har du prøvet at amme i liggende stilling?
de første par måneder lå jeg ned og ammede min søn, han faldt også altid i søvn og jeg kunne ikke på nogen måde flytte på ham når først han sov.
Jeg tog en stor ammepude mellem benene, baksede mig godt ned i sengen i en behagelig stilling og lagde knægten til, han suttede aktivt i max 10 min og faldt i søvn med brystet munden, men selvom han sov suttede han stadig og aktiverede nedløbsrefleksen og på den måde fik han en masse af den tykke mælk (som også virker beroligene)
Hvis du ikke har prøvet liggende synes jeg næsten du skal prøve, find dig en god bog, eller tag din telefon med i sengen, jeg fik mange timer til at gå med at høre musik, læse på internettet og læse bøge, nu er min søn vokset fra det der med at falde i søvn ved brystet, nu ammer han max 10 min og så er brystet tømt, men han er så også 7 mdr nu.
jeg synes det var hårdt at ligge et par timer af gangen på den her måde, men det var den eneste måde jeg kunne amme ham og ligge ordentligt. Idag er jeg glad for jeg gjorde det sådan, men vil da gerne høre om det vil kunne hjælpe dig.
hvad er grunden til at du bruger suttebrik? har du prøvet uden?
jeg fandt lidt om amme/suttebrikker på
www.ammenet.dk som jeg synes du skal kigge på:
http://ammenet.dk/wiki/amme-suttebrikkerCitat: Der findes mange forskellige slags ammebrikker, og de er bestemt ikke alle lige gode. Det gælder om, at finde en ammebrik, som passer til brystets størrelse (fås til små og store bryster), og som stimulerer brystet bedst muligt. Ammebrikker med en form som en sommerfugl kan anbefales da disse giver størst mulig hudkontakt. Disse ammebrikker, er meget tynde, og formet som en sommerfugl, så barnet oplever mors duft - og stimulere brystet bedst muligt.