Gravid efter kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.483 visninger
28 svar
0 synes godt om
2. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej piger..

Til jer der har fået kejsersnit... Har i hørt noget om at man ikke måtte blive gravid efter kort tid efter man har fået kejsersnit?

Jeg hørte det lige med et halvt øre.. Så ved ik lige om jeg skal tro på den..

Min baby er 5 måneder og vi overvejer nemlig at få en tæt på den anden nu her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Bom

Anonym skriver:

Hej piger..

Til jer der har fået kejsersnit... Har i hørt noget om at man ikke måtte blive gravid efter kort tid efter man har fået kejsersnit?

Ja det er rigtigt, vi fik og vide at vi helst skulle vente 2 år med at blive gravide igen. Det er for at arret ikke springer op når man får veer..

Anmeld

2. januar 2012

Mother-love

Bom skriver:

Ja det er rigtigt, vi fik og vide at vi helst skulle vente 2 år med at blive gravide igen. Det er for at arret ikke springer op når man får veer..

Hejsa. Kan man ikke vælge og få Pks når man har fået det første gang?

Anmeld

2. januar 2012

celkt

michelledam skriver:

det er stadig en risko, for skulle du gå i fødsel før du når ind på et sygehus, er der større risiko for at arret går i stykker. I værste fald kan det være fatalt for jer begge.

man siger der skal gå to år fra fødsel til fødsel, det vil sige, når din baby er godt 1 år, er det tid at gå i gang igen, hvis man skal følge det foreslåede.

men det kan da lade sig gøre, jeg fødte med 12½ mnd imellem, først et kejsersnit og derefter en vaginal fødsel. Men jeg har så også læst mange rædselshistorier, hvor arret spramg op, så jeg vil ikek anbefale at tage chancen!!

Anmeld

2. januar 2012

Moms

og dette her

https://www.baby.dk/debat/45213pi1/kejsersnit/gravid-efter-kejsersnit.aspx

Held og lykke hvad end I vælger.

Moms

Anmeld

2. januar 2012

Bom

michelledam skriver:

Der må jeg være dig svar skyldig, det ved jeg ikke noget om.. Jeg har ikke undersøgt det, da jeg gerne vil føde vaginalt næste gang..

Anmeld

2. januar 2012

tweety2060

HAr selv fået aks og fik intet at vide om vi skulle vente med barn nr 2.... Men et godt relevant spørgsmål , så følger lige med i tråden...

Anmeld

2. januar 2012

Frk.S

Jeg spurgte min læge til 8 ugers undersøgelsen, da jeg mente at have hørt noget om det også.

Han sagde, at man altså ikke behøver vente flere år. Han sagde faktisk at efter 5 mdr. var arret nogenlunde så stærkt som det ville blive, så der kunne man godt blive gravid igen.

Anmeld

2. januar 2012

Kløver

Anonym skriver:

Hej piger..

Min læge sagde 6 mdr, men jeg er gravid igen og bliver 15 mdr imellem. Ville dog anbefale at regne frem så der når at gå min 18 mdr fra kejsersnit til fødsel da man kan risikere arret springer op under fødslen. Jeg skal have pks denne gang, af forskellige årsager, men en er bla der er for kort tid fra kejsersnit til min termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.