Hvor længe sover jeres 1 måned gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.507 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Mor til Mike

Mike sover KUN om natten, dvs han vågner klokken 7 hver morgen, og er vågen indtil en 11 tiden om aftenen. Med 2 powernaps på en halv time hver i dagtimerne. Han græder aldrig, men er meget aktiv, og vil hoppe og "lege" hele dagen. 

Men er det normalt at han sover så lidt? havde forestillet mig at en baby sov i hvert fald lidt længere end det.. 

Hvor længe sov/sover jeres børn/barn som 1 måned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Valle81

Mor til Mike <3 skriver:

BMike sover KUN om natten, dvs han vågner klokken 7 hver morgen, og er vågen indtil en 11 tiden om aftenen. Med 2 powernaps på en halv time hver i dagtimerne. Han græder aldrig, men er meget aktiv, og vil hoppe og "lege" hele dagen. 

Men er det normalt at han sover så lidt? havde forestillet mig at en baby sov i hvert fald lidt længere end det.. 

Hvor længe sov/sover jeres børn/barn som 1 måned?

Altså børn er forskellige, men det lyder cd lidt

Da mind var den alder sov de du par timer, var vågen 1/2 til1 time og så sove igen, sov også 10-12 timer om natten

Arthur er 9 1/2 måned og han sover 12 timer om natten i du streg og sover 3 gange i løbet af dagen fra
830-10/11 stykker, igen 13-15 og så en hurtig power nap fra 1630-1700

Anmeld

25. december 2011

Mor til Mike

Valle81 skriver:

Altså børn er forskellige, men det lyder cd lidt

Da mind var den alder sov de du par timer, var vågen 1/2 til1 time og så sove igen, sov også 10-12 timer om natten

Arthur er 9 1/2 måned og han sover 12 timer om natten i du streg og sover 3 gange i løbet af dagen fra
830-10/11 stykker, igen 13-15 og så en hurtig power nap fra 1630-1700

Det lyder også mere normalt.. synes også selv det er meget lidt, men han må ikke have underskud eftersom han altid er en glad og smilende baby.

Anmeld

25. december 2011

PernilleogDennis

Mor til Mike <3 skriver:

Det lyder også mere normalt.. synes også selv det er meget lidt, men han må ikke have underskud eftersom han altid er en glad og smilende baby.

Hold da op det lyder af lidt.. Freya er godt nok født små 6 uger før tid men hun sover rigtig meget,, . er vågen en halv time til en time efter måltiderne men nogengange sover hun også bare lige efter.. hun er fra den 3 nov.. Så hun er snart 2 mdr..

men det er da kun dejligt han er så aktiv?? Jeg ville ønske vores lille pige var lidt mere aktiv.. men det kommer vel med tiden  

hvordan klare han så at holde hovedet selv?? Kan han det nu ?? Freya kan næsten.. men også kun næsten

Knus

Anmeld

25. december 2011

dorthemus

Da min datter bar spæd sov hun heller ikke meget. Hun var vågen mange gange mellem midnat og morgen. Hun havde dage hvor hun kun sov korte lure og mange timer mellem dem. Nogle dage ku hun være vågen fra 7 til 15. Så sov hun typisk fra kl 18 til midnat og var så vågen. Dødirriterende, men hun var glad og virkede ikke træt min datter har altid sovet max 13 timer i døgnet. Nogle børn har (desværre) bare ikke et stort søvnbehov.

Anmeld

25. december 2011

Tvillingemor80

Mine sov 18-20 timer i døgnet i starten .. Det var helt vildt, men lige pludselig vendte det

Anmeld

25. december 2011

Filippa & Liva

Hey smukke.

Nu er Liva godt nok lidt over 2 måneder gammel nu, men hun sover stort set også kun om natten.

Hun sover fra kl. 22 til kl. 8-9 i træk, så er hun oppe og få mad og derefter sover hun gerne en 2-3 timer igen.

Men ellers er hun stort set vågen resten af dagen, hun sover måske en times tid om eftermiddagen men ellers er hun vågen.

Anmeld

25. december 2011

Mor til Mike

PernilleogDennis skriver:

Hold da op det lyder af lidt.. Freya er godt nok født små 6 uger før tid men hun sover rigtig meget,, . er vågen en halv time til en time efter måltiderne men nogengange sover hun også bare lige efter.. hun er fra den 3 nov.. Så hun er snart 2 mdr..

men det er da kun dejligt han er så aktiv?? Jeg ville ønske vores lille pige var lidt mere aktiv.. men det kommer vel med tiden  

hvordan klare han så at holde hovedet selv?? Kan han det nu ?? Freya kan næsten.. men også kun næsten

Knus

Lyder også meget mere normalt :b

Det nu også dejligt at han er vågen så meget, så får man mere tid med ham.. Men synes det utroligt at han alligevel sover så lidt når han ikke er så gammel endnu.. Troede babyer sov mindst 16 timer i døgnet :b

Han holder faktisk storset sit hoved selv uden støtte, støtter ham ikke rigtigt længere.. og han begyndte jo allerede at vende fra mave til ryg da han var under tre uger gammel, så han gør store fremskridt! 

Anmeld

25. december 2011

Mor til Mike

dorthemus skriver:

Da min datter bar spæd sov hun heller ikke meget. Hun var vågen mange gange mellem midnat og morgen. Hun havde dage hvor hun kun sov korte lure og mange timer mellem dem. Nogle dage ku hun være vågen fra 7 til 15. Så sov hun typisk fra kl 18 til midnat og var så vågen. Dødirriterende, men hun var glad og virkede ikke træt min datter har altid sovet max 13 timer i døgnet. Nogle børn har (desværre) bare ikke et stort søvnbehov.

Super at andre også har oplevet at deres børn ikke rigtig havde brug for søvn, for synes virkelig det virkede unormalt. 

Anmeld

25. december 2011

Mor til Mike

Tvillingemor90 skriver:

Mine sov 18-20 timer i døgnet i starten .. Det var helt vildt, men lige pludselig vendte det

Lyder også normalt, desværre sover Mike slet ikke så meget, og har aldrig gjort.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.