Hvis ens forældre skal gå fra hinanden?... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver normalt aldrig som Ano, men det handler jo ikke om mig selv, så jeg vælger at være diskret, men har alligevel brug for at snakke lidt om det.

Jeg har idag fået en mail fra mine forældre, at de flytter fra hinanden i nogen uger, for at tænke. At deres forhold ikke har kørt ordentligt i de sidste 3 års tid. jeg er totalt i chock. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, tænke eller føle. Samtidig er det ikke min mor og far, men far og 'kone', men selvom der ikke er blod mellem mig og hende, har de været min stabile klippe, mange flere år end min mor og far i sin tid.

Jeg har svært ved at overskue konsekvenserne af sådan en ændring i mit liv. Jeg har ikke lyst til forandringer, af den kaliber. Og jeg forstår det ikke. Jeg havde slet ikke set det komme.

Jeg føler mig helt rundt på gulvet... Og er super ked af det. Hvorfor føles det, så svært, selvom man er voksen???...

Jeg tænker alt muligt. Hvad med dit og dat og dut... Og det har jeg ikke lyst til at tænke. Mit håb er jo at de finder ud af det. Men jeg aner ikke hvor alvorligt det er, om det kan løses med 2 ugers tænke pause...

Har du prøvet det? Og har du prøvet at holde tænke pause Og at det løser sig?... Både for dig selv og andre... Mmm.

Øv hvor er jeg bare ked af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

MHoppe

For nøjagtig et år siden fortalte mine forældre mig, at de måske ikke passede sammen resten af livet. Jeg var på det tidspunkt 18 år, og først nu er jeg kommet ovenpå igen. Det har været utrolig forfærdeligt, især at se sine forælde så kede af det. Det kan være mindst lige så hårdt for voksne og unge som for børn. Man bliver ramt på en anden måde end børn, men ens trygge og faste familie bliver brudt op, og det er ikke rart. 

Jeg føler med dig!

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

MHoppe skriver:

For nøjagtig et år siden fortalte mine forældre mig, at de måske ikke passede sammen resten af livet. Jeg var på det tidspunkt 18 år, og først nu er jeg kommet ovenpå igen. Det har været utrolig forfærdeligt, især at se sine forælde så kede af det. Det kan være mindst lige så hårdt for voksne og unge som for børn. Man bliver ramt på en anden måde end børn, men ens trygge og faste familie bliver brudt op, og det er ikke rart. 

Jeg føler med dig!

Jeg har bare virkelig ikke lyst til at forholde mig til den slags!!! suk...

hvor længe havde dine forældre været sammen?

Anmeld

1. januar 2012

mkb123

Kæmpe til dig! Forstår virkeligt godt din frustration! Jeg har ikke selv prøvet en sådan situation, men ville heller ikke selv bryde mig om, en forandring af den størrelse!

Du skal lade dig selv være ked af det, men lad os nu håbe de finder ud af det  Hvis ikke, så er du jo i din ret til at sige, at du er ked af det, og at du vil være så frygteligt ked af, at jeres forhold ændrer sig.

Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, men føler virkeligt med dig 

Anmeld

1. januar 2012

MHoppe

Anonym skriver:

Jeg har bare virkelig ikke lyst til at forholde mig til den slags!!! suk...

hvor længe havde dine forældre været sammen?

Det var især svært for mig at droppe min "datter"-rolle og istedet agere voksen. 

De havde været gift i lidt over 20 år.

Anmeld

1. januar 2012

Maja_4000

Mine forældre kom med samme besked i sommers .. Jeg var KNUST ! Brød grædende sammen mange gange i flere uger efter .. Også uden "grund" .. Bare jeg kom til at tænke på f.eks. juleaften , min datters første fødselsdag osv .. Kunne slet ikke forholde mig til det 

De er heldigvis stadig sammen .. De startede i parterapi , og boede hver for sig i omkring 3 uger .. De ser stadig terapeuten , og det kan vidst klart anbefales

herfra .. Jeg håber de finder en løsning som gør at de begge kan være lykkelige (:

Anmeld

1. januar 2012

Frk Mig

Jeg skriver normalt aldrig som Ano, men det handler jo ikke om mig selv, så jeg vælger at være diskret, men har alligevel brug for at snakke lidt om det.

