når baby skal lære at sidde selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. december 2011

MelikkazMoar

hvordan gjorde i da den lille skulle lære at sidde op selv ? tænker mere så de ikke slår sig og vælter for meget rundt ?

- bekymret mor -

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Mettemus

MelikkazMoar skriver:

hvordan gjorde i da den lille skulle lære at sidde op selv ? tænker mere så de ikke slår sig og vælter for meget rundt ?

- bekymret mor -

Han sad næsten 100% selv før jeg gik fra ham. Ellers sad jeg sammen med ham og støttede ham. Da han var stabil nok til at sidde selv lagde jeg ammepuden eller dyner bag ham, så han ikke kunne kommer til at ramme gulvet.

Anmeld

28. december 2011

raca

mine har ikke fået siddetræning..

men har først sat sig op nar de kunne..

det er usundt for deres ryg og deres balance osv at blive stavlet op med puder... før de selv kan komme op..

så her har vi intet gjordt og den lille sad fra hun var 7 mdr.... og er aldrig væltet,,, og den store fra han var ca 6 mdr.. dog gjorde han ikke meget i det med at sidde stille... da han kravlede i stedet...

Anmeld

28. december 2011

Thalia

Man skal ikke træne børn i at sidde selv. Man skal ligge dem på maven, og så skubber de sig selv op i siddende stilling når deres rygge er stærke nok til det.

Anmeld

28. december 2011

Mira0911

Thalia skriver:

Man skal ikke træne børn i at sidde selv. Man skal ligge dem på maven, og så skubber de sig selv op i siddende stilling når deres rygge er stærke nok til det.

Anmeld

28. december 2011

Jonatansmor

MelikkazMoar skriver:

- bekymret mor -

Lod ham bøvle med det selv. Og han fandt også ud af det selv.

De slår sig ikke hvis de falder sammen, bløde knogler, ikke nok afstand til at gøre skade og deres stædighed er alle tre ting der taler til deres fordel

Selvfølgeligt har vi siddet med ham hvor han har siddet opad os, leget med ham så hans balancenerve kunne udvikle sig og alle de korrekte ting, så han lå ikke bare dér indtil han kunne gå selv. Men han får lov at udfordre sig selv og vi griber kun ind hvis det er til direkte fare for ham.

Anmeld

28. december 2011

Miss T

Vi brugte faktisk ammepuden, så sad de i den.

Anmeld

28. december 2011

MelikkazMoar

raca skriver:

mine har ikke fået siddetræning..

men har først sat sig op nar de kunne..

det er usundt for deres ryg og deres balance osv at blive stavlet op med puder... før de selv kan komme op..

så her har vi intet gjordt og den lille sad fra hun var 7 mdr.... og er aldrig væltet,,, og den store fra han var ca 6 mdr.. dog gjorde han ikke meget i det med at sidde stille... da han kravlede i stedet...

kan godt se hvad du mener.. melikka vil ikke ligge, hverken på ryg eller mave.. hun vil sidde eller stå . så hvis jeg skal lave noget hvor hun ikke lige kan hænge på mig må jeg jo sætte hende fra mig.. hun sidder stabilt nok, enlig. men hun er meget ivri og vælter fremover  .. hun har en dyne liggende ca. 30-40cm bag hende og ved siderne så hun ikke falder med hoved mod gulvet der. men den er ikke puttet ind til hende.. er det ok sådan? eller ? og hvordan forhindre jeg hun falder fremover ?

Anmeld

28. december 2011

MelikkazMoar

Miss T skriver:

Vi brugte faktisk ammepuden, så sad de i den.

smart.. men melikka falder fremover.. så der virker den ik rigtig

Anmeld

28. december 2011

Mother-love

Isabella kunne stortset sidde selv før vi gav hende chancen for det. Men vi startede med at sætte hende i barnevognskassen med dynen lagt over kanterne på kassen. Og så sad vi med hende i sofaen self så hun sad så langt inde at hu ikke kunne rygepå gulvet hvis vi ikke var hurtige nok. Hun har rigtig god sidde ballance nuog hun er 7 mdr den 30. Dec. Hun vælter nogen gange men der er blødt i kravlegården. Og vælter hun over i tremmerne bliver hun bare sur over at hun ikke kan sætte sig op selv heheh. Hun slår sig åbentbart ikke. Så det er jo fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.