Søvn hjemme vs søvn i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. december 2011

Zeus

Sover jeres børn på samme tid derhjemme, som de gør i dp/vs?
Grunden til at jeg spørger, er fordi Cajsa bliver puttet i dp omkring kl.12, og sover så mellem 45 min og et par timer.. Men herhjemme, både i weekender og nu også her i juleferien, vil hun gerne ind og ligge allerede kl.10, hvor hun så sover en god times tid..

Især her i ferien har det været tydeligt, fordi hun faktisk selv har sagt til. Hun kommer med sine sovebamser med en sut i munden, og ser rigtig træt ud.. Når vi så spørger om hun gerne vil ind og sove, så nikker hun, og går ind til sin seng og prøver selv på at kravle op i den..

Så bliver jeg jo lidt mor-bekymret for, om min datters træthedstegn bliver ignoreret i 2 timer til hverdag Jeg har ikke mulighed for at spørger dp'eren nu, men tænkte jeg lige ville spørge efter ferien, men nu ville jeg lige høre først, om jeres følger det samme sove mønster hele tiden? Eller om det også skifter når de er hjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Zeus

Hun er 1 år og knap 2 mdr forresten..

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Zeus skriver:

Sover jeres børn på samme tid derhjemme, som de gør i dp/vs?
Grunden til at jeg spørger, er fordi Cajsa bliver puttet i dp omkring kl.12, og sover så mellem 45 min og et par timer.. Men herhjemme, både i weekender og nu også her i juleferien, vil hun gerne ind og ligge allerede kl.10, hvor hun så sover en god times tid..

Især her i ferien har det været tydeligt, fordi hun faktisk selv har sagt til. Hun kommer med sine sovebamser med en sut i munden, og ser rigtig træt ud.. Når vi så spørger om hun gerne vil ind og sove, så nikker hun, og går ind til sin seng og prøver selv på at kravle op i den..

Så bliver jeg jo lidt mor-bekymret for, om min datters træthedstegn bliver ignoreret i 2 timer til hverdag Jeg har ikke mulighed for at spørger dp'eren nu, men tænkte jeg lige ville spørge efter ferien, men nu ville jeg lige høre først, om jeres følger det samme sove mønster hele tiden? Eller om det også skifter når de er hjemme?

uuuuhhhh det kan skifte meget... om man er ude eller hjemme... Og julen her har givet mange gode indtryk og når man skal bearbejde indtryk så skal man sove... Så jeg tror hun har været lidt juletræt...

Hvis jeg som dagplejer synes børn ser trætte ud, gearer vi ned og ellers får barnet en lur...

Majbritt

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Hvornår plejer hun at stå op om morgenen når hun skal i dagpleje og hvornår er hun stået op i ferien...

Hvornår plejer hun i hverdagene at blive natteputtet og hvad her i ferien???

Majbritt

Anmeld

28. december 2011

tweety2060

Hejsa....
Her passer sovetiderne ikke sammen.... I dp sover Mille som fra kl 11.30 og så enten 1-3 timer, men herhjemme kommer hun ind og putter om formiddagen, omkring kl 10. Tager så en time Og Så igen ca kl. 14, hvor hun sover 2 timer. DE dage hun er i dp sover hun som regel en lille time når hun kommer hjem.... Jeg tror, eller ved, at vores dpmor ikk trækker hende længere end nødvendigt, for det gavner ingen af dem. jeg tror at grunden til hun ikke er træt er der er et Helt forskelligt aktivitetsniveau.... Herhjemme sker der ikke så meget, så der mærker hun nok trætheden så en anden måde, men derover så bliver hun pludselig træt når de sidder og spiser....
Det er først nu at sovetiderne er mere ens-efter et halv år i dp. Mille er 16 mdr.
MEn spørg hende da om hun giver tegn til at ville sove om formiddagen derover og hvad dpmors holdning er Til at de sover forskudt....
Godt nytår

Anmeld

28. december 2011

Zeus

twinboys skriver:

uuuuhhhh det kan skifte meget... om man er ude eller hjemme... Og julen her har givet mange gode indtryk og når man skal bearbejde indtryk så skal man sove... Så jeg tror hun har været lidt juletræt...

Hvis jeg som dagplejer synes børn ser trætte ud, gearer vi ned og ellers får barnet en lur...

