når baby skal lære at sidde selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Miss T

Så kan du sætte den ind under maven. Hun undgår nok ikke lidt knubs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

MelikkazMoar

Thalia skriver:

Man skal ikke træne børn i at sidde selv. Man skal ligge dem på maven, og så skubber de sig selv op i siddende stilling når deres rygge er stærke nok til det.

da min sundhedsplejerske kom hos mig ( gør hun ikke mere) sagde hun det var fint jeg satte hende , for hun var stærk nok i ryggen. + at hun ikke vil ligge ret længe

Anmeld

28. december 2011

Kløver

raca skriver:

mine har ikke fået siddetræning..

men har først sat sig op nar de kunne..

det er usundt for deres ryg og deres balance osv at blive stavlet op med puder... før de selv kan komme op..

så her har vi intet gjordt og den lille sad fra hun var 7 mdr.... og er aldrig væltet,,, og den store fra han var ca 6 mdr.. dog gjorde han ikke meget i det med at sidde stille... da han kravlede i stedet...

Det samme her

Anmeld

28. december 2011

Thalia

MelikkazMoar skriver:

da min sundhedsplejerske kom hos mig ( gør hun ikke mere) sagde hun det var fint jeg satte hende , for hun var stærk nok i ryggen. + at hun ikke vil ligge ret længe

Men så har din SP jo netop også vurderet at dit barn specifikt var stærkt nok til det.

Generelt skal man vente til deres rygge er stærke nok, for ellers overbelastes de - og det bliver kun værre af at man klodser dem op med alle mulige ting

Anmeld

28. december 2011

MelikkazMoar

Thalia skriver:

Men så har din SP jo netop også vurderet at dit barn specifikt var stærkt nok til det.

Generelt skal man vente til deres rygge er stærke nok, for ellers overbelastes de - og det bliver kun værre af at man klodser dem op med alle mulige ting

jeg klodser hender heller ik op, tværtimod, ligger en dyne 30-40 cm bag hende.. men nu falder hun forud, fordi hun er for ivrig..

Anmeld

28. december 2011

Clisolka

Vi trænede ikke Isabella og lod hende tage det i sit eget tempo. Da hun var 7½ mrd. sad hun selv på gulvet en dag 

Dog havde vi en barnevognspude vi brugte i barnevognen til støtte 

Anmeld

28. december 2011

Pige2009

Mettemus skriver:

Han sad næsten 100% selv før jeg gik fra ham. Ellers sad jeg sammen med ham og støttede ham. Da han var stabil nok til at sidde selv lagde jeg ammepuden eller dyner bag ham, så han ikke kunne kommer til at ramme gulvet.

Samme her. Pas på med ikke at presse/øve for meget, for så tager ryggen skade

Anmeld

30. december 2011

Nessie

Generelt skal man ikke sætte børn op, men lægge dem ned, indtil de selv sætter sig op, så er kroppen helt klar til belastningen.

Kan godt se at det er et problem hvis hun ikke vil ligge, men tænker at det kan "øves"? Måske er der også en knogle eller to der sidder lidt forkert, så det er ubehageligt for hende at ligge?

Anmeld

30. december 2011

MelikkazMoar

Nessie skriver:

Generelt skal man ikke sætte børn op, men lægge dem ned, indtil de selv sætter sig op, så er kroppen helt klar til belastningen.

Kan godt se at det er et problem hvis hun ikke vil ligge, men tænker at det kan "øves"? Måske er der også en knogle eller to der sidder lidt forkert, så det er ubehageligt for hende at ligge?

hun vil kun ligge når hun skal sove.. hun er ikke en af de børn der gider rulle rundt og den slags , slet ikke hvis hun ligger alene.. hun er vild med at sidde op og gør det enlig også fint og de har hun gjord længe.. men hendes problem er hun er for ivrig og falder forlæns..

Anmeld

30. december 2011

FruStolpe

Thalia skriver:

Man skal ikke træne børn i at sidde selv. Man skal ligge dem på maven, og så skubber de sig selv op i siddende stilling når deres rygge er stærke nok til det.

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.