Vække en sovende baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KLN skriver:

Hun er 2 måneder

ifølge min sp skal man ikke vække dem når de er så små. de lærer og vokser mens de sover og skal have den søvn de har brug for. hun mener heller ikke man kan lave rutiner på den måde endnu. hos os skete det af sig selv at han fast er begyndt at "gå i seng" ca. kl. 21.

jeg ved at børn er forskellige...men her sover han bedre hvis han har fået lov til at sove når han var træt så han ikke blev overtræt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

Mor til Frederic og Freya

KLN skriver:

Jeg ved godt, at man nogen gange kan blive nødt til det, når man skal noget, men vil I også gøre det i den tro, de små så kan komme tidligere i seng. Og på den måde prøve at få indøvet nogle rutiner?

hvis hun ellers vokser og trives, syntes jeg ikke der er nogen grundt til at vække hende...

vi har fået os en sovetrold der sov 9+ timer allerede da vi lå på barsels afd. den ene sygeplejeske sagde vi skulle lade ham sove, nyde det og så se om vi ikke kunne få puttet de tabte måltider ind om dagen. den anden sagde vi skulle vække ham hver 3 time...

Anmeld

26. december 2011

raca

KLN skriver:

Hun er 2 måneder

så ville jeg sige spild af din tid.. og synd for din datter, min erfaring er at børn har bedste af at sove når de er trætte og vågne når i er udhvilede.. også må man tage den derfra...

og spild af tid for deres dags og søvnrytme ændre sig så meget de første 4-8 mdr at det ikke kan betale sig at kæmpe for noget der måske vare i 14 dagte maks.. men at det er meget bedre at lytte til barnet...

så jeg ville ikke gide... den barn jeg har bare lagt ud og sove når hun var træt og taget op når hun vågnede er den dag i dag den der selv er bedst til og mærke når hun er træt og bedst til og falde i søvn...

Anmeld

26. december 2011

Lunae

KLN skriver:

Jeg ved godt, at man nogen gange kan blive nødt til det, når man skal noget, men vil I også gøre det i den tro, de små så kan komme tidligere i seng. Og på den måde prøve at få indøvet nogle rutiner?

Nej. Jeg tror umiddelbart ikke på, at det handler om det, men snarere soveritualer osv.

Jeg har vækket Camille, når vi har været i byen og hun er blevet Puttet, men aldrig for at få en anden rytme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.