Klip i kørekort eller bøde???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

Bassemor<3

Det er et klip. Jeg har engang fået en bøde på 1000 kr for at køre 62 km/t i en 50 km/t zone, og i brevet med bøden stod der at jeg var 2 km. fra at få et klip. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Muffinmus

de trækker jo ca 3 km i timen fra, så måske du slipper med en bøde på 1500 kr...efter de gamle takster i hvert fald:-)

Anmeld

3. januar 2012

come2

Den lykkelige skriver:

Øv... men ja så kan jeg vel lære det.. men det jo min kærestes bil.. hva gør man så??

Bøden kommer til den der har indregistreret bilen, og det må jo være din kæreste

Anmeld

3. januar 2012

come2

Den lykkelige skriver:

Igår da jeg var hos mine forældre og var på vej hjem kommer man kørende med 80 km også kommer der en lille by man skal igennem også må man køre 80 igen.. men jeg var ikke på 50 km i timen da by skiltet var der.. lige ved skiltet på den ene side af gaden holder en bil som holder lidt på cykelsti.. lagde bare mærke til det fordi det lignede en som ville dreje ud.. men bilen stod slukket..  i det samme jeg køre forbi ser jeg kamera på den anden side af gaden der står på et stativ og det knipser mig... hmmm jeg har kørt ca 65/67..
Nogen som ved om det er bøde, klip eller hvad det er???

Det link jeg sendte er de helt nye bødetakster. de er jo lige steger her pr 1 jan.

Anmeld

3. januar 2012

bøgelund

Den lykkelige skriver:

Vi må da håbe jeg kun får bøde.. men hvad gør man når det jo er min kæreste som ejer bilen?

Bøden bliver sendt til bilens ejer. håber du slipper med skrækken. En bøde får du i hvertfald. 

Anmeld

3. januar 2012

Den lykkelige

bøgelund skriver:

Bøden bliver sendt til bilens ejer. håber du slipper med skrækken. En bøde får du i hvertfald. 

Ok.. tak for hjælpen.. ja håber virkelig også at jeg bare får bøde..

Anmeld

3. januar 2012

Den lykkelige

babyboy2012 skriver:

Det er et klip. Jeg har engang fået en bøde på 1000 kr for at køre 62 km/t i en 50 km/t zone, og i brevet med bøden stod der at jeg var 2 km. fra at få et klip. 

Hmmm.. øv...

Anmeld

3. januar 2012

SpunkenJo

Tjek denne tabel:

http://www.dba.dk/asp/sektion/ordbog/Detail.asp?Ar tikelId=37054

Det du blir målt til fratrækkes med 3 km/t for at give lidt "rabat"

Kh Jo

Anmeld

3. januar 2012

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Men ikke i følge dette link..
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boeder/Boedetakster.aspx
Men jeg lå omkring de 67 km/t.. så hvis det passer og de trækker 3 km fra er det jo 64 også passer de 1500 jo.. men hvis jeg kørte bare 69 km/t og de trækker 3 fra så er det jo klip og 2500 kr...

Du kan hverken gøre fra eller til, så prøv ikke at tænke for meget på det 

Anmeld

28. oktober 2012

Inge Nielsen

Den lykkelige skriver:

Igår da jeg var hos mine forældre og var på vej hjem kommer man kørende med 80 km også kommer der en lille by man skal igennem også må man køre 80 igen.. men jeg var ikke på 50 km i timen da by skiltet var der.. lige ved skiltet på den ene side af gaden holder en bil som holder lidt på cykelsti.. lagde bare mærke til det fordi det lignede en som ville dreje ud.. men bilen stod slukket..  i det samme jeg køre forbi ser jeg kamera på den anden side af gaden der står på et stativ og det knipser mig... hmmm jeg har kørt ca 65/67..
Nogen som ved om det er bøde, klip eller hvad det er???

Hvis du overskrider den tilladte hastighedsgrænse med 30%, får du et klip i kørekortet. Dvs. hvis den tilladte hastighed er 50 km/t (normale hastighedsgrænse i byområde), så får du et klip i dit kørekort, hvis du kører 66 km/t. Du du ligger vist lige på grænsen!

Fik du så et klip i kørekortet? Eller slap du lige akurat? 

Det må vi håbe for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.