er vandtemperaturen lavere end 30 grader, skal opholdet i vandet afkortes efter barnets reaktioner. Børn under ½ år bør ikke være i vandet mere 30 minutter af gangen.

- kilde

Anmeld

3. januar 2012

sabrina89

Vi startede til svømning da Freja var 5 uger

Anmeld

3. januar 2012

FogL

Fru Skovrup skriver:

jeg citere lige fra det link som  isabellamor  fandt frem:

Alle kan gå til babysvømning. Men hvis barnet er født for tidligt, eller der har været komplikationer under/efter fødslen, så søg råd hos lægen.

Barnet kan starte babysvømning, når navlestumpen er helet op. Hvor gammel barnet skal være, før det kan starte til babysvømning afhænger meget af, hvor varmt vandet og luften er. Det optimale er, at vandtemperaturen er mellem 32 og 34 grader, luften omkring 30 grader, og at lokalet er fri for træk. Er vandtemperaturen lavere end 30 grader, skal opholdet i vandet afkortes efter barnets reaktioner. Børn under ½ år bør ikke være i vandet mere 30 minutter af gangen.

- kilde

Hvad så, hvis der ikke er temperatur måler? :O

Anmeld

3. januar 2012

eliasogmor

ciepige skriver:

Nu spørger jeg sikkert dumt.. Men hvornår må man tage baby med ud, at svømme? (i pools, som i svømmehaller osv) 
Ved godt, at jeg først må efter 8 uger.. Men hvad med bebs?  

mener de skal være over 4 kg....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.