Nu kan jeg snart ikke mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
21 svar
0 synes godt om
22. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg er træt ! Vi har en søn på 2 år som vi aldrig har haft nogle problemer med mht søvn.. Vi har altid lagt ham i seng på sit eget værelse ved 19 tiden, slukket lyset og så lagde han sig til at sove..

For 14 dage siden stoppede det, han er begyndt at blive hysterisk når vi putter ham selvom vi gør som vi altid har gjort.. Jeg tænkte at han måske er begyndt at drømme og på den måde er blevet utryg ved mørket så jeg har været ude og købe lyskæder og vågelys som vi har prøve at tænde ved putning.. Men nej, vi har også prøvet at lade døren stå åben så han kan hører os men heller ikke det har passet herren, vi læser historie og synger men niks..

Når vi har kæmpet 1½-2 timer om aftenen med ham, har vi været så frustreret at vi har taget ham op og puttet ham i vores seng (skal lige siges at han aldrig har ville sove hos os så det er ikke noget han har prøvet før) og så har han sovet efter kort tid..

Vi kan ikke rykke ham tilbage på værelset da han er vågnet hver gang så kæresten og hunden har sovet på sofaen og jeg inde i min seng sammen med drengen.

Han vågner mange gange om natten og så skal jeg putte ham igen, nu er problemet så kommet derud hvor han heller ikke vil sove til middag i sin barnevogn. Han hyler og skriger og mange dage har han slet ikke sovet til middag og han fungere slet ikke optimalt når han ikke har sovet.. Jeg har også prøvet at putte inde men uden held selvfølgelig..

Jeg er træt i mit hoved, han har været hjemme fra dp de sidste 3 dage pga dp'eren har været syg og da han er en dreng med virkelig meget krudt i kan jeg overhovedet ikke give ham det samme hjemme som han få i dagplejen.. Nu er der så ferie i dp helt frem til d. 2 Januar og jeg tuder bare ved tanken om at skulle have ham hjemme alle de dage og endda de fleste alene..

Han er blevet meget grænsesøgende, lytter slet ikke efter og jeg føler lidt at han har taget meget af kontrollen herhjemme når vi er alene..

Hans far har et leder job og er meget presset nu pga julen, så han tager tidligt afsted og kommer sent hjem så der er ikke meget hjælp at hente..

Jeg er virkelig træt i mit hoved og kan ikke overkue det mere, det er ikke fordi at jeg ikke elsker min søn, men jeg er sammen med ham 24 timer i døgnet (inkl nætterne) og ja jeg er bare træt og tuder når han ikke ser det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

1977

Profilbillede for 1977

Det lyder som noget jeg har prøvet. Det er vist den såkaldte selvstændighed, som viser sig En rigtig træls periode og svær at komme igennem. Men det kommer. Din dejlige dreng kommer tilbage igen - lige hvornår det sker kan jeg ikke fortælle dig, for jeg har vist fortrængt den tid 

Anmeld

22. december 2011

Isabeau

Vores Stella på 2,5 år er lige blevet storesøster og har haft samme problemer, men de sidste 4 dage har vi siddet på en stol hos hende - ikke mere end 10-15 min. Så sover hun

Pøj pøj!

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Isabeau skriver:

Vores Stella på 2,5 år er lige blevet storesøster og har haft samme problemer, men de sidste 4 dage har vi siddet på en stol hos hende - ikke mere end 10-15 min. Så sover hun

Pøj pøj!

I er heldige.. Jeg kan sidde derinde i timevis uden at han vil overgive sig og bare sove

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Det lyder som noget jeg har prøvet. Det er vist den såkaldte selvstændighed, som viser sig En rigtig træls periode og svær at komme igennem. Men det kommer. Din dejlige dreng kommer tilbage igen - lige hvornår det sker kan jeg ikke fortælle dig, for jeg har vist fortrængt den tid 

Jeg håber du har ret det her er ihvertfald stygt

Anmeld

22. december 2011

Isabeau

Anonym skriver:

I er heldige.. Jeg kan sidde derinde i timevis uden at han vil overgive sig og bare sove

Så er vidst ikke andet for end og lade ham sove i din seng. Det Haf vi oz prøvet og måtte så 'starte forefra' med at sove i egen seng efter en uges tid...

Anmeld

22. december 2011

Svenne

Jeg har ingen gode råd, men hvis det trøste en smule, så har vi det på nøjagtig samme måde lige nu!

Min søn er knap 20 mdr. Vi har altid haft store problemer med at få ham til at sove, men har haft en periode, hvor det gik meget godt.

Lige nu nægter han at skulle i seng! - og at sove i barnevognen! Han skriger som en gal og vi er nødt til at gå en tur med ham.
Om aftenen putter vi ham i vores seng, hvor en af os ligger inde ved ham indtil han sover.. Det tager gerne omkring 30-45 min.