Majbritt

Årh Maibritt, jeg håbede faktisk du ville svare

Det er bare fordi... Vi prøver på at trække hende til den tid hvor hun normalt sover i dp'en, men som regel duer det bare ikke. Det er meget få weekender vi kan trække hende de 2 timer. Hun sover faktisk meget i weekenderne, i forhold til hvad hun gør til hverdag. Jeg ved hendes dp'er er begyndt at stille barnevognen et helt andet sted, fordi hun vågner så nemt - og så hurtigt. Jeg har lidt på fornemmelsen af, at hun indhenter søvn i weekenderne faktisk

Hun bliver puttet ca.18.30, og sover som regel næsten med det samme..
Vågner et sted mellem kl.06 og kl.08, hvis det først er omkring kl.08 så vækker Per hende.. Nogen morgener når jeg slet ikke og se hende, fordi hun ikke er vågnet endnu, når Isabella og jeg smutter kl.07.30.
Sover i dp kl.12, og et sted mellem 45 min og 2 timer, men som regel halvanden time ca.
Herhjemme sover hun kl.10 og en time frem, og igen en times tid omkring kl.14.30..

Jeg er 100% tryg ved dp'eren, Cajsa elsker hende, jeg ved bare ikke om hun får den søvn hun skal have, når hun nu selv viser så tydeligt, at hun gerne vil have en lille lur allerede kl.10..

Anmeld

28. december 2011

Zeus

twinboys skriver:

Hvornår plejer hun at stå op om morgenen når hun skal i dagpleje og hvornår er hun stået op i ferien...

Hvornår plejer hun i hverdagene at blive natteputtet og hvad her i ferien???

Majbritt

Og hun bliver putttet til samme tidspunkt hver aften, omkring kl.18.30, der kan hun ikke længere.. Det har været det samme her i ferien

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Zeus skriver:

Årh Maibritt, jeg håbede faktisk du ville svare

Det er bare fordi... Vi prøver på at trække hende til den tid hvor hun normalt sover i dp'en, men som regel duer det bare ikke. Det er meget få weekender vi kan trække hende de 2 timer. Hun sover faktisk meget i weekenderne, i forhold til hvad hun gør til hverdag. Jeg ved hendes dp'er er begyndt at stille barnevognen et helt andet sted, fordi hun vågner så nemt - og så hurtigt. Jeg har lidt på fornemmelsen af, at hun indhenter søvn i weekenderne faktisk

Hun bliver puttet ca.18.30, og sover som regel næsten med det samme..
Vågner et sted mellem kl.06 og kl.08, hvis det først er omkring kl.08 så vækker Per hende.. Nogen morgener når jeg slet ikke og se hende, fordi hun ikke er vågnet endnu, når Isabella og jeg smutter kl.07.30.
Sover i dp kl.12, og et sted mellem 45 min og 2 timer, men som regel halvanden time ca.
Herhjemme sover hun kl.10 og en time frem, og igen en times tid omkring kl.14.30..

Jeg er 100% tryg ved dp'eren, Cajsa elsker hende, jeg ved bare ikke om hun får den søvn hun skal have, når hun nu selv viser så tydeligt, at hun gerne vil have en lille lur allerede kl.10..

Mon mon mon hun ikke mangler sin formiddagssøvn... Måske bare en 3kvarter til ca. 1time fra 8-9 de dage hvor hun står tidligt op og skal i dagpleje...

og så kan hun blive puttet igen kl. 12 ...

Nogle børn er 1 1/2år hos mig som stadig får formiddagssøvn...fordi de har brug for det...

Majbritt

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Zeus skriver:

Og hun bliver putttet til samme tidspunkt hver aften, omkring kl.18.30, der kan hun ikke længere.. Det har været det samme her i ferien

zzzzzzzzzzzzzz

Anmeld

28. december 2011

Zeus

twinboys skriver:

Mon mon mon hun ikke mangler sin formiddagssøvn... Måske bare en 3kvarter til ca. 1time fra 8-9 de dage hvor hun står tidligt op og skal i dagpleje...

og så kan hun blive puttet igen kl. 12 ...

Nogle børn er 1 1/2år hos mig som stadig får formiddagssøvn...fordi de har brug for det...

Majbritt

Det kunne godt tænkes.. Må nok lige få hørt om hun viser træthedstegn i dp'eren, for det kunne jo være, at det kun ér herhjemme

Herhjemme er det jo også nemt for hende at vise at gerne vil sove.. Hun har sine sovebamser, kan nå sine sutter, og sengen står på hendes værelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.