Anonym skriver:
De siger jo man ikk skal begynde på grød og mos og alt det der til børn der er 4 måneder , helst starte på som 6 måneder .. Men hva så hvis nu barnet bliver jo ikk mæt af kun mælk, jeg ammer og mme også .. Han viser også meget interesse over for vores mad ? Så er han da klar ? Eller hva? .. Hver 1,1/2 - 2 time vil han ha mere mælk og om natten synes jeg han ikk sover som før. Hver anden time er han vågn og ska ammes .. Før da sov han helt igennem helt op til 5-6 timer .. Sp'en mente jeg stadig godt ka vente og lade ham drikke mælken :/? .. Men er jo da bekymret overfor mit barn , føler han ikk bliver mæt? .. Hmm hvad skal jeg gøre .. Ved det ikk godt at starte på grød da han nu er de fire måneder og hans tarme system og så videre men mange gør det..
Så vidt jeg har forstået, så er der forskel på, om barnet kun ammes eller også får MME. Mine var på MME, og da blev jeg opfordret til at begynde med lidt grød fra 4-5 mndr pga at det uanset ikke er godt for dem med så store mængder MME.
Mine var også meget nysgerrige efter at smage på vores mad på den alder, så det virker jo, somom de er klar til at smage i hvert fald. Men så er det vel også sådan, at der er forskel på at smage og at spise en portion.
Jeg startede tidligt med grød, fordi situationen var som den var. Ideelt set skal man selvfølgelig vente, men verden er ikke altid ideel.
Lykke til med det hele!
Anmeld