Nu kan jeg snart ikke mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Miss T

Det lyder som om han sengetider er skubbet. Altså her, putter vi hellere ikke den store kl. 19 mere hun bliver tre men det har stået på et stykke tid, ligesom med at springe luren til middag over. Hun bliver også hysterisk og græder hvis vi putter hende før hun egentlig er træt nok - kan det være det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Anonym trådstarter

muzen skriver:

og nu siger jeg noget som slet ikke er pædagogisk og der er ikke mange der går ind for den. men her virkede den, min søn var var dog kun 12 mdr da vi var igennem den.

men det tog 3 dage også var det over men det er de 3 hårdeste dage i mit liv.

lad ham skrige sig selv i søvn, gå ikke ind til ham, det er jer der skal vise at det er jer der bestemmer hvornår han skal sove.

dag 1 tog det en halv time han skreg sig selv i søvn

dag 2 tog det 15 min og

dag 3 tog det halvandet min

og siden da er han selv faldet i søvn. han er nu 3 år

det er mega hårdt og i skal være 100% enige om det, så den ene ikke lige afbryder aftalen og går ind til ham.

men i vil elske jer selv for at have gjort det bagefter

Problemet er at han har en seng som han selv kan stå ud af, så han kommer ind til os konstant og vi kan gang på gang lægge ham i seng, og 2 minutter efter står han igen i stuen

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Det lyder som om han sengetider er skubbet. Altså her, putter vi hellere ikke den store kl. 19 mere hun bliver tre men det har stået på et stykke tid, ligesom med at springe luren til middag over. Hun bliver også hysterisk og græder hvis vi putter hende før hun egentlig er træt nok - kan det være det?

Aner det ikke.. Han er altid blevet puttet kl 19 siden han begyndte at sove igennem.. Så vi gør ikke noget der er anerledes..

Anmeld

22. december 2011

MinNoah

åh ja 2 års alderen er en herlig tid, men MEGA hård!!

Her frygter jeg selv lidt den lange juleferie min søn holder, for jeg skal som du være meget alene med ham.. Men jeg har allieret mig med bedsteforældre, det ene hold tager ham 1 dag og det andet hold en anden dag (altså uden overnatning). Det bliver dejligt både for bedsteforældre, sønnen og mig!

Vores dreng på knap 2,5 sover heller ikke så meget som før overhovedet. Tænker at i putter ham for tidligt. Her er kl. ofte 20.30 inden han kommer i seng, og så sover han som regel i løbet af 30 min (han kalder selvfølgelig lige 5 gange og vil ha vand osv inden!) Han står op kl. 7.30 ca. næste morgen, og nogle dage dropper han middagsluren (MEGA HÅRDT og træls) andre dage tager han den...

Anmeld

22. december 2011

LR85

Mit bedste råd er a blive ved med de gode vaner. Det lyder som om i har haft nogen rigtig gode putteritualer, og nu er han kommet til en udviklingsfase hvor hans reaktioner går gennem søvnen. 

Mit bedste råd er a fortsætte med a lægge ham som i plejer, gå lidt frem og tilbage til hans væresle når han protestere. 

Vis ham i er der, men a det er nat og han skal sove. Sid evt inde ved siden af en periode, tag ham op (inde i det mørke værelse) hvis han kammer helt over. 

Hold ud og vis a han er elsket men a i bestemmer a det er sengetid og han skal sove. 

Jeg tror i gør jer selv en kæmoe bjørnetjeneste ved a tage ham ind i jeres seng og på den måde giver ham dårlige vaner. Hold fast i jeres sunde putteritual og hold ud gennem hans udviklingsfase. 

Anmeld

22. december 2011

LR85

Må lige tilføje, du skal gøre hvad du vil, men ville ALDRIG råde dig til a lade dit barn skrige sig selv i søvn. Det er simpelthen uværdigt og ondt. 

Så, som jeg tidligere skrev, lad ham brokke sig alt det han vil, men vis ham i er der og i støtter ham kærligt og bestemt

Anmeld

22. december 2011

Mumto3

Mit bedste råd når du skal være alene med ham i julen, er at lave noget sammen med ham. Tag på legeplads, tag på togtur, tag en tur i skoven, bare ud! Så han kommer væk fra snævre rammer med: Det må du ikke! og sid nu stille. Men steder hen med masser af plads, til at løbe og lege osv. Det giver en træt og glad dreng, og uanset hvordan vejret er, så følels det ofte som et frikvarter, at være ude hvor børnene hygger sig, og man kan lave noget sammen med dem.

Husk selv at kom i seng i ordentlig tid, så du er frisk og veludhvilet når du vågner om morgen. Det er sevlfølgelig ærligt hvis kæreten kommer sent hjem at I så slet ikke har noget tid sammen, men ligesom han har meget at lave på sit arbejde, så har du det også på 'dit arbejde' (med at passe jeres søn).

Gør noget som du synes er sjovt sammen med ham. Din glæde vil smitte af på ham, og I kan have en super dejlige ferie sammen!!!

Anmeld

23. december 2011

Miss T

Anonym skriver:

Aner det ikke.. Han er altid blevet puttet kl 19 siden han begyndte at sove igennem.. Så vi gør ikke noget der er anerledes..

Nogle ændre soverutiner og er ikke trætte nok, eks. min egen, så prøv at lad ham være oppe lidt længere evt. hvis i magter det og se hvad der sker, i kan jo bare prøve en gang og se om det hjælper.

Anmeld

23. december 2011

Gaia

Jeg vil råde jer til at læse bogen " godnat og sov godt. I kortetræk går den ud på at 1. Ha en fast ritual 2. Skriger han går i første gang ind efteer 1 min. Siger godtnat, du skal sove. Så går i ud igen. Anden gang han skriger går i ind efter 3 min. Siger igen det samme og kun det. De resterende gange han skriger går i ind hvert 5 min indtil han sover. Det er benhårdt, men det virker. Og som regel kan barnet ikke holde den kørende i mere end 2 timer. Så hold ud! 3. I har nok uforvaren kommet til at lære ham at1. Skriger du kommer mor og far og prøver en masse forskelligt = underholdning. 2. Hvis du skriger længe nok kommer du ind i mor og fars seng= meget mere hygge. Han skal lære igen at når i putter så e det i hans seng og ikke andre stedet og at underholdningen stopper når han puttes. Han er i en fase nu hcor han har brug for fast rammer/ritualer, som giver tryghed. En anden ting er a når i flytter ham fra jeres seng til hans egen, så prøv at sætte jer i hans sted. I sover på sofaen som er dejlig, lige pludselig bliver i flyttet, damn man vil blive forskrækket. Det samme sker hvis det lykkes at flytte ham i søvne fra a til b. Så vil han ligesom vi ville blive, meget forskrækket over at ligge et anden ste end der hvor vi faldt i søvn. Det vil sige, at han faktisk kan blive endnu me utryg når han skal sove, for han kan ikke vide om han vågner det samme sted. Og det ikke rart. Så mit råd er altså de overstående og de virker! Hold ud og tænk på at disse faser sjældent vare længere end en uge-14 dages tid og at han max vil holde to timer pr. Aften. Indatil jer på at i ikke har jeres aftner for jer selv i en periode, så er det nemmerehåber det kan hjælpe jer

Anmeld

23. december 2011

Gaia

Nå ja en sidste ting hold fast i dine ritualer og vid at de nok skal virke. Tro på det når du putter ham, så tror han også på detJeg ved det er smadder svært og skide hårdt. Men det skal nok lykkes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.