fra lykkelig til ulykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

celkt

Benjamins'mor skriver:

Jamen, hvis du føler du har gjort alt du kunne, så er der jo ikke så meget andet at gøre end at gøre det forbi.

Men jeg synes du skal følge dit hjerte, elsker du ham ikke, så smut, vil du blive ved med at prøve, så er det det du skal gøre.

nogen gange er det altså godt at bruge sin hjerne lidt, sammen med sit hjerte selvfølgelig. Man skal selvfølgelig ikke gøre det på ubestemt tid, men måske kan man få lykkefølelsen tilbage i et parforhold hvis man arbejder på det. Måske var det også en ide, at fortælle manden hvad trådsstarter har skrevet herinde til os, i stedet for os, hvis I forstår hvad jeg mener. Fortæl ham hvor I står, så at sige, hver ærlig, giv ham en chance for at arbejde for at du får det bedre igen, - det er vel det mest fair, når det kommer til stykket, I stedet for bare på 'traditionel kvindevis' at forvente at han kan læse, at vi er ulykkelige, og når han så ikke fatter det, at sparke ham ud en dag. :-) Bare et godt og velment råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Anonym trådstarter

TR skriver:

Du får lige en  Det må ikk være en rar følelse !

Tror bare du er nødt til at finde ud af med dig selv hva det er du mangler ..

Håber du kan finde ud af, hva du skal gør .

tak for dit svar  .

Nej det er bestemt ikke en sjov følelse

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

har du overvejet en tænkepause måske? bare for og prøve og finde ud af om du kan undvære ham når det kommer til stykket

ja har faktisk overvejet det , men med børn synes jeg bare det svært for de forstår ikke hvorfor mor flytter i nogle dage ( hvis du forstår hvad jeg mener)

Anmeld

2. januar 2012

TR

Anonym skriver:

tak for dit svar  .

Nej det er bestemt ikke en sjov følelse

Det er da så lidt ..

Har du gået sådan i lang tid ? eller er det først lige kommet ?

Anmeld

2. januar 2012

mulle85

Anonym skriver:

ja har faktisk overvejet det , men med børn synes jeg bare det svært for de forstår ikke hvorfor mor flytter i nogle dage ( hvis du forstår hvad jeg mener)

nej det har du fuldstændig ret i, ved din kæreste hvordan du har det så?

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

nej det har du fuldstændig ret i, ved din kæreste hvordan du har det så?

nej for aner ikke hvordan jeg skal starte

Anmeld

2. januar 2012

mulle85

Anonym skriver:

nej for aner ikke hvordan jeg skal starte

kan godt se det ikke er en nem situation og du også skal tænke over hvordan du siger det, men tror du ikke det måske ku hjælpe og få talt med ham?

Anmeld

2. januar 2012

Moar2011

celkt skriver:

når du har fundet ud af, hvorfoir du er ulykkelig, kan du gøre følgende ting.

- kan, og vil, du prøve at ændre på det der gør dig ulykkelig?? det kan godt være, du savner din exmand, men er du villig til at ofre det du har, for at forsøge at få ham tilbage?!? Er der måske andre faktorer, der spiller ind, du kan ændre på.

- når du har afklaret ovenstående, så er det at være lykkelig, altså noget man kan arbejde på. Det er det sammen som at lære at elske et menneske, når den brusende forelskelse langsomt glider lidt i bagrgunden. Giv dig selv til opgave at finde ting, der gør dig glad og tilfredsstiller dig. Det kan være ting i dit parforhold, ( at I holder kæresteweekend, at I skiftes til at overaske hinanden på en eller anden måde en gang om måneden, at I ønsker ting af hinanden, f.eks. en gang massage, og så nyder at give og modtage ønsket), ting som mor, (at du glæder dig over at være sammen med dit barn i specielle situationer, måske til en aktivitet sammen, også gerne med faren involveret.) Eller at du finder noget, som du kan lave som voksens menneske, der gør DIG glad!! Motion er et rigtigt forslag. Det udløser endofiner i hjernen, der gør dig glad og afslappet, når man dyrker motion, (lidt ligesom med sex ;-) ) Og du får et bedre selvværd, når man gør noget for sin krop, hvilket så igen gør en glad. En bonus kan helt klart være, at din kæreste bliver mere varm på dig, hvilket kan få dig til at føle dig mere værdsat, hvilket igen kan skabe en lykkefølelse. Det kan også være helt andre ting end motion, måske en ny hobby, kagekurser, bogklub, fuglevandringer, aftenskole i italiensk eller hvad ved jeg. Tid til DIG er helt sikkert med til at gøre dig gladere.

Du skal sætte dig en lille opgave hver dag, som skal være emd til at gøre dig glad. Find små ting, du syntes gør dig glad, og gør mindst en hver dag, gerne flere.

Hvis du arbejder koncentreret på disse ting, vil du forhåbentligt efterhånden blive gladere i din hverdag, og udvikle en ny lykkefølelse. Husk at lykke, lige så meget som noget psykisk, er en fysisk ting, der skyldes at din hjerne frigiver nogle stoffer når du er glad og tilfreds. :-)

nøøj hvor godt skreven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.