Barnepigen skriver:
Hej piger.
Her de sidste par dage op til juleaften har jeg gået og tænkt på noget. Hvornår vil min kæreste og jeg enlig kom til at holde jul sammen. Vi har ingen børn sammen og har været sammen i 8 måneder så forholdet er stadig nyt, men har snart kendt hinanden i 1 år.
Han er 18 og jeg er 17, så næste jul vil vi være 19 og 18.
Har tænkt på om vi skal holde jul sammen næste år, ved ikke hvad svigerforældrene eller mine forældre ville sige til det. Hvis jeg skulle holde jul ved ham vil det nok være lidt mærkelig fordi jeg altid har holdt jul sammen med min forældre og lillesøster + noget mere familie.
Jeg har en bekendt som er 17, hun skal holde jul ved sin egen familie, men tager ud til sin kæreste senere og de har kun været sammen i et par månender, første gang jeg hørte det tænkte jeg det var godt nok tidlig.
Jeg har også tænkt på at næste så kunne jeg tag hjem til ham eller ham hjem til mig, når vi var færdig med at spise,danse om juletræ, åbne pakker osv. med vores egen familier.
Hvordan har i gjord det?
Hvor gamle var i da i holdt jul med jeres kærester første gang?
Glædelig jul
Jeg er 25 og min kæreste er 28. Vi har været sammen i snart 6 år, og vi holder stadig jul hver for sig. Han er skilsmisse barn og skifter mellem hans mor og far. Mens jeg er vant til at holde med min mor, stedfar og søskende. Vi venter barn til næste år og først der vælger vi at holde jul sammen.
Mine forældre har aldrig spurgt ind til om kæresten snart skulle holde jul hos dem, men det har hans mor til gengæld, og det er som om de tager det som en selvfølge at jeg skal det. men jeg har meldt ud og sagt at det ønsker jeg ikke. Kæresten og jeg er sammen frem til om eftermiddagen og så igen aften/natten. så hvorfor skulle vi holde jul sammen. Ingen af os er klar til at "opgive" den vante juleaften.
Jeg synes ikke du skal føle du skal holde jul med din kæreste. I har jo ikke været sammen så længe. og det kan tids nok komme. Plus I heller ikke er så gamle.
Anmeld