Så har svigermor været på spil igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

Chevro

Det er det ikke, for siger til dem hver eneste gang vi er derude - at nu må de gerne snart komme ud til os. Det vil ikke genere mig at de kommer uanmeldt! Jeg kommer fra et hjem hvor der altid er kommet mange mennesker, så det vil være det mindste af det.

- men jeg snakkede i telefon med dem i sidste weekend, og spurgte om de ville komme ud en dag og bytte julegaver, og få glög osv, men så sendte de bare min julegave med deres 15-årlige søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Kvindemin

Ansemusen skriver:

En 6årig kan da sagtens komme i seng kl. 23 en sjælden gang imellem, når det/man er ude! Det kan vores søn på halvandet også i sjældne tilfælde. Han kompenserer så tilgengæld næste dag, så alle får lov til at sove dejligt længe  Bemærk: Det er noget som sker YDERST sjældent!

Det er også fint at i har det sådan.
Kunne dog aldrig selv finde på det.

Og jeg syntes ikke at et barn på 6 år skal i seng kl. 23, hvad skulle grundet dog være for det.

GOD JUL!

Anmeld

23. december 2011

Ansemusen

Kvindemin skriver:

Det er også fint at i har det sådan.
Kunne dog aldrig selv finde på det.

Og jeg syntes ikke at et barn på 6 år skal i seng kl. 23, hvad skulle grundet dog være for det.

GOD JUL!

At det er nytårs aften for eksempel  At barnet gerne vil være med til at se fyrværkeri! Jeg havde selv faste sengetider og gode rutiner som barn i hverdagen. Men ved særlige lejligheder fik jeg lov til at være længere oppe, og jeg ELSKEDE det og har bestemt ikke taget skade! Det er hverdagens stabilitet der tæller mener jeg.

Anmeld

23. december 2011

Kvindemin

Ansemusen skriver:

At det er nytårs aften for eksempel  At barnet gerne vil være med til at se fyrværkeri! Jeg havde selv faste sengetider og gode rutiner som barn i hverdagen. Men ved særlige lejligheder fik jeg lov til at være længere oppe, og jeg ELSKEDE det og har bestemt ikke taget skade! Det er hverdagens stabilitet der tæller mener jeg.

Nu kan jeg godt debatere lidt med dig om det, for kan mærke at du ligesom Jeg, ikke er sur og tvær.  Og ikke tager det personligt. Håber du forstår hvad jeg mener
Men fx nytårsaften, de aner jo ikke hvad raketter er, før de er 4 år gamle minimum. Medmindre man selvfølgelig siger til dem de skal være oppe, fordi der kommer noget flot i hímmelen. Men de vil uden tvivl hænge med hovedet, og det er i mine øjne slet ikke deres behov.

Nu skal vi i sommerhus i ferien, de kommer stadig i seng ved samme tid, maks en halv time over. Det er altså det børn har bedst af, er jeg sikker på.

Anmeld

27. december 2011

Ansemusen

Kvindemin skriver:

Nu kan jeg godt debatere lidt med dig om det, for kan mærke at du ligesom Jeg, ikke er sur og tvær.  Og ikke tager det personligt. Håber du forstår hvad jeg mener
Men fx nytårsaften, de aner jo ikke hvad raketter er, før de er 4 år gamle minimum. Medmindre man selvfølgelig siger til dem de skal være oppe, fordi der kommer noget flot i hímmelen. Men de vil uden tvivl hænge med hovedet, og det er i mine øjne slet ikke deres behov.

Nu skal vi i sommerhus i ferien, de kommer stadig i seng ved samme tid, maks en halv time over. Det er altså det børn har bedst af, er jeg sikker på.

Jo men du skrev 6 år  Og de ved godt hvad fyrværkeri er! Vores søn på halvandet holdt den gående til ca. 23 juleaften. Han var stadig i fuldt vigør, men vi valgte at sige, at så var det sengetid. Han blev lagt uden problemer og sov til lidt i 11 næste formiddag. Han var med under hele middagen, med til at danse om juletræ og til at pakke nogle af sine gaver op. Han hyggede sig gevaldigt med min søster på 5 år - en rigtig efternøgler - som i øvrigt kom i seng ved 00.30-tiden, da hun selv var grydeklar og følte at hendes juleaften var slut. Både min lillesøster og vors egen søn er super trivelige børn, som normalt har faste sengetider  Der er STOR forskel på hvordan børn reagerer på indimellem at komme sent i seng - nogle børn bliver utroligt pylrede/overtrætte om aftenen, andre bliver pylrede eller hysse den efterføklgende dag, mens andre igen bare sover tilsvarende længere og ikke lader sig mærke særligt med det. Som eksempelvis vores søn, som altid har været meget omstillingsparat fra han var helt lille - en dreng der aldrig er blevet overstimuleret af ydre påvirkninger, og som altid har været nem at lægge til at sove om aftenen både ude og hjemme, og som har sovet igennem hele natten fra han var 10-11 måneder!

Jeg mener ikke man kan sige at børn ALDRIG må komme sent i seng, jeg mener det er helt individuelt alt efter hvilket barn man taler om, så længe hverdagen som regel er stabil og fornuftig! Det gælder jo også mht. sund kost osv. Det er hverdagen der tæller i mine øjne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.