spærgsmål omkring zinksalve..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Maja88

MelikkazMoar skriver:

er den bedre end zinksalven ? mener går det hurtigere væk eller ? hvad er forskellen ?

ja den er meget bedre end selve salven.. det synes jeg ihvertfald...

den er bare hurtig og effektiv og kan også bruges til brystvorter og sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

gonefishing

MelikkazMoar skriver:

er den bedre end zinksalven ? mener går det hurtigere væk eller ? hvad er forskellen ?

tror det er noget med at zinksalve også udtørre let.

Anmeld

29. december 2011

Laura.

LunaLykke skriver:

Den vil jeg også helt klart anbefale. Den virker hurtigere synes jeg.
Men du må ikke smøre på hvis der er "hul" på huden, altså hvis det er sår. Kun hvis huden bare er rød

Undskyld jeg lige bryder ind, men ved du hvad man skal smøre med, hvis numsen er så rød at det bøder og der kommer sår ? Jeg har nemlig selv brugt Zinksalve, men kan se at du fraråder det, så måtte lige høre...?

Anmeld

29. december 2011

K&S

MelikkazMoar skriver:

skal man smøre ved hvert ble skifte eller kun/først når numsen er blevet rød?

Jeg bruger kun Pantothenol salve - jeg er personligt ikke den store fan af zink, jeg synes nemt det kan gøre mere skade end gavn

Pantothenol salven bruges til at genoprette overbelastet hud - du kan læse lidt om den her:

http://www.webapoteket.dk/produkter/pantothenol-salve-medic-team-helende-og-plejende-100-ml

Anmeld

29. december 2011

K&S

Undskyld jeg lige bryder ind, men ved du hvad man skal smøre med, hvis numsen er så rød at det bøder og der kommer sår ? Jeg har nemlig selv brugt Zinksalve, men kan se at du fraråder det, så måtte lige høre...?

Jeg bliver meget nemt solskoldet og får MEGET nemt vabler, der springer m.m. og jeg har ALTID brugt Pantothenol salve til at lindre og genopbygge huden

Jeg bruger også kun Pantothenol til Antons numse (den har dog aldrig været med sår m.m.) - jeg er ikke stor fan af zinksalven, jeg synes tit den gør mere skade end gavn...

Men andre anbefaler også kolde kogte stofbleer?

Anmeld

29. december 2011

lycly

Laura. skriver:

Så skal man helst ikke smøre, så kan det hjælpe, at klippe nogle små firkanter ud af en stofble, gøre den våd i kogt vand, lad den køle af, og læg den på numsen, og så ble på. Det mindsker rødmen og svien fra sårene. Det gjorde vi herhjemme, fordi jeg netop fik at vide at man ikke må bruge salve. Og det virkede virkelig godt. Ved næste bleskift smider du dem bare ud, og hvis det er nødvendigt, putter du en ny på, indtil rødmen er væk

Anmeld

29. december 2011

Laura.

K&S skriver:

Jeg bliver meget nemt solskoldet og får MEGET nemt vabler, der springer m.m. og jeg har ALTID brugt Pantothenol salve til at lindre og genopbygge huden

Jeg bruger også kun Pantothenol til Antons numse (den har dog aldrig været med sår m.m.) - jeg er ikke stor fan af zinksalven, jeg synes tit den gør mere skade end gavn...

Men andre anbefaler også kolde kogte stofbleer?

Okay.. jeg er ikke så kendt i alle de mærker endnu.. kender sådan set kun zinksalven og Zink-lanolin-vaselin salven, men synes bare ikke de er så fantastiske igen. Min datter har fået åbne sår to gange ved rød numse, så jeg ville jo blive glad hvis jeg fandt vidundermidlet imod det, så jeg er forberedt til næste gang det skulle ske..

Anmeld

29. december 2011

Laura.

LunaLykke skriver:

Så skal man helst ikke smøre, så kan det hjælpe, at klippe nogle små firkanter ud af en stofble, gøre den våd i kogt vand, lad den køle af, og læg den på numsen, og så ble på. Det mindsker rødmen og svien fra sårene. Det gjorde vi herhjemme, fordi jeg netop fik at vide at man ikke må bruge salve. Og det virkede virkelig godt. Ved næste bleskift smider du dem bare ud, og hvis det er nødvendigt, putter du en ny på, indtil rødmen er væk

Jeg kender stofble-metoden og den virker også fantastisk her ! Jeg har bare aldrig hørt at det det ikke er så godt at smøre barnets numse hvis der er kommet åbne sår.. men det ved jeg så nu..

Anmeld

29. december 2011

Maja88

j har netop brugt bephantol salven fra matas på sår... altså når der var gået hul.. Især da hun som lille havde det under hagen--

og næste morgen... wupti... så var det væk

Anmeld

29. december 2011

JonTri

Jeg vil anbefale kogtvandsklude:-). 100 pct effektive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.