Så har svigermor været på spil igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Så anstrengene.. føler også med dig 

Ja meget anstrengende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Ja, hun har ikke haft pigen et halvt års tid pga hendes tidligere opførsel, jeg har sagt nej mange gange, men igår gav jeg mig og lod hende have hende. Men hun respektere os overhovede ikke

så må du fortsætte med at sige nej, og blive ved at forklare hende hvorfor, en dag så skal hun nok (forhåbentlig) forstå det..

Anmeld

22. december 2011

Chevro

Ja, det er møg belastende!! Og ved bare ikke hvad man kan gøre.. For jeg finder mig ikke i sådan noget...

Anmeld

22. december 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Ja... hun har brudt tilliden mange gange, men igår fik hun så lv at have den store på 6 til overnatning efter lang tid hvor hun ie har haft børnene alene (pga store fejltrin, som f.eks. at drike spiritus og være beruset når vi hentede)

Det eneste "krav" vi havde var at hun skulle i seng kl 21 da vi skulle holde forjul for hende idag.

Men nej, pigen om først i seng ved 22 - 23 tiden og var blevet slæbt rundt på juleindøb hele dagen igår OG i formiddag, så hun var dødtræt i dag da gæsterne kom!

Kunne forstå hvis jeg lavede en hel liste om hvad hun måtte/ikke måtte, men en sølle ting unne hun ikke engang respektere.

Og ikke nok med det, hun fortalte det til min mand og sagde han ikke måtte sige det til mig.

Ved godt det er en lille ting, men forhelvede når tilliden er brudt en gang så må man sgu hjælpe lidt til med at genopbygge den. Hun ødelagde jo sådan set dagen idag for pigen.

Og så sidder hun her idag til forjul og siger (ja vi vil jo også gerne have noget med ham at gøre (vores baby som er for tidlig født, som vi også høre for hver gang at vi isolere ham og han bliver ,mærkelig osv. JA MEN DET MÅ I FOR HELVEDE OGSÅ.... SÅ KOM DOG OG BESØG OS! Hun har besøgt os 2 gange på 7 mdr. udover det vi har set hende til sammenkomster. SÅ hvad fanden snakker hun om.. skøre kælling!

GRRRRRR!

Selvfølgelig er det træls hvis hun ikke respelterer jer.

Men når det så er sagt, så kan det ikke bringe mit p.. i kog, at sengetider ikke bliver overholdt når børnen er ved bedsteforældrene. Der skal da være andre regler, de skal have lov at hygge sig og have et frirum fra hverdagen.

Du kalder at bliver slæbt på juleindkøb, har du spurgt pigen om det faktisk ikke var hyggeligt?

Du skulle jo have taget beslutningen om at besøg hos farmor ikke var så godt dagen før et arrangement, hvis det betyder så meget at pigen var frisk, så skulle det jo have været en anden dag.

Hilsen hende der har en skøn svigermor og har besluttet sig for at alle svigermødre ikke er monstre

Anmeld

22. december 2011

Kvindemin

Svigermødre, (ikke alle) men jeg er også uheldig hvad det angår.
Dog har du alkohol indblandet og så mener jeg bestemt ikke hun kan tage sig af et barn, på ingen måder.
For at du ikke bliver mere irriteret på dig selv og især hende.
Så tror jeg du skal respektere, at hun er som hun er, det ser tydeligvis ikke ud som om at det ændre sig.
Lad din datter have det forhold til farmor som hun kan have, et godt og stabilt forhold. Hvor hun spiser ved farmor indimellem, leger i nogle timer.og lign. Men sove - havde jeg aldrig gjort.
Hellere ovenstående forhold, end at din datter på sigt opfatter at farmor tyr til flasken. Børn og alkohol er et NO GO
Og så vil hun måske undre sig over hvorfor i pludselig er så viljefaste i jeres beslutning omkring at se farmor. OG SÅ, skal hun da på en pæn måde have af vide : at der ikke er noget i hellere vil, end at farmor har et tæt forhold til børnene, i er bare kede af at det ikke er på jeres premisser. Osv osv. Skuffelsen omkring det og hvor meget i selv holder af hende. Så det ikke er et angreb. Og selvfølgelig skal en 6 årige ikke i seng kl. 23 - slet ikke og da heller ikke ved bedsteforældre.
Sådan havde JEG gjort det.

