Hvad gjorde i bevidst anderledes ved barn nr to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

LinLin

Nr to skulle falde i søvn i sin barnevogn uden at blive kørt/vugget Ellers har jeg ikke gjort noget anderledes bevidst - synes vi havde gjort et udemærket stykke arbejde med den første

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

K&S

AnneBJ skriver:

Selvom vi aldrig har mærket Felix blive påvirket af, at komme med rundt, vil jeg med nummer 2 forsøge at lægge besøgene her hos os. Måske ikke engang så meget i starten, men nu hvor han er 9 mdr., er det stadig os der farter rundt hvis vi skal ses med familien. Det er rimelig træls i længden da han bliver puttet omkring kl. 19 - det var nemmere at være her, end at være hjemme fra aftensmad hos andre kl. 19... 

Vi har haft samme problemstilling de sidste mange måneder og vi har simpelthen sagt, at vi meget gerne inviterer ind til os, så vi har mulighed for at putte Anton til normal tid og ellers kører vi allersenest klokken 19, så Anton kan komme hjem og blive puttet  og alle vælger faktisk den første mulighed

Vi gør gerne en undtagelse i weekenden, hvor han bliver lagt til at sove ude, men det er yderst sjældent, fordi han sover så dårligt, når han bliver hevet ud af sengen, ud i bilen og så ind i sin egen seng - vi træner "dette" og han bliver da også bedre for hver gang - sidste gang var juleaften, hvor han faktisk faldt rimelig hurtig i søvn, da vi kom hjem - han plejer ellers at skulle bruge 1-1½ time, før han vil sove

Anmeld

27. december 2011

C@mill@

mor:) skriver:

tænker også det bliver nemmere når de kommer op på en vægt som 9 kg

Thi hi ja sikkert os det 

Anmeld

27. december 2011

Nessie

Hvis vi får nr. 2, skal vi i hvert fald lære den lille også at sove til middag i sin seng, og ikke kun udenfor i barnevognen.
Og så skal der ikke rokkes, når der skal soves, men bare lægges i seng

Ellers har vi vidst gjort det ganske udemærket med den første

Anmeld

27. december 2011

Den lykkelige

JeNoVa skriver:

Vi ønskede egentlig ikke at gøre noget anderledes ved nummer to (og tre), men meget blev alligevel anderledes, da de har helt andre personligheder og behov.

Ja det har vi også tænkt.. altså at det måske kommer af sig selv fordi barnet er så anderledes..

Anmeld

27. december 2011

Den lykkelige

Nessie skriver:

Hvis vi får nr. 2, skal vi i hvert fald lære den lille også at sove til middag i sin seng, og ikke kun udenfor i barnevognen.
Og så skal der ikke rokkes, når der skal soves, men bare lægges i seng

Ellers har vi vidst gjort det ganske udemærket med den første

Har det præcis som dig! Det er ris til egen røv det andet  

Anmeld

27. december 2011

Den lykkelige

DAs mor skriver:

Nr to skulle falde i søvn i sin barnevogn uden at blive kørt/vugget Ellers har jeg ikke gjort noget anderledes bevidst - synes vi havde gjort et udemærket stykke arbejde med den første

Ja jeg har det på præcis samme måde..

Anmeld

27. december 2011

Den lykkelige

C@mill@ skriver:

Har ik selv børn endnu mennn må bare li spørge: hvorfor vil i ikk vugge???

Fordi det er ris til egen.....
man skal bare vænne den lille fra det igen.. og gud hvor går ens liv bare ikke med andet.. selvom man har barsel skal huset og pligter også ordnes og der er det altså rart hvis man ikke skal bruge den lilles sove tid på bare at han/hun bliver ved med at sove, men at man kan suse rundt og ordne alt det man også skal nå..

Anmeld

27. december 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Ro, ro og endnu mere ro.
Vi tog hende ikke med ud nogen steder før hun var 8 uger.
Vi blev hjemme med hende, og folk kunne besøge os.

Kærligst
Sussie

Var det da et problem med den første? Altså for meget uro og "kaos" ?

Anmeld

27. december 2011

SussieThyssen

Den lykkelige skriver:

Var det da et problem med den første? Altså for meget uro og "kaos" ?

Ja, det synes jeg.

Når man er ung, så har man så travlt med at leve livet også..hvis du kan følge mig...jeg tog mig slet ikke tid til at give os ro og nyde det at være mor.
Det lavede jeg så om på med nr 2 (men var også 10 år ældre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.