What to do!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Henriette Aaby

I dag skal jeg til åbenhus ved SP, her skal jeg have hjælp til at beslutte om jeg skal stoppe med at amme eller der stadig skal kæmpes.

Jeg vil virkelig gerne amme ham, men det er bare så svært.

Mine bryster er deforme!

Det er i hvert fald svært for mig at få ham lagt til, så jeg sidder godt og han får godt fat... Min ryg er helt ødelagt af at sidde i mærkelige stillinger for at få ham til at få ordentlig fat i suttebrikken/brystet.

Jeg synes, det virker til at være mælk i brysterne, men at lille mand falder i søvn, når den fede mælken begynder at løbe. Han sutter aktivt i 10 min, falder så i søvn. Vågner op når jeg flytter ham, skriger helt vildt, bliver lagt til igen, og så sover han igen efter 10 min eller før... I

I går aftes spiste/sov han i 2 timer ved det ene bryst og en 1 time ved det andet. Han brokker og hviler sig så i en time, hvor han så tager 120 mL MME... Og så sover han i 6 timer inden han så spiste igen.

Jeg vil så gerne have det her til at lykkes, men jeg kan ikke holde til fysisk (og derfor også psykisk) til at side i de samme stillinger i så mange timer.

Så en vigtig beslutning skal træffes i dag!

Mange hilsner

Henriette som trods amme problemer har det fantastisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Åh, hvor jeg føler med dig. Jeg kender alt for godt til at have problemer med amning. Har du overvejet at pumpe mælken ud og give ham det i en flaske? Det gjorde jeg med min datter, da hun heller ikke kunne få fat i brystet/suttebrikken. Så får han stadig alt det gode fra din mælk, samtidig med at du er sikker på han faktisk får noget at spise.

Anmeld

3. januar 2012

Holbæktrunten

Henriette Aaby skriver:

I dag skal jeg til åbenhus ved SP, her skal jeg have hjælp til at beslutte om jeg skal stoppe med at amme eller der stadig skal kæmpes.

Mine bryster er deforme!

Det er i hvert fald svært for mig at få ham lagt til, så jeg sidder godt og han får godt fat... Min ryg er helt ødelagt af at sidde i mærkelige stillinger for at få ham til at få ordentlig fat i suttebrikken/brystet.

Jeg synes, det virker til at være mælk i brysterne, men at lille mand falder i søvn, når den fede mælken begynder at løbe. Han sutter aktivt i 10 min, falder så i søvn. Vågner op når jeg flytter ham, skriger helt vildt, bliver lagt til igen, og så sover han igen efter 10 min eller før... I

I går aftes spiste/sov han i 2 timer ved det ene bryst og en 1 time ved det andet. Han brokker og hviler sig så i en time, hvor han så tager 120 mL MME... Og så sover han i 6 timer inden han så spiste igen.

Jeg vil så gerne have det her til at lykkes, men jeg kan ikke holde til fysisk (og derfor også psykisk) til at side i de samme stillinger i så mange timer.

Mange hilsner

Jeg pumpede også ud, da knægten havde ødelagt mine vorter fuldstændig. Efter 3 uger måtte jeg give op...

Anyway, har du en ammepude? det er altså guld værd 

Anmeld

3. januar 2012

ano14316

Henriette Aaby skriver:

Mine bryster er deforme!

Mange hilsner

ejjj.. du må ikke sidde og amme så længe.. jeg kan da godt forstå at du er fuldstændig smadret.

min SP sagde max 30 min. på hvert bryst. og hvis han ikke var tilfreds med det kunne han få lidt kogt vand på kop (KUN FORDI AT HAN TOG SÅ RIGELIGT PÅ!) men ellers mme, da du jo giver ham det i forvejen.

Hvis det var mig, ville jeg sige 30 min. det ene 30 min. på det andet. falder han i søvn på det første, så skift ham inden du lægger ham til det andet, så han er godt frisk. 

Du siger han falder i søvn efter ca. 10 min. jeg tænker om han ikke bare er færdig med at spise, ved det bryst. Min dreng kan sagten tømme på 10-15 min.

Hvad sker der his du skifter bryst efter de 10 min. og så når han falder i søvn/slipper efter 10 min på andet så stopper?

Anmeld

3. januar 2012

Henriette Aaby

ano14316 skriver:

ejjj.. du må ikke sidde og amme så længe.. jeg kan da godt forstå at du er fuldstændig smadret.

min SP sagde max 30 min. på hvert bryst. og hvis han ikke var tilfreds med det kunne han få lidt kogt vand på kop (KUN FORDI AT HAN TOG SÅ RIGELIGT PÅ!) men ellers mme, da du jo giver ham det i forvejen.

