nu kan det godt være jeg er den eneste der har det sådan.... og fred være med det!
men når jeg har noget til salg... om det er her eller på TS eller dba på krammermarked eller hvor det er
hvis der er pris på... så er prisen jo sat lidt højere end hvad man minds vil havde for det.... for at der er lidt og handle med... og det er i orden at komme med et bud der er mindre end prisen.. men sådan har jeg undet ud af ikke alle har det... prisen er prisen.... fair nok.
hvis der ikke er pris på, bliver jeg ALTID spurgt om min mindste pris... og for mig (gammel kræmmer) er der jo ikke nogen fidus i at udgive min mindste pris...
nr. 1 så håber man jo altid at få mere end mindsteprisen
nr. 2 så er der jo ikke noget at handle udfra!? for det er jo MINDSTE prisen...
som sagt kan det godt være jeg er den enste der har det sådan... så derfor skriver jeg også i mine salgstråde, når folk spørg at jeg ikke har en mindste pris og at jeg forventer bud som man kan handle ud fra...
men det er ikke alle der respektere det... "jamen du må da vide hvad du mindst vil ha for det" og ja... det kan godt være jeg ved det... men du må også vide hvad du højest vil gi.... du bydder lidt under din pris og jeg siger noget lidt over min pris.... det er sådan man handler....
jeg har altid lært at man spiller ud fra sælgers regler... det vil sige hvis der er noget jeg er interesseret i... så spørg jeg hvad det koster hvis ik der står en pris... og hvis sælger siger en pris bydder jeg noget under.... hvis sælger siger kom med et bud, siger jeg noget under det jeg højest vil gi... hvis sælger siger top med det samme ved jeg jeg har budt for højt... og sådan er det... det er livet når man handler...
det samme omvend hvis jeg siger en pris og køber siger top med det samme ved jeg jeg har sat prisen for lavt... sådan er det bare...
ja ja... det kan godt være jeg bare skal holde mig til mine kræmmermarkeder når jeg skal sælge mine ting 
Anmeld