and og flæskesteg ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

maisofie

vitapigen skriver:

Hehe ja det kan jeg godt se der bliver lidt et problem Øv også... Men så må du stege anden i dag og skære den i stykker og varme den i morgen, selvom jeg personligt selv synes at and smager bedst på dagen Men det er nok fordi vi aldrig kan få den sprød

ja.. jeg tænkte osse på at lave den i morgen formiddag. den kan uanset ikke holde sig varm til vi skal have den.

men ved ikke om flæskestegen bliver træls hvis man sætter anden ind en ahlv time inden stegen er færdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Mor-til-asta-09

maisofie skriver:

11. men det er ikke alle der vil have and, jeg laver 2 vildænder det er rigeligt

Og de 11 er der nogle børn derimellem???

Anmeld

23. december 2011

maisofie

Mor-til-asta-09 skriver:

Så ville jeg nok lave ænderne om formiddagen.. Også skære den og lune op igen om aftenen, kun ½ time... Eller man kan også forstege en and, så den f.eks kun mangler en time i ovnen om aftenen, så bevare den stadig saften... 

jamen det jeg tænker er om anden og stege´n kan være i ovnen samtidig uden der sker noget

Anmeld

23. december 2011

Mor-til-asta-09

maisofie skriver:

jamen det jeg tænker er om anden og stege´n kan være i ovnen samtidig uden der sker noget

Altså jeg lavede and og flæskesteg i onsdags... And kom i ovnen kl. 16 ved 200 grader også kl. 17,00 smed jeg stegen ind også.. også var de færdige kl. 18,30 ca.. Og mine svær var rigtig sprøde.. Men sørgede for at tørre stegen rigtig godt af inden, så den slet ikke var våd...

Anmeld

23. december 2011

Laulund87

Mor-til-asta-09 skriver:

Altså jeg lavede and og flæskesteg i onsdags... And kom i ovnen kl. 16 ved 200 grader også kl. 17,00 smed jeg stegen ind også.. også var de færdige kl. 18,30 ca.. Og mine svær var rigtig sprøde.. Men sørgede for at tørre stegen rigtig godt af inden, så den slet ikke var våd...

Præcis

Anmeld

23. december 2011

SussieThyssen

maisofie skriver:

og kun en ovn.. hvordan gør man bedst det. ?

sker der noget ved at jeg laver anden i forvejen og så luner den i den sidste tid sammen med stegen.

Her i huset spiser vi udelukkende kold and (har lige nu to dejlige ænder i ovnen og der er to mere der skal steges. Flæskestegen blev stegt tidligere på dagen)
Vi synes nemlig at anden bliver slasket hvis den bliver varmet, og det sprøde går af skindet.
Men ja..du kan godt varme anden sammen med stegen i morgen, men klip den ud og læg den på et fad under staniol når du varmer den, for ellers bliver den let tør. Og naturligvis på underste rille i ovnen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.