AnnaKJ skriver:
Selvfølgelig skal de det, men hvis du rent faktisk læser hvad jeg skrev længere oppe, så ville du ikke misforstå hvad jeg siger. Men skal da skrive det igen.
I de udsendelser omkring jesper siger de tit, at han intet kan holde til og det er så synd for ham (og det er det), men når man så ser at der faktisk ikke er grænser for hvad han kan holde til, så tænker man at det er lidt dobbeltmoralsk, at de så siger på tv at han intet kan holde til.
Han skal da have lov at lege og tumle alt det han vil, men de skal bare ikke overdrive. Det er der jeg synes det ligner mere og mere et mediestunt.
Nu ved jeg ikke om du har syge børn, men jeg har et datter med et meget sjældent syndrom og hendes levetid er halvt af hvad de sagde Jesper havde.
Vi skal hverdag kæmpe røven ud af bukserne for hendes rettigheder, både ved kommune og andet. Og så når man ser jesper få alt serveret på et sølvfad, så tænker man altså "Er det virkelig nødvendigt af komme i blade og tv, bare for at få den hjælp man har ret det???"
Jeg kunne aldrig finde på at sætte Lærke i blade, eller på tv. Hun ville intet få ud af det.
Men hvis det er der man skal hen for at få hjælp - så synes jeg godt nok det er et .. Undskyld! .. Fucked up system 
Jeg har ikke børn endnu nej, men hvis du står med en datter, hvis levetid er det halve af Jesper's , så synes jeg da at du skal yde en ekstra indsats for at give hende de midler hun har brug for og også jer, som samlet familie.. Hvis dit barn er mere end et vis antal procent handicappet, har man ret til alversens ting og sager - biler, ekstra pasning - alt muligt!

Måske overdriver de, jeg ved det ikke da jeg aldrig har mødt ham, men når du skriver at i går til svømning sammen med ham, så husker du vel at kroppen også bliver lettere i vand og han måske derfor kan gøre mere end hvad han ellers burde kunne oppe på land?)
Jeg synes uanset hvad, at Jesper er en herlig dreng som fortjener at komme frem i lyset/pressen - hele hans personlighed gør mange tusinde familier virkelig glade, og de få familie hvis børn selv er ramt af progeria, får helt sikkert troen på at de også kan have deres kære hos dem i mange år endnu!!