Vi har ikke kunnet finde en løsning på problemet. Så vi er nødt til at blæse på alle vores principper og putte ham i vores seng! (Vi kan dog sagtens være der alle tre ) - og håber, det bare er (endnu) en fase!

Anmeld

22. december 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er træt ! Vi har en søn på 2 år som vi aldrig har haft nogle problemer med mht søvn.. Vi har altid lagt ham i seng på sit eget værelse ved 19 tiden, slukket lyset og så lagde han sig til at sove..

For 14 dage siden stoppede det, han er begyndt at blive hysterisk når vi putter ham selvom vi gør som vi altid har gjort.. Jeg tænkte at han måske er begyndt at drømme og på den måde er blevet utryg ved mørket så jeg har været ude og købe lyskæder og vågelys som vi har prøve at tænde ved putning.. Men nej, vi har også prøvet at lade døren stå åben så han kan hører os men heller ikke det har passet herren, vi læser historie og synger men niks..

Når vi har kæmpet 1½-2 timer om aftenen med ham, har vi været så frustreret at vi har taget ham op og puttet ham i vores seng (skal lige siges at han aldrig har ville sove hos os så det er ikke noget han har prøvet før) og så har han sovet efter kort tid..

Vi kan ikke rykke ham tilbage på værelset da han er vågnet hver gang så kæresten og hunden har sovet på sofaen og jeg inde i min seng sammen med drengen.

Han vågner mange gange om natten og så skal jeg putte ham igen, nu er problemet så kommet derud hvor han heller ikke vil sove til middag i sin barnevogn. Han hyler og skriger og mange dage har han slet ikke sovet til middag og han fungere slet ikke optimalt når han ikke har sovet.. Jeg har også prøvet at putte inde men uden held selvfølgelig..

Jeg er træt i mit hoved, han har været hjemme fra dp de sidste 3 dage pga dp'eren har været syg og da han er en dreng med virkelig meget krudt i kan jeg overhovedet ikke give ham det samme hjemme som han få i dagplejen.. Nu er der så ferie i dp helt frem til d. 2 Januar og jeg tuder bare ved tanken om at skulle have ham hjemme alle de dage og endda de fleste alene..

Han er blevet meget grænsesøgende, lytter slet ikke efter og jeg føler lidt at han har taget meget af kontrollen herhjemme når vi er alene..

Hans far har et leder job og er meget presset nu pga julen, så han tager tidligt afsted og kommer sent hjem så der er ikke meget hjælp at hente..

Jeg er virkelig træt i mit hoved og kan ikke overkue det mere, det er ikke fordi at jeg ikke elsker min søn, men jeg er sammen med ham 24 timer i døgnet (inkl nætterne) og ja jeg er bare træt og tuder når han ikke ser det

serina var igår 2½ time om at falde i søvn !!

hun var ikke sur og ikke hys ... hun lå og snakkede .. fortalte alle mulige spændende ting .. aner ikke hvad det var   .. vi går ind til hende når hun har kaldt 3-4 gange eller når hun er ked af det .. og ellers ikke .. så finder hun ud af at hun skal sove - på et eller andet tidspunkt

jeg kender godt det der med at have svært ved at aktivere tumlingen herhjemme så de bliver ligeså trætte som i dp.. mit råd .. besøg forskellige legepladser.. gå LANGE ture i naturen og snak omALT hvad i ser .. bor du tæt ved skov så gå på koglejagt .. hop og dans i stuen til god musik.. bag kage/ boller (småkager er godt så kan de nemlig være mere med- og konsistensen/følelsen af dej mellem fingrene er også en ny oplevelse- oplevelser gør træt) ..

MASSer af oplevelser det gør hovedet og kroppen naturligt træt  

serinasmor

Anmeld

22. december 2011

SussieThyssen

Den der rumle går de fleste igennem med deres børn..den kan dukke op når som helst.
Og..for at sige det lige ud..det er hårdt.

Der er ikke andet at gøre end at holde ved og være bestemt..putte ham hvergang han står op, og blive ved og ved.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2011

muzen

og nu siger jeg noget som slet ikke er pædagogisk og der er ikke mange der går ind for den. men her virkede den, min søn var var dog kun 12 mdr da vi var igennem den.

men det tog 3 dage også var det over men det er de 3 hårdeste dage i mit liv.

lad ham skrige sig selv i søvn, gå ikke ind til ham, det er jer der skal vise at det er jer der bestemmer hvornår han skal sove.

dag 1 tog det en halv time han skreg sig selv i søvn

dag 2 tog det 15 min og

dag 3 tog det halvandet min

og siden da er han selv faldet i søvn. han er nu 3 år

det er mega hårdt og i skal være 100% enige om det, så den ene ikke lige afbryder aftalen og går ind til ham.

men i vil elske jer selv for at have gjort det bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.