mos af grønsager HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

vitapigen

Zeus skriver:

Jeg lavede en lille stor portion, og frøs det ned i isterningebakker.. Så var det lige at tage en terning eller 2 op, og så i mikroen

Vi puttede først fedtstof i når det skulle bruges, og det samme med mme

Det lyder vældig smart det med isterningebakker

Er lige begyndt på grød for 2 ½ uge siden og skal snart igang med kartoffelmos

Men er det nogle store "huller" i de bakker du bruger, for jeg synes det lyder af lidt Eller bliver der dobbelt så meget når fedtstof og MME hældes i? Og hvor meget fedtstof bruger du og hvilket fedtstof?

Undskyld TS at jeg blander mig, men jeg er også rimelig på bar bund hvad dette angår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Alexander&Lærke

vitapigen skriver:

Men er det nogle store "huller" i de bakker du bruger, for jeg synes det lyder af lidt Eller bliver der dobbelt så meget når fedtstof og MME hældes i? Og hvor meget fedtstof bruger du og hvilket fedtstof?

Undskyld TS at jeg blander mig, men jeg er også rimelig på bar bund hvad dette angår

Jamen helt i orden med mig, håber også du må finde lidt hjælp her...

Anmeld

29. december 2011

Maja_4000

vitapigen skriver:

Håber det er i orden at jeg også blander mig

Jeg lavede også i isterningbakker .. Til sidst spiste Caroline 7 terninger af gangen .. Der skal jo kun 1 tsk fedtstof i en portion , så det er ikke meget det fylder Jeg kom bare mme pulveret direkte i mosen .. 1 - 2 skeer alt efter hvor stor portion det var .. 

Og her hittede gulerødder ! Hvis mosen bare havde en anelse orange i sig , blev det spist Så vi kom næsten altid mindst en terning gulerod i .. 

Anmeld

29. december 2011

Mother-love

Du kan godt lave det med mme det gjorde jeg også indtil Isabella var 6 mdr. Hvis hun vil have mindre end de 60 ml ( 70 ml færdigblandet) så er det bare 30 ml vand og så en ske mme. Det giver kun 35 ml færdigblandet. Du ryster det så det er blevet til mælk. Du kan sagtens koge mos til 2 dage. Det har jeg altid gjort. Så bare i en lukket beholder og tilsæt først mme og fedt stof når du skal bare det. Jeg plejer at varme det i micro ovnen og så kom jeg mme i samt olie. Du kan også lave andet end bare med gulerødder. Pastinak og ærter Har en sød smag og broccoli giver også en god smag.

Hvis du ikke vil bruge mme så bare kom grønsagsvandet i til det har den kons du gerne vil have. Nu giver du jo bryst så det er ikke nødvendigt at der skal mme i. Det bestemmer du selv.

Anmeld

29. december 2011

Moar2011

jeg laver kartofelmos og grønsager hver dag til storm - han får det dog som aftensmad

fedtstof og MME tager jeg først i når jeg servere det

Anmeld

29. december 2011

Zeus

Det var vist bare helt almindelige isterning bakker nede fra kvickly Cajsa spiste aldrig mere en 2-3 terninger. Da hun begyndte at spise mere, var det alligevel tid til, at hun skulle have andet end bare mos, så der lavede jeg det frisk med "vores" kartofler og hvad der ellers skulle i af fisk eller kød

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Mette&Alexander skriver:

Ok broccoli det prøver vi en dag.....

Du kan også bruge kål i alle afskygninger; blomkål, rosenkål osv.

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Zeus skriver:

Cajsas yngling var vist også den med broccoli, men dælme nej om jeg kan få hende til at spise en broccoli idag

Hun putter den gerne i munden, og også flere gange under samme måltid, men det bliver bare spyttet ud igen

De unger er bare utilregnelige!

Anmeld

29. december 2011

livhemdrup

Mette&Alexander skriver:

Vi har nu i 14 dage kørt med grød til middag og nu går det efterhånden godt, sådan da, Så tænker at det er tid til at komme et måltid/ smagsprøve mere på i form af kartoffelmos med gulerod. Men hvordan er det nu det skal laves????

Skal der mme/modermælk i når det kun er smagsprøver og fedststof?.. Og hvordan har i gjort det?

Jeg ammer ellers, og syntes måske det er nemmest med noget erstatning i mosen, men hvor meget til sådan en lille porion? 

Og kan man koge kartoffel/gulerod til 2-3 dage så man ikke behøver at koge det hverdag?

Min sp snakkede om at man kunne købe de der brikker, har også sådan en stående men den kan jo kun holde sig et døgn på køl og så meget skal der jo slet ikke i, så det vil vist være spild af penge pt.

Har derfor købt pulver, men kan slet ikke finde ud af lavet det, det mindste der er angivet er 60 ml med 2 skeer, som så giver 70 ml færdig blandet... 

Nå men hvordan laver i den kartoffelmos, jeg er helt lost kan slet ikke huske hvordan jeg gjore med min søn.... Kun ar han ikke var særlig glad for det...

Jeg købte en pose blandede grønsager på frost. så kogte jeg dem og 6 mellem kartofler sammen. blendede dem og frøs det så ned i passende portioner. varmede det i micro og tilsatte lidt salt lidt sukker samt lidt smør når det skulle bruges og for at køle det ned til spise varme en lille smule mme

Anmeld

29. december 2011

foto på lærred

hej Ts, undskyld jeg blander mig i din tråd. Jeg har en datter på 5 måneder, jeg synes at have læst et sted at de først må få kartofelmos og f.eks øllebrød når de er 6 måneder? Ved du om reglerne er lavet om (noget med at deres tarme kun kunne tåle hirse og andre grødformer (uden gluten) indtil da. Min datter nægter MME overhoved og jeg kan huske at lægen ved 3 måneders undersøgelsen sagde, at hvis hun ikke drak det når hun var 6 måneder så skulle hun have noget vitamin tilskud. Den gang bed jeg ikke så meget mærke i det, da jeg faktisk troede hun ville begynde at drikke det, men hun nægter katagorisk, ved du tilfældigvis noget omkring dette?

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

foto overført på lærred, invitationer og wallstickers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.