What to do!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
har du prøvet at amme i liggende stilling?

de første par måneder lå jeg ned og ammede min søn, han faldt også altid i søvn og jeg kunne ikke på nogen måde flytte på ham når først han sov.

Jeg tog en stor ammepude mellem benene, baksede mig godt ned i sengen i en behagelig stilling og lagde knægten til, han suttede aktivt i max 10 min og faldt i søvn med brystet munden, men selvom han sov suttede han stadig og aktiverede nedløbsrefleksen og på den måde fik han en masse af den tykke mælk (som også virker beroligene)

Hvis du ikke har prøvet liggende synes jeg næsten du skal prøve, find dig en god bog, eller tag din telefon med i sengen, jeg fik mange timer til at gå med at høre musik, læse på internettet og læse bøge, nu er min søn vokset fra det der med at falde i søvn ved brystet, nu ammer han max 10 min og så er brystet tømt, men han er så også 7 mdr nu.

jeg synes det var hårdt at ligge et par timer af gangen på den her måde, men det var den eneste måde jeg kunne amme ham og ligge ordentligt. Idag er jeg glad for jeg gjorde det sådan, men vil da gerne høre om det vil kunne hjælpe dig.

hvad er grunden til at du bruger suttebrik? har du prøvet uden?

jeg fandt lidt om amme/suttebrikker på www.ammenet.dk som jeg synes du skal kigge på: http://ammenet.dk/wiki/amme-suttebrikker

Citat: Der findes mange forskellige slags ammebrikker, og de er bestemt ikke alle lige gode. Det gælder om, at finde en ammebrik, som passer til brystets størrelse (fås til små og store bryster), og som stimulerer brystet bedst muligt. Ammebrikker med en form som en sommerfugl kan anbefales da disse giver størst mulig hudkontakt. Disse ammebrikker, er meget tynde, og formet som en sommerfugl, så barnet oplever mors duft - og stimulere brystet bedst muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Henriette Aaby skriver:

Ja det var rigtig dejligt. SP sagde hun at hun havde været tilfreds med 400 g.

Jeg har også været sikker på at der var mælk, men problemet har været at holde ham vågen til mere en det tynde mælk. Det er jo det fede mælk der mætter længe.

Jeg prøvede hendes råd af i går. Og det gik over alt forventning. I stedet for at sove ved brystet, sov han godt nok hos mig, men oppe på brystkassen. Lidt hygge skal han jo have. Og det var en rigtig god søvn han fik. Og mine bryster fik ro til at lave mere mælk

Jeg tror på det nu

Det var da godt, hendes råd virkede. Skønt for jer begge krydser fingre for det kommer til at blive et godt forløb for jer.

Anmeld

4. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
havde ikke set din update, hvor er det fedt du har fået det til at virke

Anmeld

4. januar 2012

Henriette Aaby

har du prøvet at amme i liggende stilling?

de første par måneder lå jeg ned og ammede min søn, han faldt også altid i søvn og jeg kunne ikke på nogen måde flytte på ham når først han sov.

Jeg tog en stor ammepude mellem benene, baksede mig godt ned i sengen i en behagelig stilling og lagde knægten til, han suttede aktivt i max 10 min og faldt i søvn med brystet munden, men selvom han sov suttede han stadig og aktiverede nedløbsrefleksen og på den måde fik han en masse af den tykke mælk (som også virker beroligene)

Hvis du ikke har prøvet liggende synes jeg næsten du skal prøve, find dig en god bog, eller tag din telefon med i sengen, jeg fik mange timer til at gå med at høre musik, læse på internettet og læse bøge, nu er min søn vokset fra det der med at falde i søvn ved brystet, nu ammer han max 10 min og så er brystet tømt, men han er så også 7 mdr nu.

jeg synes det var hårdt at ligge et par timer af gangen på den her måde, men det var den eneste måde jeg kunne amme ham og ligge ordentligt. Idag er jeg glad for jeg gjorde det sådan, men vil da gerne høre om det vil kunne hjælpe dig.

hvad er grunden til at du bruger suttebrik? har du prøvet uden?

jeg fandt lidt om amme/suttebrikker på www.ammenet.dk som jeg synes du skal kigge på: http://ammenet.dk/wiki/amme-suttebrikker

Citat: Der findes mange forskellige slags ammebrikker, og de er bestemt ikke alle lige gode. Det gælder om, at finde en ammebrik, som passer til brystets størrelse (fås til små og store bryster), og som stimulerer brystet bedst muligt. Ammebrikker med en form som en sommerfugl kan anbefales da disse giver størst mulig hudkontakt. Disse ammebrikker, er meget tynde, og formet som en sommerfugl, så barnet oplever mors duft - og stimulere brystet bedst muligt.

Tusind tak for dit svar (dem begge)

Jeg ammede min datter liggende i starten, men det var meget besværligt, da jeg skal klodses meget op. Og derved er liggestillingen  ikke så behagelig.

Jeg ammer Simon i tvillingestilling og det går rigtig godt med den. Efter jeg har fået justeret på den måde vi sidder på, og hvis jeg altså ikke skal sidde i 3-4 timer hver gang. Men det er slut nu.

