Gravid efter kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Camilla..

KarinaBF skriver:

Hvis man vælger at få kejsersnit anden gang skal man vide at, hvis man gerne vil have flere børn at man ved tredje barn igen skal have kejsersnit og så fraråder lægerne at man ikke får flere end 3 !

men vil sige jeg har prøvet at føde ved aks og almindelig og jeg vil til hver en tid heller have 10 børn på den almindelige måde frem for at få kejsersnit igen

Nu har jeg ikke prøve at føde selv, da jeg enten i akut kejsersnit.

Men, vil til værd en tid også selv føde frem for kejsersnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

KarinaIda

Anonym skriver:

Hej piger..

Til jer der har fået kejsersnit... Har i hørt noget om at man ikke måtte blive gravid efter kort tid efter man har fået kejsersnit?

Jeg hørte det lige med et halvt øre.. Så ved ik lige om jeg skal tro på den..

Min baby er 5 måneder og vi overvejer nemlig at få en tæt på den anden nu her..

Hej.

Det er rigtigt det du har hørt med et halvt øre Vi fik at vide, at der min. skulle gå 2 år, føren jeg blive gravid igen, da risikoen for at arret kunne springe op så var meget mindre...
Dog blev jeg gravid 3 mdr. føren der var gået to år, men i den periode nåede maven jo heller ikke og blive ret stor, så den ku ikke nå og påvirke arret så meget...

Men jeg har hørt mange der er blevet gravid kort tid efter et kejsersnit, men de har så også fået et kejsersnit igen ved 2 fødsel, fordi det var så tæt på..

Held og lykke med det hele

Anmeld

17. januar 2012

Kløver

Lægen sagde 6 mdr her, og der bliver 15 mdr mellem mine. Går der under 18 mdr fra kejsersnit til ankomsten af nr 2 skal man have kejsersnit igen, da man ellers kan risikere arret springer op under veerne. Så vil du undgå kejsersnit igen, skal i vente med pb til baby er 9 mdr i mit tilfælde betød den del ikke så meget, da jeg uanset ville skulle have ks igen, men havde dog heller ikke troet vi var så heldige at få gevinst så hurtigt igen, da de har sagt jeg ikke kan/har meget svært ved at få børn

Anmeld

17. januar 2012

Mother-love

KarinaBF skriver:

Hvis man vælger at få kejsersnit anden gang skal man vide at, hvis man gerne vil have flere børn at man ved tredje barn igen skal have kejsersnit og så fraråder lægerne at man ikke får flere end 3 !

men vil sige jeg har prøvet at føde ved aks og almindelig og jeg vil til hver en tid heller have 10 børn på den almindelige måde frem for at få kejsersnit igen

Nu liggermin plan også i at jeg kun skal have to børn og maks tre. Men jeg havde en god oplevelse med pks. Jeg fik det mandag morgen og næste morgen havde jeg det rimelig okay gik ibad og kunne sagtens bevæge mig rundt uden problemer. Og den eneste grund til vi var der til om torsdagen det var fordi sygeplejeskerne ville sikre sig at min mælk var løbet til. For vi havde lidt problemer med at jeg ikke kunne mætte Isabella. Havde der været op til mig var vi nok taget hjem tirsdag aften eller onsdag morgen.

Anmeld

21. januar 2012

Mor Til Julie<3

Anonym skriver:

Hej piger..

Til jer der har fået kejsersnit... Har i hørt noget om at man ikke måtte blive gravid efter kort tid efter man har fået kejsersnit?

Hejsa ...

Da jeg fik min datter med planlagt kejsersnit sagde de på sygehuset af jeg først måtte blive gravid igen når min datter var fyldt 2 år .. For af arret ikke skal springe op og det ...

Anmeld

21. januar 2012

M&M's Mor

Anonym skriver:

Hej piger..

Her fik vi at vide der helst skulle gå ca 1 år men blev jeg gravid inden skulle jeg bare til et par ekstra kontroller i slutningen af graviditeten og blev gravid med nr 2 da den første var 8 mdr...

Anmeld

21. januar 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

Hej piger..

Ja der skal helst gå noget tid, kan ikke lige huske hvor lang tid da jeg ikke selv skal have flere. Men jeg synes da du skal ringe til din læge og få ordenligt besked.

Anmeld

21. januar 2012

D-Micka

Jeg fik AKS for 11 mdr, siden og er gravid igen .. der kommer til at skulle være omkring 17 mdr, imellem dem .. Jordemoder og jeg satser på at jeg skal føde selv denne gang

Anmeld

21. januar 2012

Ellie79

Vi er ret dygtige hos os at vi kunne ramme den 1% hvor arret begynder at springe, så hurra for dygtige læger på Skejby der rykkede fra fødestue til operationbord og baby ude på 9 min. - der er 4½ år imellem mine, så vi troede arret ville kunne holde

Så skal vi have en nummer 3 er det ks men venter nok lige til nummer to er tæt på 2 år bare for at være sikker... Men har hørt om flere der har været gravide igen inden et år og det er gået godt. Kender også kun gode historier om folk der selv har født efter et ks, bare ikke mig. 

Så pøj pøj med baby projekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.