hør på sig selv og sit barn eller SP'en ??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Anonym trådstarter

De siger jo man ikk skal begynde på grød og mos og alt det der til børn der er 4 måneder , helst starte på som 6 måneder .. Men hva så hvis nu barnet bliver jo ikk mæt af kun mælk, jeg ammer og mme også .. Han viser også meget interesse over for vores mad ? Så er han da klar ? Eller hva? .. Hver 1,1/2 - 2 time vil han ha mere mælk og om natten synes jeg han ikk sover som før. Hver anden time er han vågn og ska ammes .. Før da sov han helt igennem helt op til 5-6 timer .. Sp'en mente jeg stadig godt ka vente og lade ham drikke mælken :/? .. Men er jo da bekymret overfor mit barn , føler han ikk bliver mæt? .. Hmm hvad skal jeg gøre .. Ved det ikk godt at starte på grød da han nu er de fire måneder og hans tarme system og så videre men mange gør det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Janni.

SP er kun jo til råd og vejledning. Hendes ord er ikke lov.  

Havde det været mig, så havde jeg sørme startet blidt op med grød når han er så interesseret. Der er da heller ingen grund til at sulte drengen. 

Han er vel 4 mdr, eller er der noget jeg misforstår? 

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Jo han er de fire måneder ..

Anmeld

25. december 2011

Miss T

Start lige så stille og roligt op så kan du hurtigt finde ud af om den bette kan klare det.. Jeg tror selv at vores den mindste var omkring de 4-5 måneder. Sp siger det jo kun fordi, at de anbefaler amning, men for dem, hvor amningen ikke lykkedes er grød jo fantastisk, husk på at hans mave lige skal vænne sig til det og hvis han får for meget kan han få ondt i maven.

Anmeld

25. december 2011

Valle81

Man skal lytte til sig selv og sit barn

Alle mine tre er startet op på mad da de var 4 mdr gamle og åd som besatte anton gik på en uge op på tre ske måltider, han var sulten

Arthur er 9 1/2 måned nu og spiser det vi spiser, han afviste sutteflasken helt for en lille måned siden.

Ingen af mine har haft det mindste problemer med maven

Anmeld

25. december 2011

Michael healer

Anonym skriver:

De siger jo man ikk skal begynde på grød og mos og alt det der til børn der er 4 måneder , helst starte på som 6 måneder .. Men hva så hvis nu barnet bliver jo ikk mæt af kun mælk, jeg ammer og mme også .. Han viser også meget interesse over for vores mad ? Så er han da klar ? Eller hva? .. Hver 1,1/2 - 2 time vil han ha mere mælk og om natten synes jeg han ikk sover som før. Hver anden time er han vågn og ska ammes .. Før da sov han helt igennem helt op til 5-6 timer .. Sp'en mente jeg stadig godt ka vente og lade ham drikke mælken :/? .. Men er jo da bekymret overfor mit barn , føler han ikk bliver mæt? .. Hmm hvad skal jeg gøre .. Ved det ikk godt at starte på grød da han nu er de fire måneder og hans tarme system og så videre men mange gør det..

SP er vejledende, men da vi mennesker er forskellige, er det ikke alt som passer i forhold til hvad en SP siger, så lyt til dig selv, og prøv at starte stille og roligt op

Anmeld

25. december 2011

dorthemus

Ved 4 måneders alderen kommer der et appetitspring. Jeg satte amningen op og så regulerede det sig. Jeg startede med grød sa min datter var 6 måneder

Anmeld

25. december 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Jeg lytter mest til min søn. Hvis min sunhedsplejerske siger at jeg skal starte på grød når han er 6 måneder foreksempel, og han ikke bliver mæt af mælk, jammen så starter jeg på grød fra han er 4 måneder. Jeg har gjort meget jeg følte min sundhedsplejerske siger at jeg ikke skal. Men har gjort hvad jeg syns er bedst for mit barn. Og han har skam ikke taget skade endnu. Men hun er der jo til at rådgive og gøre jo bare hvad der står i bogen. Men alle børn er forskellige og kan derfor ikke følge bogen alle sammen. Har også fået af vide at vi ikke behøver at gå i legestue 3 gange om ugen, hvor jeg siger at jeg gerne ville lære mit barn at være blandt andre. Så vi er afsted. Han må ikke sidde sle endnu, da hans ryg stadig buger, men han kan godt selv sidde og så skal han da have lov til det. Han ville jo gerne.

Håber at det har hjulpet dig lidt Men gøre hvad du føler for er mest rigtigt

Anmeld

25. december 2011

Michael healer

Anonym skriver:

Feks. der står på denne side at vælling er ok fra 4 md, og det er også SPer der står bag denne side

http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&lexkat=V&id=123

Anmeld

25. december 2011

Tulle28

dorthemus skriver:

Ved 4 måneders alderen kommer der et appetitspring. Jeg satte amningen op og så regulerede det sig. Jeg startede med grød sa min datter var 6 måneder

Samme her:-) Både mht. amning og grød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.