Kan man tillade at blive sur over dette??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Anonym trådstarter

Er anonym, da jeg ikke vil hænge min svigerfar ud.. Men min svigerfar valgte at blive pigefornærmet over at vores datter på 13 mdr. sov da vi skulle danse om juletræet og åbne gaver.. Klokken var over 21.30 og hun havde ikke sovet så godt i løbet af dagen.. Jeg lod det glippe og tækte ikke videre over det.. Før nytåraftensaften, hvor han igen brokkede sig over at hun sov sig ind i det nye år.. Han havde regnet med, at vi gik ind og vækkede hende, for at åbne gaver (hvilkte hun ikke ved hvad er endnu) plus at vi skulle vække hende for at se fyrværkeri..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Silas&Mille

Det synes jeg ikke han har ret til at blive sur over.
Det virker umiddelbart ikke som om han har nogen forståelse for at små børn har brug for søvn og bare bliver sure og træls hvis de bliver hevet ud af sengen for at tilgodese hans ønsker. 

Vi havde selv meldt ud til jul at hvis Silas sov når der skulle pakkes gaver ud, så var det bare sådan og der var ikke nogen der sagde noget til det, andet end at det var forståligt.
Han havde dog sovet godt i løbet af dagen, så han fik selv lov til at pakke gaver ud

Nytårsaften sov han fra det hele og det var helt fint med os. Han bliver først et år på fredag og forstår slet ikke noget af det. 

Anmeld

3. januar 2012

Nolle

bare være sur .. det ville jeg være..

synes det er plat at være sur over sådan lille ting. gaver kan åbenes   dagen efter,  fyrværkeri er der osse dagen efter. 

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Det synes jeg ikke han har ret til at blive sur over.
Det virker umiddelbart ikke som om han har nogen forståelse for at små børn har brug for søvn og bare bliver sure og træls hvis de bliver hevet ud af sengen for at tilgodese hans ønsker. 

Vi havde selv meldt ud til jul at hvis Silas sov når der skulle pakkes gaver ud, så var det bare sådan og der var ikke nogen der sagde noget til det, andet end at det var forståligt.
Han havde dog sovet godt i løbet af dagen, så han fik selv lov til at pakke gaver ud

Nytårsaften sov han fra det hele og det var helt fint med os. Han bliver først et år på fredag og forstår slet ikke noget af det. 

Han siger altid: "at vi ikke skal lad Laura styrer vores hverdag" - det han mener er, at vist han skal noget hvor han gerne vil have Laura med, skal vi vække hende, og holde hende vågn..

Eks. en dag skulle ham og min mand spille firmabowling, Laura plejede at sove første lur på det tidspunkt de skulle spille.. I denne periode sov hun ikke særlig godt, og jeg vil ahve hun skulle sove alt hvad hun kunne. Så jeg sagde vi ville tage en anden bil, og komme når hun var vågnet. Og der fik jeg så denne sms: " HUSK at Laura IKKE skal styrer Jeres liv!!!!!!!!"

Han bruger også altid denne sætning: "det gjorde vi, og biiip (min mand) og biiip (min svigerinde) har da ikke taget skadet"..

Anmeld

3. januar 2012

Camulla

Anonym skriver:

Er anonym, da jeg ikke vil hænge min svigerfar ud.. Men min svigerfar valgte at blive pigefornærmet over at vores datter på 13 mdr. sov da vi skulle danse om juletræet og åbne gaver.. Klokken var over 21.30 og hun havde ikke sovet så godt i løbet af dagen.. Jeg lod det glippe og tækte ikke videre over det.. Før nytåraftensaften, hvor han igen brokkede sig over at hun sov sig ind i det nye år.. Han havde regnet med, at vi gik ind og vækkede hende, for at åbne gaver (hvilkte hun ikke ved hvad er endnu) plus at vi skulle vække hende for at se fyrværkeri..

What?! Det var da enormt mærkeligt! Selvfølgelig sover et lille barn på 13 mdr. på den tid af døgnet og skal selvfølgelig ikke vækkes... Hvad ville hun få ud af det??

Men lidt sødt af ham, at han gerne vil, at hun skal opleve de ting, synes jeg. Sådan kan man også se på det  

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Camulla skriver:

What?! Det var da enormt mærkeligt! Selvfølgelig sover et lille barn på 13 mdr. på den tid af døgnet og skal selvfølgelig ikke vækkes... Hvad ville hun få ud af det??

Men lidt sødt af ham, at han gerne vil, at hun skal opleve de ting, synes jeg. Sådan kan man også se på det  

Tror også han gør det af et godt , for han elsker virkelig hende højt.. Men synes bare, at det at han stadig går og snakker om, at x er gået glip af vigtigte ting, er lige lidt for meget..

Anmeld

3. januar 2012

lio

Et barn på et år får intet ud af og blive vækket, hun ved ikke hvad gaver  er eller fyrværkeri.

Anmeld

3. januar 2012

millemai

For at sige det på godt amager'sk: Han skal bare knytte sylten!

Hvad tænker han dog på? Det er jo hans behov ikke hendes. Magen til egoistisk menneske.

Hendes behov ville være, at I havde startet juleaften tidligere eller alternativt at gave-åbning blev flyttet til om eftermiddagen. 

Anmeld

3. januar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Nej du skal ikke blive sur over det, for det er jo simpelthen for latterligt.
Så spild ikke din energi på det. 

Grin af det, han er jo helt hen i vejret hvis han ikke forstår at en barn på 13 mdr. ikke har nogen glæde af at blive vækket.

Og hvis han bliver ved med at brokke sig, så sig stille og roligt til ham, jeg har forstået at du ikke er enig med os i hvornår vores barn skal sove, men det skal du sådan set ikke blande dig i. træk en streg en gang for alle.

Anmeld

3. januar 2012

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

sidste år da min datter var 1½ juleaften sov hun også da vi skulle danse omkring juleaften. Så kan da ikke se hvad der er forkert i det... Børnene bliver jo snotforvirret hvis de skal rives ud af det vante...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.