Junior dyne hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.246 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. december 2011

Mother-love

Hey
Hvornår fik jeres junior dyne? Alder? Længde? Vægt?
Isabella er lige knap 7 mdr nu og jeg synes hendes dyne er begyndt at være lidt for lille til hende i hendes seng. Hun er ca 74cm lang og vejer omkring 9-10 kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

birthee

michelledam skriver:

Hey
Isabella er lige knap 7 mdr nu og jeg synes hendes dyne er begyndt at være lidt for lille til hende i hendes seng. Hun er ca 74cm lang og vejer omkring 9-10 kg.

Caroline sover stadig med babydyne i hendes tremmeseng... Så længe det går fint, har jeg ikke planer om at skifte - tror min søn var næsten 1 år før vi skiftede...

Anmeld

26. december 2011

SpunkenJo

michelledam skriver:

Hey

Jeg synes sagtens du kan give hende den allerede.

Jeg gætter på hun selv kan vende sig om, sætte sig op osv. Og kan hun det, kan hun sagtens magte en juniordyne.

Min dreng fik en da han var ca. samme størrelse, men han var så 12-15 mdr. dengang tro jeg..... (Født for tidligt, og derfor lidt klein i det)

Han ahvde den på den anden led i starten, men han mosler så meget, at han selv finder ud af det.

Og årstiden er da også lige til at komme under en lækker juniordyne

Anmeld

26. december 2011

B&J

vores dreng var lidt over 1år da han fik sin men han er også en lille mand

og syntes sagtens du kan give din junior dyne på

Anmeld

26. december 2011

Mother-love

SpunkenJo skriver:

Jeg synes sagtens du kan give hende den allerede.

Jeg gætter på hun selv kan vende sig om, sætte sig op osv. Og kan hun det, kan hun sagtens magte en juniordyne.

Min dreng fik en da han var ca. samme størrelse, men han var så 12-15 mdr. dengang tro jeg..... (Født for tidligt, og derfor lidt klein i det)

Han ahvde den på den anden led i starten, men han mosler så meget, at han selv finder ud af det.

Og årstiden er da også lige til at komme under en lækker juniordyne

Hun kan godt vende sig men gør det ikke når hun sover. Og kan ikke selv sætte sig op endnu. Hun ligger nærmest bum stille når hun bliver lagt i seng. Det eneste hun gør er at hun løfter benene i vejret og drejer hovedet fra side til side når hun sover. Men hun har altid været meget rolig. Det er også først ca 14 dage siden hun fandt ud af at hun kunne rulle hele vejen rundt. Hvilket hun self er begyndt at benytte nu. Men ellers har hun altid lagt stille når vi har lagt hende. Hun synes åbentbart at hun skulle lære og sidde selv før hun kunne trille hehe. Men har det så stor betydning om de kan vende sig eller?

Anmeld

26. december 2011

AnneBJ

Felix var 6 mdr.

Han kunne ikke sætte sig op (men sidde) og kun rulle fra ryg til mave. Der har aldrig været problemer med det

Anmeld

26. december 2011

Mother-love

AnneBJ skriver:

Felix var 6 mdr.

Han kunne ikke sætte sig op (men sidde) og kun rulle fra ryg til mave. Der har aldrig været problemer med det

Okay lyder godt. Isabella kan nemlig også selv sidde bare ikke sætte sig op. Og hun har også først lært for 14 dage siden ca. At rulle hele vejen rundt. Hun har altid lagt næsten helt stille når man har lagt hende på ryggen.

Anmeld

26. december 2011

Laura.

michelledam skriver:

Hey

Emily har lige fået sin junior dyne da den anden var blevet for lille. Hun er næsten 9 mdr. gammel..

Anmeld

26. december 2011

SpunkenJo

michelledam skriver:

Hun kan godt vende sig men gør det ikke når hun sover. Og kan ikke selv sætte sig op endnu. Hun ligger nærmest bum stille når hun bliver lagt i seng. Det eneste hun gør er at hun løfter benene i vejret og drejer hovedet fra side til side når hun sover. Men hun har altid været meget rolig. Det er også først ca 14 dage siden hun fandt ud af at hun kunne rulle hele vejen rundt. Hvilket hun self er begyndt at benytte nu. Men ellers har hun altid lagt stille når vi har lagt hende. Hun synes åbentbart at hun skulle lære og sidde selv før hun kunne trille hehe. Men har det så stor betydning om de kan vende sig eller?

Det er lidt vigtigt de selv kan "befri sig" fra dynen, fordi den er lidt tungere end en baby.

Ikke at jeg tror hun kan blive kvalt under en juniordyne med den størrelse hun har, for så kalder/græder hun jo inden, meeeen det er en go ting at de er lidt mobile inden man giver dem sådan en stor dyne at tumle med

Hvis ikke hun kaster dynen af sig mens hun sover, eller ligger og bliver kold under babydynen nu, vil jeg nok vente lidt med at skifte. Et tæppe der er større en dynen til at lægge henover hende kan gøre babydynen lidt tungere, og holde lidt mere på varmen, hvis det er fordi du synes hun får luft ind under babydynen

Anmeld

26. december 2011

morethanperfect

michelledam skriver:

Hey

Oscar fik da han var 5 mdr. næsten 6 .. Han er en stor dreng af sin alder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.