Jeres bedste brocoli salat :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.965 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Zafir

Jeg er i den heldige situation, at en af tilbehørene til min hovedret nytårs aften er brocoli salat... Jeg spiser ikke selv brocoli hehe.

Jeg syntes at det er noget med blanceret brocoli, bacontern, rosiner, (hakket løg???) og et eller andet dressing snask.

Skal der mere i? HVad med dressingen? Har du en opskrift på den?

Hjælp mig gerne inden jeg skal ud og købe ind her i formiddag Plzzzz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Maja_4000

Har aldrig lavet det .. Men jeg ville bare sige , at JEG synes det er bedst hvis det er rå broccoli .. Men det er jo nok en smagssag Og så skal det være SMÅ buketter Hehe

Anmeld

30. december 2011

AnneBJ

Broccolisalat

1 broccolihoved, råt

1 rødløg

1 pk. Bacontern

Pinjekerner

1,5 dl. Creme fraiche

3 spsk. Rødvinseddike

½ dl. Sukker

Skær broccoli i små buketter og snit rødløget fint. Brun baconternene på panden uden fedtstof, og lad dem dryppe af på køkkenrulle. Brun pinjekernerne i baconfedtet. Rør de øvrige ingredienser sammen, og bland broccoli, rødløg, bacon og pinjekerner i. Lad det gerne trække nogle timer før servering. 

Anmeld

30. december 2011

Zafir

AnneBJ skriver:

Broccolisalat

1 broccolihoved, råt

1 rødløg

1 pk. Bacontern

Pinjekerner

1,5 dl. Creme fraiche

3 spsk. Rødvinseddike

½ dl. Sukker

Skær broccoli i små buketter og snit rødløget fint. Brun baconternene på panden uden fedtstof, og lad dem dryppe af på køkkenrulle. Brun pinjekernerne i baconfedtet. Rør de øvrige ingredienser sammen, og bland broccoli, rødløg, bacon og pinjekerner i. Lad det gerne trække nogle timer før servering. 

Ikke blancheret?

Anmeld

30. december 2011

AnneBJ

Zafir skriver:

Ikke blancheret?

Nope

Anmeld

30. december 2011

Frk-Lotusblomst

/

Jeg er i den heldige situation, at en af tilbehørene til min hovedret nytårs aften er brocoli salat... Jeg spiser ikke selv brocoli hehe.

Jeg syntes at det er noget med blanceret brocoli, bacontern, rosiner, (hakket løg???) og et eller andet dressing snask.

Jeg bruger broccoli, stegte bacontern, rødløg og ristede solsikkekerner/pinjekerner. "Dressingen" er miraclewhip light. MUMS..

Man kan sagtens putte rosiner i også, det kan jeg dog ikke lide så derfor indgår det ikke i min.

Anmeld

30. december 2011

Dot D

Mums...

Min er med RÅ broccoli 1 hoved, 1 rødløg, 3 tsk rødvinseddike, 0,8 dl miracle wip, 2 spsk sukker, en ordentlig håndfuld peanuts, en pakke bacontern, solsikkekerner.

Den smager rigtigt godt, og bliver ofte lavet her. Mange gange laver jeg den kun med peanuts og uden bacon

Anmeld

30. december 2011

bullerbassen

AnneBJ skriver:

Broccolisalat

1 broccolihoved, råt

1 rødløg

1 pk. Bacontern

Pinjekerner

1,5 dl. Creme fraiche

3 spsk. Rødvinseddike

½ dl. Sukker

den bruger vi også og det er tosse god

Anmeld

30. december 2011

signe.

Zafir skriver:

Jeg plejer at :

Blanchere broccolien

Creme fraice blandes med hakket rødløg, solsikkekerner, rosiner og et lille skvæt citron. Alt dette blandes og krydres med salt og peber efter egen smag, broccolien æltes rundt deri, og der drysses med bacontern henover! MUMS!

Anmeld

30. december 2011

Zafir

Det lader til at I alle er rimelig enige omkring broccoli salaten

Så er dagens stoooore spørgsmål:

Kan jeg lave det idag? Eller skal jeg vente til i morgen?

(vil helst overstå det meste idag nemlig hehe)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.