Hvis det var mig, ville jeg sige 30 min. det ene 30 min. på det andet. falder han i søvn på det første, så skift ham inden du lægger ham til det andet, så han er godt frisk. 

Du siger han falder i søvn efter ca. 10 min. jeg tænker om han ikke bare er færdig med at spise, ved det bryst. Min dreng kan sagten tømme på 10-15 min.

Hvad sker der his du skifter bryst efter de 10 min. og så når han falder i søvn/slipper efter 10 min på andet så stopper?

Tusind tak for dit svar

Jeg er lige kommet fra SP og Simon har taget rigtig fint på 610 g på 12 dage, så SP synes ikke at det er nødvendigt med MME som suppl. da jeg pumper masser af mælk ud om formiddagen som kan dække hans ekstra behov om aften.

Ellers kom hun med nogle rigtig gode forslag til at holde ham i gang. De er lige afprøvet og de virker sgu måske begynder held

Men igen tusind tak for dit indspark

Knus herfra

Anmeld

3. januar 2012

Henriette Aaby

Holbæktrunten skriver:

Jeg pumpede også ud, da knægten havde ødelagt mine vorter fuldstændig. Efter 3 uger måtte jeg give op...

Anyway, har du en ammepude? det er altså guld værd 

Tusind tak for dit svar

Jeg pumper kun ud formiddag fordi der er der rigtig meget mælk som han ikke når at spise. Det får han så om aften, hvor produktionen ikke er så høj.

Men ja jeg har en dejlig ammepude, som ikke kan bruges optimal pga min trælse bryster. Så min svigermor skal lave en ny til mig.

knus herfra

Anmeld

3. januar 2012

Henriette Aaby

PT skriver:

Åh, hvor jeg føler med dig. Jeg kender alt for godt til at have problemer med amning. Har du overvejet at pumpe mælken ud og give ham det i en flaske? Det gjorde jeg med min datter, da hun heller ikke kunne få fat i brystet/suttebrikken. Så får han stadig alt det gode fra din mælk, samtidig med at du er sikker på han faktisk får noget at spise.

Tusind tak for dit svar

Jeg er lige hjemvendt fra SP og han har taget rigtig fint på. Hun havde nogle gode forslag til at holde ham vågen. De er lige afprøvet og det gik bare rigtig godt. Så de skal prøves af

Jeg pumper ud om formiddagen fordi der er der rigtig meget mælk, som han ikke får spist . Det bruger jeg så til natten hvor han får det, når der ikke er mere i brysterne.

Knus herfra

Anmeld

3. januar 2012

Henriette Aaby

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg er lige kommet fra SP. Simon har på 12 dage taget 610 g på så det var rigtig fint. Det var mere end forventet Så er der alligevel krudt i babserne

Hun kom med nogle rigtig gode forslag så amningen ikke tager hele aften. De er lige afprøvet til største tilfredshed. Og for en gangs skyld sover han nu eftermiddagssøvn det har jeg ikke prøvet før

Anmeld

3. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Henriette Aaby skriver:

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg er lige kommet fra SP. Simon har på 12 dage taget 610 g på så det var rigtig fint. Det var mere end forventet Så er der alligevel krudt i babserne

Hun kom med nogle rigtig gode forslag så amningen ikke tager hele aften. De er lige afprøvet til største tilfredshed. Og for en gangs skyld sover han nu eftermiddagssøvn det har jeg ikke prøvet før

Hvor er det godt, han har taget så fint på. så får han måske alligevel mere ned end du umiddelbart troede. Og skønt med nogle gode tips fra Sp.

Anmeld

4. januar 2012

Henriette Aaby

PT skriver:

Hvor er det godt, han har taget så fint på. så får han måske alligevel mere ned end du umiddelbart troede. Og skønt med nogle gode tips fra Sp.

Ja det var rigtig dejligt. SP sagde hun at hun havde været tilfreds med 400 g.

Jeg har også været sikker på at der var mælk, men problemet har været at holde ham vågen til mere en det tynde mælk. Det er jo det fede mælk der mætter længe.

Jeg prøvede hendes råd af i går. Og det gik over alt forventning. I stedet for at sove ved brystet, sov han godt nok hos mig, men oppe på brystkassen. Lidt hygge skal han jo have. Og det var en rigtig god søvn han fik. Og mine bryster fik ro til at lave mere mælk

Jeg tror på det nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.