Angst for opkast!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

mn

Anonym skriver:

Hvad er det for en sygdom.. ? Kanman undgå den? Tak for rådene.. 

det er noget der hedder meniere syndrom og nej den kan ikke undgåes så vidt jeg ved og det var så lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Sabina89

Nøøøj hvor dejligt at hører andre har det sådan også. Jeg føler mig så alene om at ha det sådan og jeg hader det men kan slet ikke styrer det

Det neoget der hæmmer mig hverdag at jeg er bange for selv at gøre det og at andre om mig skal gøre det. Og kan godt forstå folk synes jeg er mærkelig men kan ikke styrer det, det simpelthen noget jeg er mere bange for end selve døden. Kunne også godt bruge nogle råd.

Har i også angsten uden for graviditeten ??

Anmeld

28. oktober 2012

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

Mit barn tager det fint.. 

H*n kom op af trapperne.

"Jeg har ondt i maven mor"

"Så gå ud på toilettet skat"

Ganske stille og roligt løftede h*n brættet og ørlede..! 

Mens faderen så cool håndtere toilet scenen lopper jeg ud i køkkenet efter panodil junior og konfronteres med min største frygt-foruden døden: Opkast...!!! 

JEG er i en alder af 25 angst for at kaste op. Jeg kan ikke håndtere det! Panikker ved tanken om at skulle oplevele det igen. En gang i livet må sgu være nok.. !!

Den elendighed/utilpashed man oplever inden man når til selve kummen er så modbydelig! 

Jeg er i 7 måned,kvalmeplaget,har ikke kastet op enndu,men HVER dag lever jeg i frygten for at gøre det! Det føles hele tiden som om at NU sker det. Nu skal jeg dø. Sådan føler jeg! Så bange bliver jeg! Så bange er jeg! 

Efter mit barns kølige reaktion, så misunder jeg det! Hvorfor kan jeg ikke være sådan?

Hvordan overkommer jeg den frygt?

Slanger,edderkopper,rotter. Intet problem. 

Opkast.. Jeg er er rædselslagen 

Nogle gode foreslag til hvordan man overvinder at være konstant bange for at kaste op? 

Ej hvor jeg er lettet!! Lettet, lettet og atter lettet! Jeg troede jeg var den eneste der havde det sådan med det. Selvfølgelig er det en klam ting ingen bryder sig om. Men jeg har også direkte angst for det:/!!

Du er velkommen til at skrive en PB til mig hvis det er?

Knus

Anmeld

28. oktober 2012

Lusi

Jeg har også virkelig været angst for det.. Jeg stortuede hver gang.
Men så fik jeg børn og nu er det faktisk ik så slemt mere. Hader det stadig som pesten, men er ik virkelig angst mere.

Jeg havde frygtet SÅ meget, når jeg fik børn og de ville kaste op, for var sikker på jeg kom til at stå ved siden af og knække mig. Men jeg tager det bare i stiv arm og bliver ik selv dårlig, som jeg troede. Er nok lidt fordi, man jo altså gerne vil støtte sit syge barn, har en masse sengetøj der skal skiftes og så tager min datter det bare i stiv arm

Synes i øvrigt det er ret imponerende, at du er 25 og kun har kastet op én gang i dit liv

Mine brækture kan da ik tælles på to hænder
Har sågar været indlagt flere gange, pga væskemangel, fordi jeg bare ik kunne stoppe igen..

Tror bare det handler om virkelig at slappe af, når det så sker!!
Min mor har altid sagt: slap af, det gør det meget nemmere, men jeg kunne bare ikke..

Nu er jeg jo så bedre til det, og ja det bliver mere "behageligt"..

Anmeld

28. oktober 2012

LilleSmølf

Har du/I overvejet at snakke med lægen om kognitiv terapi?
Også kaldet adfærdsterapi slipper man for at tage medicin men man lærer, med musseskridt, at acceptere/leve med sine fobier. Det bruges tit mod OCD og fobier og det hjælper en del.

Man vil sikkert stadig hade det (fx. opkast) med man lærer at omgås og leve med det (hvilket til enhver tid er bedre end at bryde stortudende sammen eller give sig til at besvime, synes jeg personligt).

Jeg blev nød til at lære mig selv at acceptere opkast eftersom daglige migræneanfald med opkast i 6-7 år ligesom gør at man ikke har andet valg. Man kan også lære at gøre det "nemmere" ved fx. at slappe af og acceptere det (så meget man kan!) og ved at spise!

Ja, det er ulækkert når det kommer op igen men det er 1000 gange værre når der intet er at kaste op. Prøv evt. med vand/saftevand, eller andet der ikke smager af så meget på vej ned. At spise lidt og forsigtigt når man har kvalme kan faktisk afhjælpe det en del. Man kan jo også få kvalme af ikke at spise.

Og held og lykke til jer alle med at få lidt bedre styr på det (: Fobier er onde men man kan vinde over dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.