Hvor længe kan man være på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

En alm. handelsskole
Butiksuddannelse
Advokatsekretær
Derudover meget erfaring med kontor og administrative opgaver samt pædagogmedhjælper og rengøring..

Jeg tilmeldte mig et vikarbureau eller faktisk flere forskellige, hvor jeg startede som vikar flere steder. Det resulterede så i en fastansættelse, hvor jeg stadig har job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg tilmeldte mig et vikarbureau eller faktisk flere forskellige, hvor jeg startede som vikar flere steder. Det resulterede så i en fastansættelse, hvor jeg stadig har job

Ja måske kunne jeg gøre det.. men synes bare det så usikkert.. så har man ikke særlig mange timer i starten.. og der skal jo betales boliglån osv.. så skal have fuldtid..

Anmeld

29. december 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Ja måske kunne jeg gøre det.. men synes bare det så usikkert.. så har man ikke særlig mange timer i starten.. og der skal jo betales boliglån osv.. så skal have fuldtid..

hvis du tager et vikar job kan du blive supleret op både fra kummunen og fagforeningen :O)

Anmeld

29. december 2011

Rikke, Liam & Linus

jydeinden skriver:

fik vi at vide allerede da vi startede på kh her i århus kommune men om det så er fordi at jeg er under 25 og uden uddannelse ved jeg ikke

Det er fordi du er under 25 og har været på KH i et halvt år.

Da bliver taksten sat ned på SU-takst, altså omkring 5500 kr. Dette er for at "lokke" unge på KH til at tage en uddannelse i stedet.

Anmeld

29. december 2011

Rikke, Liam & Linus

Zeus skriver:

Så må det være fordi i er under 25, og uden børn.. Har jeg i hvert fald aldrig hørt om før

Jep. Hvis du er ung under 25, uden uddannelse og børn bliver du efter 1/2 år sat ned på SU takst.

Hvis du derimod har børn har du ret til forsørgertakst og bliver derfor ikke sat ned.

Anmeld

29. december 2011

jydeinden

Rikke&Liam skriver:

Det er fordi du er under 25 og har været på KH i et halvt år.

Da bliver taksten sat ned på SU-takst, altså omkring 5500 kr. Dette er for at "lokke" unge på KH til at tage en uddannelse i stedet.

jeg røg nu først ned på de 5500 da jeg kom på kh i anden omgang.. efter at have været ude af systemet i et par måneder.. Men jeg synes stadig systemet er latterligt på det punkt. For det første har jeg jo ikke færre udgifter end min kæreste bare fordi han er 4 år ældre, ej heller ville jeg komme hurtigere ind på et studie at de skruer min indkomst ned, når jeg går og venter på svar.

Anmeld

29. december 2011

Rikke, Liam & Linus

jeg røg nu først ned på de 5500 da jeg kom på kh i anden omgang.. efter at have været ude af systemet i et par måneder.. Men jeg synes stadig systemet er latterligt på det punkt. For det første har jeg jo ikke færre udgifter end min kæreste bare fordi han er 4 år ældre, ej heller ville jeg komme hurtigere ind på et studie at de skruer min indkomst ned, når jeg går og venter på svar.

Nej, det er rigtig nok. Det er nok bare et desperat forsøg på at spare på de offentlige udgiflter, og måske er det for nogle en motiverende faktor for at tage en uddannelse i stedet for at gå hjemme.

Er du ikke medlem af a-kasse?

Anmeld

29. december 2011

jydeinden

Rikke&Liam skriver:

Nej, det er rigtig nok. Det er nok bare et desperat forsøg på at spare på de offentlige udgiflter, og måske er det for nogle en motiverende faktor for at tage en uddannelse i stedet for at gå hjemme.

Er du ikke medlem af a-kasse?

desværre ikke.. havde ikke haft arbejde i nok timer, og havde ikke nogen andre mulighed for at opnå penge af den vej.. men nu er jeg heldigvis ude af systemet igen

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg fik suppleret op med dagpenge. Er da sikker på, at det samme kan lade sig gøre på KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.