Mindste pris????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Kay

Zeus skriver:

Sådan har jeg det også.. Jeg vil bare gerne have en pris jeg kan forholde mig til, jeg gider ikke alt det pjat der.. Det samme i butikker, det irriterer mig grænseløst hvis de ikke har sat en pris på, så nægter jeg simpelthen at købe det, uanset hvor gerne jeg vil have det!

Og hvis jeg sætter noget til salg på dba eller guloggratis, så sætter jeg den pris på jeg synes er retfærdig, og så gider jeg ikke de folk der ALTID skal byde 100-300 kr under, når jeg i forvejen har sat prisen lavt, fordi jeg gerne vil af med tingene

se vi to ville aldrig få afsluttet en handel... hverken den ene vej eller den anden for vi har dybt forskellige holdninger

jeg ser det lidt som en "leg" eller en opgave.... hvor meget kan jeg få pruttet denne ting ned... og jeg er ekstre glad for de ting jeg får pruttet meget ned....

min kæreste er lige som dig... og han går når jeg begynder at prutte om prisen på ting... men han er glad når jeg spare pengene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Mka

Zeus skriver:

Sådan har jeg det også.. Jeg vil bare gerne have en pris jeg kan forholde mig til, jeg gider ikke alt det pjat der.. Det samme i butikker, det irriterer mig grænseløst hvis de ikke har sat en pris på, så nægter jeg simpelthen at købe det, uanset hvor gerne jeg vil have det!

Og hvis jeg sætter noget til salg på dba eller guloggratis, så sætter jeg den pris på jeg synes er retfærdig, og så gider jeg ikke de folk der ALTID skal byde 100-300 kr under, når jeg i forvejen har sat prisen lavt, fordi jeg gerne vil af med tingene

Dejlig andre også har det sådan

Anmeld

29. december 2011

Kay

Anonym skriver:

Tit ender jeg faktisk med at købe nyt i stedet fordi jeg syntes mange sælgere forventer at det er guld de sælger på trods af tydelige brugsspor.
Jeg forventer som udgangspunkt at en brugt vare er omkring halv pris af nypris med mindre varen stadig er meget ny.

Jeg har gennem noget tid forsøgt at finde have-legetøj til mine dagplejebørn og da jeg skal betale af egen lomme er der grænser for hvad jeg kan betale. Men det er stortset umuligt at opdrive noget til rimelige penge.
Og nu er legehuset gået i stykker i et blæsevejr fornyligt, det er så ærgerligt.

Men ja, selvfølgelig har du ret i at det til dels er sælgeres ansvar hvis sælger bliver fornærmet pga et lavt bud. Man bliver jo ikke tvunget til at sælge til en for lav pris

lige netop... det er et bud det er ikke tvang at du skal sælge til den pris

og kan godt forstå din holdning til priser...

var på marked for et par uger siden og stod og kiggede baby tøj... et par bukser der var fnulrede af vask... og ikke noget dyrt mærke... ville de havde 60 kr. for... det ville jeg aldrig i livet give for brugt babytøj... men sådan er jeg...

Anmeld

29. december 2011

Mka

Kay skriver:

snak om prisen kan også være langtrukken på nettet...

men hvis man som sælger skriver 100 kr. og måske kun forventer 70 og du kun vil give 70 og går videre fordi der står 100... så kan jeg godt forstå de ikke vil skrive pris på... hvis du forstår....

for det meste så bydder jeg også bare en pris her inde... så må folk blive fornærmede hvis den er for lav... bydder oftes også lavere end jeg vil gi for det...

Jamen bare der er en pris på er det fint. Hvis jeg virkelig synes prisen er for høj, så kan jeg da måske godt byde under.

Det er fint at der er en handler i nogen, for tror da at man kan spare mange penge.

MEn når jeg handler på nettet skal det gå stærkt

Anmeld

29. december 2011

SussieThyssen

Hehe..ja du er en ægte handelsmand/kvinde ingen tvivl om det

Men nu er det jo sådan, at de fleste af os er opvokset dels med forretningers faste handelspriser, en vare koster det der står på stiltet, og det er IKKE til forhandling, og derfor er de fleste jo nok temmeligt autoritetstro, hvad det angår. Derfor ligger det heller ikke i vores natur at skulle forhandle om priser andre steder...vi tænker slet ikke over det. Vi spørger blot om prisen og siger ja eller nej.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. december 2011

Zeus

Kay skriver:

se vi to ville aldrig få afsluttet en handel... hverken den ene vej eller den anden for vi har dybt forskellige holdninger

jeg ser det lidt som en "leg" eller en opgave.... hvor meget kan jeg få pruttet denne ting ned... og jeg er ekstre glad for de ting jeg får pruttet meget ned....

min kæreste er lige som dig... og han går når jeg begynder at prutte om prisen på ting... men han er glad når jeg spare pengene...

