hvor meget oksemørbrad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

1990h

Mor-til-asta-09 skriver:

så er det nok 200g pr. pers. Vi plejer og sige 225g pr. pers, også skal den pudses, så er det ca. 200g

okay tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

th

Hansen1990 skriver:

tænker bar noget kartoffel og sovs..reje cocktail til forret..
ellers ikke noget grønt..

Ville nok lave 2 kilo så.

Anmeld

23. december 2011

FrkT

okay vil han gøre det samme med culotte..kan jo købe 2 kg okse culotte så.

Jeps, han siger at det er med alt slags kød til en hovedret, som sagt hvis der ikke serveres mere en én slags kød 

Og du kan fint lave en 2 kg's, så bliver der jo også til rester 

Anmeld

23. december 2011

1990h

FrkT skriver:

Jeps, han siger at det er med alt slags kød til en hovedret, som sagt hvis der ikke serveres mere en én slags kød 

okay jeg køber 2 kg culotte så..

hvor mange rejer vil han købe til reje cocktails..mændende er glade for rejer..men det kun til 6-7 personer

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Hansen1990 skriver:

okay jeg køber 2 kg culotte så..

hvor mange rejer vil han købe til reje cocktails..mændende er glade for rejer..men det kun til 6-7 personer

Han siger at reelt skal du kun beregne 200 g kød i en hel menu pr person, hvilket vil sige at du ikke behøver beregne mere end 150 g til hovedret og så fx 50 g rejer pr person til forretten.

Det er jo heller ikke meningen de skal spise sig mætte i forretten jo 

Men man kan jo altid være på den sikre side og købe lidt ekstra.... 

Anmeld

23. december 2011

1990h

FrkT skriver:

Han siger at reelt skal du kun beregne 200 g kød i en hel menu pr person, hvilket vil sige at du ikke behøver beregne mere end 150 g til hovedret og så fx 50 g rejer pr person til forretten.

Det er jo heller ikke meningen de skal spise sig mætte i forretten jo 

Men man kan jo altid være på den sikre side og købe lidt ekstra.... 

okay jeg må lige se hvad jeg kan finde

Anmeld

23. december 2011

FrkT

Hansen1990 skriver:

okay jeg må lige se hvad jeg kan finde

Jeps 

Anmeld

23. december 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Hansen1990 skriver:

tænker bar noget kartoffel og sovs..reje cocktail til forret..
ellers ikke noget grønt..

lækkert med oksemørbrad, men syntes det er lidt ærgerligt hvis der slet ikke er noget tilbehør til. Selvom kødet er lækkert, syntes jeg det er lidt tamt "kun" at spise kød.

Forslag: bagte tomater med friske krydderurter, eller bønner omviklet med bacon, fx. broccoli salat. Lækker salat af ruccola med soltørrede tomater og pinjekerner, eller en lækker tomatsalat. Eller en rødkålssalat med appelsiner.

Anmeld

23. december 2011

1990h

2skønnebørn skriver:

lækkert med oksemørbrad, men syntes det er lidt ærgerligt hvis der slet ikke er noget tilbehør til. Selvom kødet er lækkert, syntes jeg det er lidt tamt "kun" at spise kød.

Forslag: bagte tomater med friske krydderurter, eller bønner omviklet med bacon, fx. broccoli salat. Lækker salat af ruccola med soltørrede tomater og pinjekerner, eller en lækker tomatsalat. Eller en rødkålssalat med appelsiner.

ja giver dig ret..
men de drenge der regner med at de skide fulde inden og de ikk rigtigt går op i maden så gider bar ikk lave en masse

Anmeld

23. december 2011

Pige2009

Hansen1990 skriver:

til 8 personer til nytår..2 piger 6 drenge..?

Man plejer at beregne 200 gram kød pr. person, så jeg vil købe en på ca. 1,5-2 kg

Uhm... oksemørbrad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.