Heltegalla på tv2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

AnnaK89

Darling<3 skriver:

Jeg kender hverken Jesper eller hans familie, men jeg kunne da forstille mig at han er lidt stolt over at komme på tv, det er jo ikke sole der får deres eget program

Sygdommen gør at hans krop ældes hurtigere end vores, men han er jo stadig et barn og børn skal vel have frihed til at boltre sig ìg lege som de vil, livet er jo på lånt tid...

Selvfølgelig skal de det, men hvis du rent faktisk læser hvad jeg skrev længere oppe, så ville du ikke misforstå hvad jeg siger. Men skal da skrive det igen.

I de udsendelser omkring jesper siger de tit, at han intet kan holde til og det er så synd for ham (og det er det), men når man så ser at der faktisk ikke er grænser for hvad han kan holde til, så tænker man at det er lidt dobbeltmoralsk, at de så siger på tv at han intet kan holde til.

Han skal da have lov at lege og tumle alt det han vil, men de skal bare ikke overdrive. Det er der jeg synes det ligner mere og mere et mediestunt.

Nu ved jeg ikke om du har syge børn, men jeg har et datter med et meget sjældent syndrom og hendes levetid er halvt af hvad de sagde Jesper havde. 

Vi skal hverdag kæmpe røven ud af bukserne for hendes rettigheder, både ved kommune og andet. Og så når man ser jesper få alt serveret på et sølvfad, så tænker man altså "Er det virkelig nødvendigt af komme i blade og tv, bare for at få den hjælp man har ret det???"

Jeg kunne aldrig finde på at sætte Lærke i blade, eller på tv. Hun ville intet få ud af det.

Men hvis det er der man skal hen for at få hjælp - så synes jeg godt nok det er et .. Undskyld! .. Fucked up system 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Darling<3

AnnaKJ skriver:

Selvfølgelig skal de det, men hvis du rent faktisk læser hvad jeg skrev længere oppe, så ville du ikke misforstå hvad jeg siger. Men skal da skrive det igen.

I de udsendelser omkring jesper siger de tit, at han intet kan holde til og det er så synd for ham (og det er det), men når man så ser at der faktisk ikke er grænser for hvad han kan holde til, så tænker man at det er lidt dobbeltmoralsk, at de så siger på tv at han intet kan holde til.

Han skal da have lov at lege og tumle alt det han vil, men de skal bare ikke overdrive. Det er der jeg synes det ligner mere og mere et mediestunt.

Nu ved jeg ikke om du har syge børn, men jeg har et datter med et meget sjældent syndrom og hendes levetid er halvt af hvad de sagde Jesper havde. 

Vi skal hverdag kæmpe røven ud af bukserne for hendes rettigheder, både ved kommune og andet. Og så når man ser jesper få alt serveret på et sølvfad, så tænker man altså "Er det virkelig nødvendigt af komme i blade og tv, bare for at få den hjælp man har ret det???"

Jeg kunne aldrig finde på at sætte Lærke i blade, eller på tv. Hun ville intet få ud af det.

Men hvis det er der man skal hen for at få hjælp - så synes jeg godt nok det er et .. Undskyld! .. Fucked up system 

Jeg har ikke børn endnu nej, men hvis du står med en datter, hvis levetid er det halve af Jesper's , så synes jeg da at du skal yde en ekstra indsats for at give hende de midler hun har brug for og også jer, som samlet familie.. Hvis dit barn er mere end et vis antal procent handicappet, har man ret til alversens ting og sager - biler, ekstra pasning - alt muligt!

Måske overdriver de, jeg ved det ikke da jeg aldrig har mødt ham, men når du skriver at i går til svømning sammen med ham, så husker du vel at kroppen også bliver lettere i vand og han måske derfor kan gøre mere end hvad han ellers burde kunne oppe på land?)

Jeg synes uanset hvad, at Jesper er en herlig dreng som fortjener at komme frem i lyset/pressen - hele hans personlighed gør mange tusinde familier virkelig glade, og de få familie hvis børn selv er ramt af progeria, får helt sikkert troen på at de også kan have deres kære hos dem i mange år endnu!!

Anmeld

30. december 2011

Tvillingemor80

AnnaKJ skriver:

Jeg kan godt forstå du føler verden er urimelig engang imellem, og goderne ulige fordelt.

For du har ret, der er rigtig mange syge børn i verden der fortjener det samme som Jesper, også din Lærke

Men af en eller anden grund er Jesper blevet Danmarks mediedarling. Tror også han er mere en "bare" Jesper, for nogen tror jeg han er et symbol på alle de børn der lider af alvorlige sygdomme og må kæmpe ekstra i hverdagen, det er det han minder os om. Samtidig med hans livsglæde..

Men kan godt forstå dine føleser, og det må være uendeligt hårdt at stå med et barn der har en alvorlig sygdom - godt hun har en mor som dig der kæmper for hende (h5

Anmeld

30. december 2011

Stumpen

Nu så jeg kun starten af programmet, så ved ikke hvordan det med modstandsfolkene kom ind, for jeg så tidligere dette på tv2 tekst tv

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-47098184.html

og de levede bare i en anden tid, hvor man ikke behøvede at blive hylet for at gøre en indsats -dermed ikke sagt at programmet i aften var forkert, for som sagt så så jeg kun starten..

Min bedstefar var også modstandsmand og han tog hans oplevelser med sig i graven og hvorfor forstod jeg egentlig aldrig, men min opfattelse når man hører andre fortælle er at modstandsfolkene egentlig gerne vil have det for sig selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.