Kvindemin skriver:
Nu kan jeg godt debatere lidt med dig om det, for kan mærke at du ligesom Jeg, ikke er sur og tvær.
Og ikke tager det personligt. Håber du forstår hvad jeg mener 
Men fx nytårsaften, de aner jo ikke hvad raketter er, før de er 4 år gamle minimum. Medmindre man selvfølgelig siger til dem de skal være oppe, fordi der kommer noget flot i hímmelen. Men de vil uden tvivl hænge med hovedet, og det er i mine øjne slet ikke deres behov.
Nu skal vi i sommerhus i ferien, de kommer stadig i seng ved samme tid, maks en halv time over. Det er altså det børn har bedst af, er jeg sikker på.

Jo men du skrev 6 år
Og de ved godt hvad fyrværkeri er! Vores søn på halvandet holdt den gående til ca. 23 juleaften. Han var stadig i fuldt vigør, men vi valgte at sige, at så var det sengetid. Han blev lagt uden problemer og sov til lidt i 11 næste formiddag. Han var med under hele middagen, med til at danse om juletræ og til at pakke nogle af sine gaver op. Han hyggede sig gevaldigt med min søster på 5 år - en rigtig efternøgler - som i øvrigt kom i seng ved 00.30-tiden, da hun selv var grydeklar og følte at hendes juleaften var slut. Både min lillesøster og vors egen søn er super trivelige børn, som normalt har faste sengetider
Der er STOR forskel på hvordan børn reagerer på indimellem at komme sent i seng - nogle børn bliver utroligt pylrede/overtrætte om aftenen, andre bliver pylrede eller hysse den efterføklgende dag, mens andre igen bare sover tilsvarende længere og ikke lader sig mærke særligt med det. Som eksempelvis vores søn, som altid har været meget omstillingsparat fra han var helt lille - en dreng der aldrig er blevet overstimuleret af ydre påvirkninger, og som altid har været nem at lægge til at sove om aftenen både ude og hjemme, og som har sovet igennem hele natten fra han var 10-11 måneder!
Jeg mener ikke man kan sige at børn ALDRIG må komme sent i seng, jeg mener det er helt individuelt alt efter hvilket barn man taler om, så længe hverdagen som regel er stabil og fornuftig! Det gælder jo også mht. sund kost osv. Det er hverdagen der tæller i mine øjne 
Anmeld