Mellemørebetændelse, smertelindring????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.867 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. december 2011

Camillee

Hej skønne Mødre (og fædre)

Har lige brug for lidt hjælp her!

ELias (16 mdr) har mellemørebetændelse, øjenbetændelse og hvad det ellers høre til af feber, snot og forkøelse, Stakkels dreng !

.... Han har siden Tirsdag være i behandling med øjendråber og primcillin, og han har fået panodil junior til natten.
men har meget ondt både om dagen og natten

Så ville høre om man kan smertelindre på anden vis end med panodil?
varmepude på ørene evt? eller er det helt dumt?

Godt Nytår (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

An&Jo

Camillee skriver:

ELias (16 mdr) har mellemørebetændelse, øjenbetændelse og hvad det ellers høre til af feber, snot og forkøelse, Stakkels dreng !

.... Han har siden Tirsdag være i behandling med øjendråber og primcillin, og han har fået panodil junior til natten.

Godt Nytår (:

hæv hovedenden i hans seng ved at sætte nogle bøger under benene, det var en af de bedste ting jeg kunne gøre når min søn havde MØB, det tager en stor del af trykket i melemøret..

hvor længe har han været på primicillin?? når min dreng får det, så plejer det at hjælpe i løbet af et par timer..

Anmeld

29. december 2011

malo

Camillee skriver:

Godt Nytår (:

Min erfaring siger desværre at Panodil er den eneste smertelindring der findes. Øv, øv

Bare pas på at der ikke kommer for meget  temperaturforskel på ørene, selv en lille ændring kan mærkes.

Rigtig god bedring

Anmeld

29. december 2011

Camillee

An&Jo skriver:

hæv hovedenden i hans seng ved at sætte nogle bøger under benene, det var en af de bedste ting jeg kunne gøre når min søn havde MØB, det tager en stor del af trykket i melemøret..

hvor længe har han været på primicillin?? når min dreng får det, så plejer det at hjælpe i løbet af et par timer..

Han fik primcillin første gang tirsdag aften og det har helt sikkert også taget rigtigt meget, men han er stadig ked af det /:

Så tænkte om man kunne lindre på en eller anden måde?
for vil helst ikke give mere panodil, hvis vi kan undgå det

mange tak for tippet - det gør jeg med det samme

Anmeld

29. december 2011

Camillee

malo skriver:

Min erfaring siger desværre at Panodil er den eneste smertelindring der findes. Øv, øv

Bare pas på at der ikke kommer for meget  temperaturforskel på ørene, selv en lille ændring kan mærkes.

Rigtig god bedring

Øv, altså!
havde lidt håbet der var noet det kunne hjælpe bare lidt.

Ja du har nok ret, det lyder meget fornuftigt ihvertfald,

Mange tak og godt Nytår (:

Anmeld

29. december 2011

An&Jo

Camillee skriver:

Han fik primcillin første gang tirsdag aften og det har helt sikkert også taget rigtigt meget, men han er stadig ked af det /:

Så tænkte om man kunne lindre på en eller anden måde?
for vil helst ikke give mere panodil, hvis vi kan undgå det

mange tak for tippet - det gør jeg med det samme

endelig ikke hold dig tilbage med panodilen hvis det virker..

det er SÅ smertefuldt at have MØB så du drømmer ikke om det.. giv panodilen i stikpilleform, så bliver det hurtigere opløst i kroppen, og giver dermed en hurtigere lindring, og også mere effektiv.. min dreng har desværre haft MØB rigtig mange gange, så kender alt til det, og hver gang siger lægerne, at så længe de har ondt skal man ikke holde tilbage med panodilen..

jeg ved godt det er træls at proppe dem med det, men det er endnu mere træls at de har ondt, og det er kun for en lille periode..

at have MØB er som at få en kniv stukket ind i trommehinden, og der så er en der bare står og drejer den rundt utallige gange, så smertefuldt er det.. :/

Anmeld

29. december 2011

malo

Camillee skriver:

Øv, altså!
havde lidt håbet der var noet det kunne hjælpe bare lidt.

Ja du har nok ret, det lyder meget fornuftigt ihvertfald,

Mange tak og godt Nytår (:

Godt nytår, og god bedring. Min søn sprængte den ene trommehinde lige før jul, så vi kender desværre alt for godt til det, men øv det er smertefuldt.

Anmeld

29. december 2011

Camillee

An&Jo skriver:

endelig ikke hold dig tilbage med panodilen hvis det virker..

det er SÅ smertefuldt at have MØB så du drømmer ikke om det.. giv panodilen i stikpilleform, så bliver det hurtigere opløst i kroppen, og giver dermed en hurtigere lindring, og også mere effektiv.. min dreng har desværre haft MØB rigtig mange gange, så kender alt til det, og hver gang siger lægerne, at så længe de har ondt skal man ikke holde tilbage med panodilen..

jeg ved godt det er træls at proppe dem med det, men det er endnu mere træls at de har ondt, og det er kun for en lille periode..

at have MØB er som at få en kniv stukket ind i trommehinden, og der så er en der bare står og drejer den rundt utallige gange, så smertefuldt er det.. :/

Puha,  han virker også til at have rigtigt ondt stadigvæk!
Det gør jeg så, har har fået ponodil løbene så tror han har været okay smertedækkende men måske ikke nok alligevel ?? 

vi har indtil videre haft flydende? virker det ligeså godt?  

Anmeld

29. december 2011

Camillee

malo skriver:

Godt nytår, og god bedring. Min søn sprængte den ene trommehinde lige før jul, så vi kender desværre alt for godt til det, men øv det er smertefuldt.

Øv god bedring med ham også!
Ja ham virker også til at have meget ondt

Anmeld

29. december 2011

An&Jo

Camillee skriver:

Puha,  han virker også til at have rigtigt ondt stadigvæk!
Det gør jeg så, har har fået ponodil løbene så tror han har været okay smertedækkende men måske ikke nok alligevel ?? 

vi har indtil videre haft flydende? virker det ligeså godt?  

det virker meget bedre i stikpilleform..

jeg rådførte mig den allerførste gang han havde det, og fik på det kraftigste anbefalet at bruge dem i stikpiller istedet for det flydende..
Det er noget med at det kommer hurtigere i omløb, og får dermed bedre "fat" i smerterne, og lindrer dermed meget hurtigere og mere effektivt..

med det flydende kan du heller ikke altid være helt sikker på dosen, da der kan ryge noget ved siden af, eller barnet kan kaste op osv, og jeg må indrømme, jeg aldrig siden har brugt det flydende, synes stikpillerne er meget mere effektive..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.