Jeg har et par gange foræret tingene til Frælsens Hær, fordi jeg syntes køberne var irriterende.. Jeg vil faktisk hellere give tingene væk, end gå under den pris jeg i forvejen har sat lavt Selvfølgelig ikke ting til flere tusind, men når jeg har sat et legetæppe til 599 kr til salg, der har været brugt i 2-3 mdr, til 200 kr eller derunder, så gider jeg ikke diskutere prisen. Jeg kunne måske sætte prisen op, men jeg sætter jo ikke tingene til salg, for at det skal ligge der i flere mdr, fordi de fleste synes at 400 kr er for meget, udelukkende for at vi kan prutte om prisen.. Jeg vil bare gerne have det solgt

Min kæreste prøver også altid på at prutte om prisen, og jeg har også en tendens til at smutte når han gør det

Anmeld

29. december 2011

Kay skriver:

nu kan det godt være jeg er den eneste der har det sådan.... og fred være med det!

men når jeg har noget til salg... om det er her eller på TS eller dba på krammermarked eller hvor det er

hvis der er pris på... så er prisen jo sat lidt højere end hvad man minds vil havde for det.... for at der er lidt og handle med... og det er i orden at komme med et bud der er mindre end prisen.. men sådan har jeg undet ud af ikke alle har det... prisen er prisen.... fair nok.

hvis der ikke er pris på, bliver jeg ALTID spurgt om min mindste pris... og for mig (gammel kræmmer) er der jo ikke nogen fidus i at udgive min mindste pris...

nr. 1 så håber man jo altid at få mere end mindsteprisen

nr. 2 så er der jo ikke noget at handle udfra!? for det er jo MINDSTE prisen...

som sagt kan det godt være jeg er den enste der har det sådan... så derfor skriver jeg også i mine salgstråde, når folk spørg at jeg ikke har en mindste pris og at jeg forventer bud som man kan handle ud fra...

men det er ikke alle der respektere det... "jamen du må da vide hvad du mindst vil ha for det" og ja... det kan godt være jeg ved det... men du må også vide hvad du højest vil gi.... du bydder lidt under din pris og jeg siger noget lidt over min pris.... det er sådan man handler.... 

jeg har altid lært at man spiller ud fra sælgers regler... det vil sige hvis der er noget jeg er interesseret i... så spørg jeg hvad det koster hvis ik der står en pris... og hvis sælger siger en pris bydder jeg noget under.... hvis sælger siger kom med et bud, siger jeg noget under det jeg højest vil gi... hvis sælger siger top med det samme ved jeg jeg har budt for højt... og sådan er det... det er livet når man handler...

det samme omvend hvis jeg siger en pris og køber siger top med det samme ved jeg jeg har sat prisen for lavt... sådan er det bare...

ja ja... det kan godt være jeg bare skal holde mig til mine kræmmermarkeder når jeg skal sælge mine ting

Anmeld

29. december 2011

Kay

SussieThyssen skriver:

Hehe..ja du er en ægte handelsmand/kvinde ingen tvivl om det

Men nu er det jo sådan, at de fleste af os er opvokset dels med forretningers faste handelspriser, en vare koster det der står på stiltet, og det er IKKE til forhandling, og derfor er de fleste jo nok temmeligt autoritetstro, hvad det angår. Derfor ligger det heller ikke i vores natur at skulle forhandle om priser andre steder...vi tænker slet ikke over det. Vi spørger blot om prisen og siger ja eller nej.

Kærligst
Sussie

ja det er jo netop det... og det er det jeg har svært ved at forstå... ligesom der er nogle der ikke forstår mig... men det skal der jo også være plads til...

også derfor jeg har lavet denne tråd... for at vi bliver lidt bedre til at forstå hinanden... når vi køber og sælger

Anmeld

29. december 2011

Kay

Zeus skriver:

Jeg har et par gange foræret tingene til Frælsens Hær, fordi jeg syntes køberne var irriterende.. Jeg vil faktisk hellere give tingene væk, end gå under den pris jeg i forvejen har sat lavt Selvfølgelig ikke ting til flere tusind, men når jeg har sat et legetæppe til 599 kr til salg, der har været brugt i 2-3 mdr, til 200 kr eller derunder, så gider jeg ikke diskutere prisen. Jeg kunne måske sætte prisen op, men jeg sætter jo ikke tingene til salg, for at det skal ligge der i flere mdr, fordi de fleste synes at 400 kr er for meget, udelukkende for at vi kan prutte om prisen.. Jeg vil bare gerne have det solgt

Min kæreste prøver også altid på at prutte om prisen, og jeg har også en tendens til at smutte når han gør det

det med at forære det væk har jeg også gjort... hvis jeg syntes en køber var iriterende... og vil hellere give det til et godt formål end at sælge det alt for billigt... så der er vi da enige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.