Hvordan stoppede du amningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

Alexander&Lærke

Jeg tænker efterhånden meget på at hvordan jeg skal stoppe amningen af min datter, hun bliver 6 md i denne md, og inden jeg fik hende havde jeg en plan om at amme til hun var de her 6 md, efter hun er kommet til og tiden er gået kan jeg godt se at det nok ikke blive lige nu... Men hun skal jo have mere og mere fast føde og forløbig får hun et grød måltid/amning om dagen, jeg har forsøgt med kartoffelmos til aften, men pt går det ikke helt igennem.... Men hvordan stopper men ellers amningen, når hun få flere og flere måltider om dagen... Stoppen den af sig selv, når hun ikke får ved brystet?

Hvordan gjore du da du skulle stoppe amningen og overgå til fast føde... 

Jeg har en plan om at når hun er 9 md, så er det slut med amningen, hun skal startet dagpleje når hun er 10 md og der skulle hun helst ikke ammes mere. Det kommer jo helt af sig selv, at hun ikke kan når jeg er på arbejde og vil helst også at natten er uden amning, men nu må vi jo se om hun er enig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

De3Guldklumper

her kom det helt af sig selv som den faste føde erstattede amme måltiderne. Mælken blev mindre og ved henholdvis 9 og 8 mdr sagde de selv helt fra overfor amningen og gad det ikke mere - og så kørte det udelukkende på fast føde.

Anmeld

1. januar 2012

Alexander&Lærke

Pylle3 skriver:

her kom det helt af sig selv som den faste føde erstattede amme måltiderne. Mælken blev mindre og ved henholdvis 9 og 8 mdr sagde de selv helt fra overfor amningen og gad det ikke mere - og så kørte det udelukkende på fast føde.

åh håber sådan lærke også selv siger fra når hun når den aldre. Min søn sagde også selv fra da var omkring 5-6 md, dog over for flaske... Så det gik meget nemt... 

Anmeld

3. januar 2012

Alexander&Lærke

Ikke andre der har erfaring som kan givet et råd eller 2?

Anmeld

3. januar 2012

maria_wlt

Jeg vil også godt ha et råd eller to... Ene bliver ammet på 8 mdr nu og får stadig en del..

Hun skal så småt starte i vuggestue om 4-6 uger.. 

HUN SPISER INGEN FORMER FOR GRØD..

Anmeld

3. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Sådan har jeg gjort det med min store dreng. Med min pige vil jeg gøre det samme.

0-6 måneder fuldamning.

6-8 måneder 3-4 gange om dagen og natamning. Det kommer helt af sig selv når den lille for rigtig mad.

8-12 måneder 1-2gange om dagen og 1 godnat-amning. 

12-24 måneder 1 godnat-amning.

Anmeld

3. januar 2012

merethe

maria_wt skriver:

Jeg vil også godt ha et råd eller to... Ene bliver ammet på 8 mdr nu og får stadig en del..

Hun skal så småt starte i vuggestue om 4-6 uger.. 

HUN SPISER INGEN FORMER FOR GRØD..

prøv og give hende rugbrød, Mie gad heller ikke spise grød men rugbrød eller aftensmad skåret i meget små bider det ville hun gerne. 

Anmeld

3. januar 2012

maria_wlt

merethe skriver:

prøv og give hende rugbrød, Mie gad heller ikke spise grød men rugbrød eller aftensmad skåret i meget små bider det ville hun gerne. 

Hun har fået rugbrød/boller osv siden hun var 6 mdr  

Regulere mælken så selv?? Bliver de ikke pænt overfyldte i en periode??

Anmeld

3. januar 2012

Moar2011

Mette&Alexander skriver:

Jeg tænker efterhånden meget på at hvordan jeg skal stoppe amningen af min datter, hun bliver 6 md i denne md, og inden jeg fik hende havde jeg en plan om at amme til hun var de her 6 md, efter hun er kommet til og tiden er gået kan jeg godt se at det nok ikke blive lige nu... Men hun skal jo have mere og mere fast føde og forløbig får hun et grød måltid/amning om dagen, jeg har forsøgt med kartoffelmos til aften, men pt går det ikke helt igennem.... Men hvordan stopper men ellers amningen, når hun få flere og flere måltider om dagen... Stoppen den af sig selv, når hun ikke får ved brystet?

Hvordan gjore du da du skulle stoppe amningen og overgå til fast føde... 

Jeg har en plan om at når hun er 9 md, så er det slut med amningen, hun skal startet dagpleje når hun er 10 md og der skulle hun helst ikke ammes mere. Det kommer jo helt af sig selv, at hun ikke kan når jeg er på arbejde og vil helst også at natten er uden amning, men nu må vi jo se om hun er enig..

jeg tog en kold tyker, da sønnen havde godt styr på flasken.

Anmeld

3. januar 2012

merethe

maria_wt skriver:

Hun har fået rugbrød/boller osv siden hun var 6 mdr  

Regulere mælken så selv?? Bliver de ikke pænt overfyldte i en periode??

Jo brysterne vil være spændte overfyldte i et par dage, men det regulere sig hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.