Stort varmt knus og føler med jer, god jul.

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Selvfølgelig er det træls hvis hun ikke respelterer jer.

Men når det så er sagt, så kan det ikke bringe mit p.. i kog, at sengetider ikke bliver overholdt når børnen er ved bedsteforældrene. Der skal da være andre regler, de skal have lov at hygge sig og have et frirum fra hverdagen.

Du kalder at bliver slæbt på juleindkøb, har du spurgt pigen om det faktisk ikke var hyggeligt?

Du skulle jo have taget beslutningen om at besøg hos farmor ikke var så godt dagen før et arrangement, hvis det betyder så meget at pigen var frisk, så skulle det jo have været en anden dag.

Hilsen hende der har en skøn svigermor og har besluttet sig for at alle svigermødre ikke er monstre

Hun bor ikke hos os (hendes far og jeg) men hos hendes mor, så en anden dag er næsten umuligt, vi har altid en masse og en masse der vil se hende fordi hun kun er her 4 dage ud af en måned. Det er også bare min svigermors attitude, hun hører aldrig efter, normalt er vores eneste krav at hun ikke drikker, og denne gang så også lige sengetiden. Hun har tidligere ladet hendes være opppe til k 03 om natten, så slemt var det ikke denne gang Mere hun aldrig lytter til os.

og nej hun er ikke et monster, kun når det kommer til hendes drikkeri og respektløshed.

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Kvindemin skriver:

Dog har du alkohol indblandet og så mener jeg bestemt ikke hun kan tage sig af et barn, på ingen måder.
Så tror jeg du skal respektere, at hun er som hun er, det ser tydeligvis ikke ud som om at det ændre sig.
Lad din datter have det forhold til farmor som hun kan have, et godt og stabilt forhold. Hvor hun spiser ved farmor indimellem, leger i nogle timer.og lign. Men sove - havde jeg aldrig gjort.
Hellere ovenstående forhold, end at din datter på sigt opfatter at farmor tyr til flasken. Børn og alkohol er et NO GO
Og så vil hun måske undre sig over hvorfor i pludselig er så viljefaste i jeres beslutning omkring at se farmor. OG SÅ, skal hun da på en pæn måde have af vide : at der ikke er noget i hellere vil, end at farmor har et tæt forhold til børnene, i er bare kede af at det ikke er på jeres premisser. Osv osv. Skuffelsen omkring det og hvor meget i selv holder af hende. Så det ikke er et angreb. Og selvfølgelig skal en 6 årige ikke i seng kl. 23 - slet ikke og da heller ikke ved bedsteforældre.

Tak for et konstruktivt svar.

Det vil jeg vise manden, så vi kan få os en god snak om det.

Anmeld

22. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chevro skriver:

Har også svigerforældre som kan blive sure over vi ikke kommer oftere, men de har kun besøgt os 4 gange i de to år vi har haft vores hus!!!

Og de skal inviteres!!!

nu har jeg ikke et problem med mine svigerforældre...er helt vild glad for dem.

men skal da også invitere dem for at de skal komme på besøg og de invitere os tit hjem til dem. jeg ville da synes det var skide irriterende hvis de bare kom uanmeldt på visit i tide og utide.

Anmeld

23. december 2011

Ansemusen

Kvindemin skriver:

En 6årig kan da sagtens komme i seng kl. 23 en sjælden gang imellem, når det/man er ude! Det kan vores søn på halvandet også i sjældne tilfælde. Han kompenserer så tilgengæld næste dag, så alle får lov til at sove dejligt længe  Bemærk: Det er noget som sker YDERST sjældent!

Anmeld

23. december 2011

Pige2009

Chevro skriver:

Har også svigerforældre som kan blive sure over vi ikke kommer oftere, men de har kun besøgt os 4 gange i de to år vi har haft vores hus!!!

Og de skal inviteres!!!

Nu ved jeg godt, det ikke er det, tråden handler om, men har I overvejet om det måske var fordi, de ikke vil trænge sig på? Manglende kommunikation er skyld i mange misforståelser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.