Jeg har idag fået en mail fra mine forældre, at de flytter fra hinanden i nogen uger, for at tænke. At deres forhold ikke har kørt ordentligt i de sidste 3 års tid. jeg er totalt i chock. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, tænke eller føle. Samtidig er det ikke min mor og far, men far og 'kone', men selvom der ikke er blod mellem mig og hende, har de været min stabile klippe, mange flere år end min mor og far i sin tid.

Jeg har svært ved at overskue konsekvenserne af sådan en ændring i mit liv. Jeg har ikke lyst til forandringer, af den kaliber. Og jeg forstår det ikke. Jeg havde slet ikke set det komme.

Jeg føler mig helt rundt på gulvet... Og er super ked af det. Hvorfor føles det, så svært, selvom man er voksen???...

Jeg tænker alt muligt. Hvad med dit og dat og dut... Og det har jeg ikke lyst til at tænke. Mit håb er jo at de finder ud af det. Men jeg aner ikke hvor alvorligt det er, om det kan løses med 2 ugers tænke pause...

Har du prøvet det? Og har du prøvet at holde tænke pause Og at det løser sig?... Både for dig selv og andre... Mmm.

Øv hvor er jeg bare ked af det.

Hej .. 

Puha det er en hård besked at få .. Mine forældre blev sepererte for 6 år siden .. Og måden jeg fandt ud af det på var der lå et stykke papir i stuen med en adresse på og et tidspunkt .. jeg gik op til min mor for at høre hva Faen det var .. Hvor hun fortalte mig at hende og min far var gået fra hinanden og min far kiggede efter noget andet at bo i .. det var en hård besked at få .. men da jeg så tænkte det hele igennem syntes jeg egentlig at det var det bedste for dem begge .. De havde ikk noget sammen mere .. Og min far han drak mere end han burde og det kunne min mor ikke med mere ... 

Min mor flyttede så og min far fandt en anden lejelighed og det tror jeg bare havde været det rigtige for dem begge .. Idag har jeg 2 glade forældre der kan være i stue sammen, i stedet for 2 forældre der var sammen og ikke kunne sammen .. Mine forældre havde været sammen i 27 år 

Håber for jer alle at det hele løser sig .. 

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

mkb123 skriver:

Kæmpe til dig! Forstår virkeligt godt din frustration! Jeg har ikke selv prøvet en sådan situation, men ville heller ikke selv bryde mig om, en forandring af den størrelse!

Du skal lade dig selv være ked af det, men lad os nu håbe de finder ud af det  Hvis ikke, så er du jo i din ret til at sige, at du er ked af det, og at du vil være så frygteligt ked af, at jeres forhold ændrer sig.

Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, men føler virkeligt med dig 

Jeg ved godt at mit forhold til min fars kone ikke vil slutte. Jeg elsker hende og hun elsker mig og mine børn meget højt. Men det ... mmm... ja... jeg ved ikke rigtig.

Jeg ved også godt at min far er en anden end for 20 år siden, men jeg kan godt huske, hvordan han havde det sidst han var alene, men jeg ved jo heller ikke hvem af dem, der har lyst til at gå eller om det er dem begge... eller hvad... mmm...

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

MHoppe skriver:

Det var især svært for mig at droppe min "datter"-rolle og istedet agere voksen. 

De havde været gift i lidt over 20 år.

Mine forældre har også vræet sammen i ca 20 år de har været gift i 14.... vidst nok.

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Mine forældre kom med samme besked i sommers .. Jeg var KNUST ! Brød grædende sammen mange gange i flere uger efter .. Også uden "grund" .. Bare jeg kom til at tænke på f.eks. juleaften , min datters første fødselsdag osv .. Kunne slet ikke forholde mig til det 

De er heldigvis stadig sammen .. De startede i parterapi , og boede hver for sig i omkring 3 uger .. De ser stadig terapeuten , og det kan vidst klart anbefales

herfra .. Jeg håber de finder en løsning som gør at de begge kan være lykkelige (:

ÅH hvor jeg dog håber at det går sådan hos mig...

Det lyder virkelig godt, at de er på vej til en løsning...

Men det er sådan en masse ting jeg tænker på. Jeg tænker også hvor tomt at besøge dem hver for sig... og hvor meget jeg vil savne vores tid sammen alle sammen...

Men jeg ved også godt at det ikke nødvændigvis er sådan endnu... håber og krydser fingre!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.