tanja. skriver:
Ja hvad skal i have at spise nytårsaften? Er helt Tom for ideer
Gerne forret, hovedret, dessert og natmad og hvad der ellers nu falder jer ind 
Vi gør det ret enkelt, fordi det kun bliver min mand og jeg og vore to små på 2 og 4 år. Middagen bliver lam med flødegratinerede kartofler og diverse dampede grøntsager. Desserten bliver bær med vanillesovs. Og så bliver der serveret rød sodavand. Jeg ville da gerne have et glas vin til maden, men min mand er helst fri, og jeg har ikke lyst til at sidde der alene med mit glas, så jeg kører også alkoholfrit til middagen. Hvis der skulle være gæster, ville jeg nok lave en forret.
Efter maden bliver der sat fade og skåle frem med julekager, hjemmelavet kransekage, hjemmelavede marcipanfigurer (som ungerne er med til at lave) og konfekt, og så er det generel hygge og leg frem til ungerne bliver for trætte til at være glade. Det er også denne aften, vi sammen knuser Peberkagehuset og spiser så meget vi orker af det.
Efter børnenes sengetid har vi en god hvidvin, vi finder frem. Og så er manden fotograf, så lidt før midnat forsvinder han ud for at kunne tage årets nytårsbilleder. Og jeg bliver hjemme og passer på børnene, hvis de nu vågner af alt spetaklet. De år, vi har gæster, er traditionen at have champagne ved midnat efterfulgt af nylavede ostesmørbrød fra ovnen.
Anmeld