I går blev han taget fra med det samme han sover (10 min ca). Og så vågner han straks og kræver mad igen Og så bliver han lagt til igen ved samme bryst. Og hvis han er mere sulten, når det første bryst er tømt, bliver han lagt til det andet på samme måde. Jeg ammede i max 1 time hver gang. Ved den sidste amning var der ikke nok mælk, så der fik han en flaske af det jeg malket ud om formiddagen. Det var en fornøjelse, han har sovet som en sten fra kl 1.30 til kl 6.30

Jeg bruger suttebrik, fordi mine bryster er ENORME og brystvorterne er flade, så han kan ikke få ordentlig fat i dem uden brikken. Hvilket er mega frustrende, med det står ikke til at ændre.

Men igen tusind tak for dit svar, det er altid dejligt at få andres forslag til hvad man kan gøre

Anmeld

4. januar 2012

Ansemusen

Henriette Aaby skriver:

I dag skal jeg til åbenhus ved SP, her skal jeg have hjælp til at beslutte om jeg skal stoppe med at amme eller der stadig skal kæmpes.

Jeg vil virkelig gerne amme ham, men det er bare så svært.

Mine bryster er deforme!

Det er i hvert fald svært for mig at få ham lagt til, så jeg sidder godt og han får godt fat... Min ryg er helt ødelagt af at sidde i mærkelige stillinger for at få ham til at få ordentlig fat i suttebrikken/brystet.

Jeg synes, det virker til at være mælk i brysterne, men at lille mand falder i søvn, når den fede mælken begynder at løbe. Han sutter aktivt i 10 min, falder så i søvn. Vågner op når jeg flytter ham, skriger helt vildt, bliver lagt til igen, og så sover han igen efter 10 min eller før... I

I går aftes spiste/sov han i 2 timer ved det ene bryst og en 1 time ved det andet. Han brokker og hviler sig så i en time, hvor han så tager 120 mL MME... Og så sover han i 6 timer inden han så spiste igen.

Jeg vil så gerne have det her til at lykkes, men jeg kan ikke holde til fysisk (og derfor også psykisk) til at side i de samme stillinger i så mange timer.

Så en vigtig beslutning skal træffes i dag!

Mange hilsner

Henriette som trods amme problemer har det fantastisk

Åh hvor kan jeg bare huske det helvede det også var for mig mht. stillinger  Det er ikke spor sjovt! Mine bryster er meget store, så jeg måtte altid sidde og holde ham oppe med det ene ben og samtidig holde på hrystet for at han kunne få luft gennem næsen. Rigtig akavet, og det gav mig spændinger i hele den ene side helt fra taljen og ned i lilletåen. Det føltes som om hele den ene side var spændt helt ind til benet. Har aldrig prøvet noget lignende før eller siden. Det stod på i over en måned, og ofte måtte jeg sove på siden med det ene ben strakt ud hvilende på panelet på væggen, fordi det gjorde så ondt.

Jeg gjorde derefter meget ud af at forsøge at sidde ordentligt! Måske du kan forsøge dig med nye måder at amme? Har du prøvet tvillingestillingen, hvor barnet vender omvendt?

I øvrigt kan han sagtens være i stand til at tømme brystet eller i hvert fald få mad nok på 10 min. Min mælk løb af sig selv, så min søn kunne blive mæt lynhurtigt, selvom han var en grovæder

Jeg håber du finder en god løsning så det kan komme til at funbgere godt både fysisk og psykisk! Men hvis ikke, så skal du ikke føle dig som en ringere mor af den grund! Der er rigtig mange sunde MME-børn

Anmeld

4. januar 2012

Ansemusen

Henriette Aaby skriver:

Tusind tak for dit svar (dem begge)

Jeg ammede min datter liggende i starten, men det var meget besværligt, da jeg skal klodses meget op. Og derved er liggestillingen  ikke så behagelig.

Jeg ammer Simon i tvillingestilling og det går rigtig godt med den. Efter jeg har fået justeret på den måde vi sidder på, og hvis jeg altså ikke skal sidde i 3-4 timer hver gang. Men det er slut nu.

I går blev han taget fra med det samme han sover (10 min ca). Og så vågner han straks og kræver mad igen Og så bliver han lagt til igen ved samme bryst. Og hvis han er mere sulten, når det første bryst er tømt, bliver han lagt til det andet på samme måde. Jeg ammede i max 1 time hver gang. Ved den sidste amning var der ikke nok mælk, så der fik han en flaske af det jeg malket ud om formiddagen. Det var en fornøjelse, han har sovet som en sten fra kl 1.30 til kl 6.30

Jeg bruger suttebrik, fordi mine bryster er ENORME og brystvorterne er flade, så han kan ikke få ordentlig fat i dem uden brikken. Hvilket er mega frustrende, med det står ikke til at ændre.

Men igen tusind tak for dit svar, det er altid dejligt at få andres forslag til hvad man kan gøre

Jeg havde heller ikke set din update! Tillykke med sejren  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.