Hvad gjorde i bevidst anderledes ved barn nr to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Zeus

Den lykkelige skriver:

Vi sidder lige og snakker om hva vi vil gøre anderledes med nr. 2..
Blandt andet vil vi ikke vugge..  hvad vil/gjorde i anderledes med nr. 2?

Lige omtrent ALT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

raca

C@mill@ skriver:

Har ik selv børn endnu mennn må bare li spørge: hvorfor vil i ikk vugge???

jeg tror ikke der er nogen facit liste til det der med at vugge... nogle børn har BRUG for det for at sove... med mindre man vil lade dem falde skrigende i søvn..

en vane er kun dårlig når man er træt af den.. også kan man bare lave den om..

hvis man ikke skulle begynde på alle de vaner der en gang blev dårlige så skulle både ble og sut og mor og far afskaffes...

jeg mener trykhed+trykhed trykhed og nærhed er det VIGTISTE... hvis det er at vugge jammen så er det det rigtige.. hvis det er at sove i ske så er det det rigtige.. osv...

Anmeld

27. december 2011

babyMark

jeg tænkte også at mit barn nr 2 OGSÅ skulle være sådan en baby, som jeg bare kunne lægge til at sove i liften, men hmm....

hun sover helst på min mave - i hvert fald om aftenen og op af mig i sengen om natten...hmm...men der lå hun også stort set hele tiden de første to døgn. Hun fik lov, fordi jeg ikke havde muligheden for at gøre det første gang pga sygdom. Mælken løb så også rigtig hurtig til.

Jeg er dog med på den der med at undlade at vugge. Det gjorde jeg heller ikke med nr. 1.

Så har jeg en ambition om at skrive lidt mere ned denne gang og har købt den der hedder "babykalenderen", en meget overskuelig bog med plads til lidt noter...det er vist det...lige nu

Anmeld

27. december 2011

babyMark

raca skriver:

jeg tror ikke der er nogen facit liste til det der med at vugge... nogle børn har BRUG for det for at sove... med mindre man vil lade dem falde skrigende i søvn..

en vane er kun dårlig når man er træt af den.. også kan man bare lave den om..

hvis man ikke skulle begynde på alle de vaner der en gang blev dårlige så skulle både ble og sut og mor og far afskaffes...

jeg mener trykhed+trykhed trykhed og nærhed er det VIGTISTE... hvis det er at vugge jammen så er det det rigtige.. hvis det er at sove i ske så er det det rigtige.. osv...

ja det er jo lige præcis det, jeg vil frem til, som du så fint beskriver

Anmeld

27. december 2011

Mira0911

Her har jeg bevidst gjort sådan at det ikke bliver en vane for Lina at falde i søvn i armene på os inden hun ligges i liften... Det gjorde vi med Julie... Når hun blev lagt i liften, kunne vi starte forfra igen og igen...

Anmeld

27. december 2011

Lise

Jeg gjorde ikke noget anderledes bevidst. Men mange ting var/er anderledes, da de er to vidt forskellige børn.

Nummer et ville ikke sove om natten - det ville nummer to gerne.
Nummer et elskede mad fra dag et - det gjorde nummer to ikke.
Nummer et var en rigtig selskabsabe - det var nummer to ikke.
etc etc etc etc...

På nogle områder prøvede jeg at gøre det samme - de ting vi havde haft succes med ved nummer et. Det fungerede slet ikke med nummer to. Og andre steder, hvor jeg troede vi skulle have en kamp, gik det som en leg anden gang.

Du kan ikke planlægge på forhånd hvordan du vil håndtere nummer to, for det er højst sandsynligt et barn der reagerer anderledes end nummer et på de ting i gør. Tag det som det kommer..

Anmeld

27. december 2011

Ansemusen

Næste gang skal vi begrænse besøgene på hospitalet! Det var ALT for hektisk  første gang! Og så vil jeg holde fast i mine/vores behov, selvom folk forsøger at overrumple dem!

Ellers synes jeg faktisk at vi har gjort det meget godt med nr. 1 indtil videre

Måske vil jeg forsøge mned lidt mere fast soverutiner i dagtimerne. Men det er svært med de helt små!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.