Babys navle bløder - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.871 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Moms

Hej kære mødre,

nu vil jeg spørge herinde.

Min dreng er nu 18 dage gammel. Hans navlestump faldt af allerede efter en lille uge - det var faktisk bléen der fik den raget af undet et bleskifte. Men det begyndte ikke at bløde, så jeg bekymrede mig ikke.  

Nu, så lang tid efter, er der stadig størknet blod i navlehullet under bleskifte. Jeg renser forsigtigt af med klud og vatpind. Navlen er ikke rød eller irriteret, så sundhedsplejersken siger, jeg ikke skal bekymre mig.  

Hvilke erfaringer har I med hensyn til hvor lang tid der går inden navlen er endelig afhelet?

Er min søn unormal?

Jeg vil jo gerne til babysvømning, så håber snart den er afhelet.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

fif

Moms skriver:

Hej kære mødre,

nu vil jeg spørge herinde.

Min dreng er nu 18 dage gammel. Hans navlestump faldt af allerede efter en lille uge - det var faktisk bléen der fik den raget af undet et bleskifte. Men det begyndte ikke at bløde, så jeg bekymrede mig ikke.  

Nu, så lang tid efter, er der stadig størknet blod i navlehullet under bleskifte. Jeg renser forsigtigt af med klud og vatpind. Navlen er ikke rød eller irriteret, så sundhedsplejersken siger, jeg ikke skal bekymre mig.  

Hvilke erfaringer har I med hensyn til hvor lang tid der går inden navlen er endelig afhelet?

Er min søn unormal?

Jeg vil jo gerne til babysvømning, så håber snart den er afhelet.

Moms

Hejsa

Min datter er nu 13 måneder, og hendes navle er stadig lidt brun inden i navlen, Vi kan ikke få det væk, så tror det er meget normalt !!

Anmeld

30. december 2011

modesty

Altså kommer der nyt, friskt blod eller hvordan? Der er intet i vejen for at der er brunt, gammelt blod i navlen. Du behøver ikke at rense det, tværtimod har det bedre af bare at være i fred.

Anmeld

30. december 2011

Moms

modesty skriver:

Altså kommer der nyt, friskt blod eller hvordan? Der er intet i vejen for at der er brunt, gammelt blod i navlen. Du behøver ikke at rense det, tværtimod har det bedre af bare at være i fred.

ja, jeg vil mene det er frisk blod eftersom jeg kan vaske af ved næsten hvert bleskifte. Nogle gange lader jeg det også sidde, men jeg kan se at de indtørrede skorper begynder at irritere huden lidt, så hellere vaske det af.

Det er jo ikke meget, så jeg er ikke bekymret for mængden - bare længden af tiden til afheling.

Moms

Anmeld

30. december 2011

Moms

fif skriver:

Hejsa

Min datter er nu 13 måneder, og hendes navle er stadig lidt brun inden i navlen, Vi kan ikke få det væk, så tror det er meget normalt !!

Tak for dit svar.

13 måneder!! jeg mener helt sikkert det må være noget andet hos min søn.

Hos min søn er det jo en helt frisk navle.

Min egen navle kan også være sådan lidt brunlig i bunden med noget skæl-agtigt, der er svært at få af. Mon ikke det er gamle hudceller og hudfedt....

Moms

Anmeld

30. december 2011

ledermus

Moms skriver:

Tak for dit svar.

13 måneder!! jeg mener helt sikkert det må være noget andet hos min søn.

Hos min søn er det jo en helt frisk navle.

Min egen navle kan også være sådan lidt brunlig i bunden med noget skæl-agtigt, der er svært at få af. Mon ikke det er gamle hudceller og hudfedt....

Moms

ved ikke så meget det med heling af navlen...min søns navne helede stærkt syntes jeg men iforhold til babysvøm så må du jo først gå i vandet efter din 8 ugers undersøgelse og baby skal veje mere end 3500 g eller 4000g  lidt forskelligt fra svømmehal til svømmehal

Anmeld

30. december 2011

Muhmi

Du må endelig ikke pile for meget ved den... Og slet ikke med vatpinde! Det fik vi at vide af vores sp da jeg også tænkte at den skulle renses... Den bliver renset i badet og det er fint.. Du skal tænke på at hvis du bliver ved med at pille i det sår med vatpinde, så får det aldrig ro til at hele... Så giv den lidt tid til at hele godt op og ellers ring til din sp og spørg til råds

Anmeld

30. december 2011

Frøken J.

Moms skriver:

ja, jeg vil mene det er frisk blod eftersom jeg kan vaske af ved næsten hvert bleskifte. Nogle gange lader jeg det også sidde, men jeg kan se at de indtørrede skorper begynder at irritere huden lidt, så hellere vaske det af.

Det er jo ikke meget, så jeg er ikke bekymret for mængden - bare længden af tiden til afheling.

Moms

Jeg tror der gik nogle uger fra Roses navle var som din lille, til den var helt fin. Jeg rensede det ikke, jeg lod det bare være

Anmeld

30. december 2011

Moms

Muhmi skriver:

Du må endelig ikke pile for meget ved den... Og slet ikke med vatpinde! Det fik vi at vide af vores sp da jeg også tænkte at den skulle renses... Den bliver renset i badet og det er fint.. Du skal tænke på at hvis du bliver ved med at pille i det sår med vatpinde, så får det aldrig ro til at hele... Så giv den lidt tid til at hele godt op og ellers ring til din sp og spørg til råds

tak for dit svar.

sagen er bare at jeg ikke rigtig piller. det var først i dag jeg prøvede med en vatpind ellers har jeg kun tørret af oppe på kanten og der er huden jo normal - bortset fra den omtalte rødme.

Jeg vil undlade at bruge vatpind for eftertiden.

sundhedsplejersken kommer på tirsdag. så spørger jeg igen.

Moms

Anmeld

30. december 2011

Moms

Frøken J. skriver:

Jeg tror der gik nogle uger fra Roses navle var som din lille, til den var helt fin. Jeg rensede det ikke, jeg lod det bare være

ok, tak for dit svar.

Jeg skal nok bare være tålmodig.

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.