Vække en sovende baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.461 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. december 2011

KLN

Jeg ved godt, at man nogen gange kan blive nødt til det, når man skal noget, men vil I også gøre det i den tro, de små så kan komme tidligere i seng. Og på den måde prøve at få indøvet nogle rutiner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KLN skriver:

Jeg ved godt, at man nogen gange kan blive nødt til det, når man skal noget, men vil I også gøre det i den tro, de små så kan komme tidligere i seng. Og på den måde prøve at få indøvet nogle rutiner?

hvor gammel er dit barn?

Anmeld

26. december 2011

Rødhætte

KLN skriver:

Der er rigtig mange meninger om at vække en baby, men personligt har jeg "styrede" min drengs søvn fra han ca var 7 mdr. Det vil sige jeg ca ligger ham ud på bestemte tidspunkter i løbet af dagen. Det har gjort min og ikke mindst hans hverdag mere rutine præget.  Eks nu er han ude og sove, men når kl er 17.15 vækker jeg ham (hvis han ikke selv vågner) for ellers vil han ikke kunne sove i aften. Jeg synes man skal gøre det man selv og ens barn har det bedst med

Anmeld

26. december 2011

KLN

mor:) skriver:

hvor gammel er dit barn?

Hun er 2 måneder

Anmeld

26. december 2011

SHERO

som udgangspunkt mener jeg ikke der er nogen grund til at vække et barn, min erfaring siger mig i hvert fald de er lettere at ligge dem igen næste gang hvis man ikke vækker dem, men børn er selvfølgelig forskellige... Jeg hader selv at blive vækket, så tænker det heller ikke er sjovt for de små, har kun vækket min søn da han var helt nyfødt for at amme da han skulle have mad hver 3. time, men der sov og spiste han bare... i dag er min søn knap 2 og han får lov at sove max 3 timer til middag, eller alt efter hvornår han bliver lagt, han må max sove til 16.15 for han skal iseng kl 19, men det har kun været nødvendigt 2 gange...

Anmeld

26. december 2011

KLN

Tullen85 skriver:

som udgangspunkt mener jeg ikke der er nogen grund til at vække et barn, min erfaring siger mig i hvert fald de er lettere at ligge dem igen næste gang hvis man ikke vækker dem, men børn er selvfølgelig forskellige... Jeg hader selv at blive vækket, så tænker det heller ikke er sjovt for de små, har kun vækket min søn da han var helt nyfødt for at amme da han skulle have mad hver 3. time, men der sov og spiste han bare... i dag er min søn knap 2 og han får lov at sove max 3 timer til middag, eller alt efter hvornår han bliver lagt, han må max sove til 16.15 for han skal iseng kl 19, men det har kun været nødvendigt 2 gange...

Så det har måske noget med alderen at gøre. At så længe hun er så lille (2 måneder) så er det ikke en så god ide at vække dem, men man kan godt bgynde med det, når de er lidt ældre måske?

Anmeld

26. december 2011

Miss T

KLN skriver:

NEJ, ikke når hun kun er to måneder, så er rutiner for tidligt, hun har stadig sine egne rutiner.

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

Miss T skriver:

NEJ, ikke når hun kun er to måneder, så er rutiner for tidligt, hun har stadig sine egne rutiner.

Helt enig! 2 måneder er stadig spæd, og i den alder skal de have lov at køre egne rutiner..

Anmeld

26. december 2011

SHERO

KLN skriver:

Så det har måske noget med alderen at gøre. At så længe hun er så lille (2 måneder) så er det ikke en så god ide at vække dem, men man kan godt bgynde med det, når de er lidt ældre måske?

Det vil jeg mene, selvom jeg helst heller ikke vækker min søn nu, men han vågner også tidligt om morgene, hvis han nu var sådan en der sov længe skulle han jo vækkes så han kunne komme i dagpleje, bare ikke tilfællet her...

Anmeld

26. december 2011

Tona

KLN skriver:

Det kommer helt og holdent an på barnet hvornår det er gammelt nok til stille og roligt at få et kærligt skub i retning af faste rutiner  Da Amanda var 2 ½ mdr. havde hun fast sengetid og sov tilnærmelsesvis på samme tider hver dag, så hun var klar. Men måske er nogle børn ikke klar så tidligt. For mig var det springende punkt at hun var begyndt at sove igennem og havde fast sengetid.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.