Søvn hjemme vs søvn i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Den lykkelige

Nu er min datter ikke i dagpleje endnu.. men vi har været på et par besøg.. men hun sover normalt kl 10.. men de dage vi har været der glemmer hun helt at hun er træt fordi der sker så meget og er flere børn osv.. så hun bliver først træt kl 12.. kan det måske ikke bare være fordi der er mere rolig hjemme så hun bliver hurtigere opmærksom på trætheden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Zeus

Den lykkelige skriver:

Nu er min datter ikke i dagpleje endnu.. men vi har været på et par besøg.. men hun sover normalt kl 10.. men de dage vi har været der glemmer hun helt at hun er træt fordi der sker så meget og er flere børn osv.. så hun bliver først træt kl 12.. kan det måske ikke bare være fordi der er mere rolig hjemme så hun bliver hurtigere opmærksom på trætheden??

Jeg synes faktisk Isabella har været helt god til at underholde hende, i alle hendes vågne timer

Men spøg til side, kan godt forstå hvad du mener

Anmeld

28. december 2011

Zeus

tweety2060 skriver:

Hejsa....
Her passer sovetiderne ikke sammen.... I dp sover Mille som fra kl 11.30 og så enten 1-3 timer, men herhjemme kommer hun ind og putter om formiddagen, omkring kl 10. Tager så en time Og Så igen ca kl. 14, hvor hun sover 2 timer. DE dage hun er i dp sover hun som regel en lille time når hun kommer hjem.... Jeg tror, eller ved, at vores dpmor ikk trækker hende længere end nødvendigt, for det gavner ingen af dem. jeg tror at grunden til hun ikke er træt er der er et Helt forskelligt aktivitetsniveau.... Herhjemme sker der ikke så meget, så der mærker hun nok trætheden så en anden måde, men derover så bliver hun pludselig træt når de sidder og spiser....
Det er først nu at sovetiderne er mere ens-efter et halv år i dp. Mille er 16 mdr.
MEn spørg hende da om hun giver tegn til at ville sove om formiddagen derover og hvad dpmors holdning er Til at de sover forskudt....
Godt nytår

Vi har også oplevet et par gange, hvor vi har været oppe hos hendes bedsteforældre, at hun har været helt frisk det ene sekund, og nærmest er ved at falde sammen det andet.. Så ja, måske er det bare fordi det er mere spændende derovre

Anmeld

28. december 2011

Maja_4000

Herhjemme sover Caroline også anderledes end hun gør i vs .. Her tager hun sov regl en times tid ved 10 - 11-tiden .. Til gengæld sover hun så meget længere i vs når hun først bliver lagt ved 11.30 - 12-tiden Så hun sover nok cirka samme timeantal

Anmeld

28. december 2011

Zeus skriver:

Sover jeres børn på samme tid derhjemme, som de gør i dp/vs?
Grunden til at jeg spørger, er fordi Cajsa bliver puttet i dp omkring kl.12, og sover så mellem 45 min og et par timer.. Men herhjemme, både i weekender og nu også her i juleferien, vil hun gerne ind og ligge allerede kl.10, hvor hun så sover en god times tid..

Især her i ferien har det været tydeligt, fordi hun faktisk selv har sagt til. Hun kommer med sine sovebamser med en sut i munden, og ser rigtig træt ud.. Når vi så spørger om hun gerne vil ind og sove, så nikker hun, og går ind til sin seng og prøver selv på at kravle op i den..

Så bliver jeg jo lidt mor-bekymret for, om min datters træthedstegn bliver ignoreret i 2 timer til hverdag Jeg har ikke mulighed for at spørger dp'eren nu, men tænkte jeg lige ville spørge efter ferien, men nu ville jeg lige høre først, om jeres følger det samme sove mønster hele tiden? Eller om det også skifter når de er hjemme?

Lisa kommer i ud og sove ca. 11.30-45 hos DP, og herhjemme kan den godt gå hen og blive 12.30 før hun kommer ud.. Men hun sover ca. lige længe begge steder.. Ca 2 timer.

Dog kan hun godt finde på atvære træt noget tidligere herhjemme, og så kommer hun ud fx. kl 10.30... Jeg har haft snakket med DP mor om det, og hun er super til at aflæse hende..

Anmeld

28. december 2011

Pige2009

Laura bliver puttet omtrent samtidig uagtet om hun er i DP eller hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.