Angst for opkast!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.289 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. december 2011

Anonym trådstarter

Mit barn tager det fint.. 

H*n kom op af trapperne.

"Jeg har ondt i maven mor"

"Så gå ud på toilettet skat"

Ganske stille og roligt løftede h*n brættet og ørlede..! 

Mens faderen så cool håndtere toilet scenen lopper jeg ud i køkkenet efter panodil junior og konfronteres med min største frygt-foruden døden: Opkast...!!! 

JEG er i en alder af 25 angst for at kaste op. Jeg kan ikke håndtere det! Panikker ved tanken om at skulle oplevele det igen. En gang i livet må sgu være nok.. !!

Den elendighed/utilpashed man oplever inden man når til selve kummen er så modbydelig! 

Jeg er i 7 måned,kvalmeplaget,har ikke kastet op enndu,men HVER dag lever jeg i frygten for at gøre det! Det føles hele tiden som om at NU sker det. Nu skal jeg dø. Sådan føler jeg! Så bange bliver jeg! Så bange er jeg! 

Efter mit barns kølige reaktion, så misunder jeg det! Hvorfor kan jeg ikke være sådan?

Hvordan overkommer jeg den frygt?

Slanger,edderkopper,rotter. Intet problem. 

Opkast.. Jeg er er rædselslagen 

Nogle gode foreslag til hvordan man overvinder at være konstant bange for at kaste op? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Desværre ingen gode råd herfra men kan kun sige du er ikke alene...

jeg skælver over hele kroppen, og tudbrøler samtidigt med...

har heldigvis en kæreste der efter snart 8 år er vænnet til det og støtter mig og trøster mig når det er uden at dømme mig... han forstår ikke hvorfor jeg har det sådan men han respekterer at sådan er det bare for mig... aner heller ikke hvorfor jeg har det sådan...

har altid haft det sådan helt fra barn af ved jeg.. har nogle erindringer af mig selv som 8 årig hos mine bedsteforældre med min bedstemor som den der trøstede og holdt mit hår imens...

Anmeld

22. december 2011

NJN

Jeg kender alt til hvordan du har det.. Lider selv af det såkaldte emetofobi, ( det, det hedder når man har angst for opkast.).. Og det er IKKE sjovt.. Angst for at opholde mig i samme rum, med nogle der lige har været/ er syge.. Og kaster ALDRIG op selv! Det er det værste jeg  ved.. Jeg kan få så meget angst anfald at jeg knap kan få luft.. 

så bare så du ved det, du er ikke alene.. Kæmpe 

Du er velkommen til at spørge!

Anmeld

22. december 2011

mn

Anonym skriver:

H*n kom op af trapperne.

Mens faderen så cool håndtere toilet scenen lopper jeg ud i køkkenet efter panodil junior og konfronteres med min største frygt-foruden døden: Opkast...!!! 

JEG er i en alder af 25 angst for at kaste op. Jeg kan ikke håndtere det! Panikker ved tanken om at skulle oplevele det igen. En gang i livet må sgu være nok.. !!

Den elendighed/utilpashed man oplever inden man når til selve kummen er så modbydelig! 

Jeg er i 7 måned,kvalmeplaget,har ikke kastet op enndu,men HVER dag lever jeg i frygten for at gøre det! Det føles hele tiden som om at NU sker det. Nu skal jeg dø. Sådan føler jeg! Så bange bliver jeg! Så bange er jeg! 

Efter mit barns kølige reaktion, så misunder jeg det! Hvorfor kan jeg ikke være sådan?

Nogle gode foreslag til hvordan man overvinder at være konstant bange for at kaste op? 

nu har jeg en sygdom som gør jeg brækker mig mange gange om ugen, så her er lidt fif: Når du lige så stille får det dårligt så tag nogle dybe vejrtrækninger, drik noget vand, find en kold vaskeklud som du ligger på panden, eller lig dig ind i et rum og sluk alt varme og åben vinduet.

Begrundelse:

Du bliver mere afslappet af dybe vejrtrækninger, så nogle gange kan du helt undgå at brække dig ved bare at slappe nok af.

Drik vand fordi så er det du kaster op ikke så tykt og dermed bliver hele episoden mindre ubehagelig.

De to sidste gør bare at mange ofte bliver meget varme inden og ved at forsøge at få kropstemp. ned kan kroppen nogen gange opfatte det som om du ikke har det skidt mere.

Anmeld

22. december 2011

malo

Anonym skriver:

H*n kom op af trapperne.

Heller ingen gode råd herfra. Men du er ikke alene om at have det sådan.

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Det er pinligt ,men er glad for at se at jeg ikke er alene om det..!

Vores hjem er køligt og vi har en dejlig teresse jegkan være ude på. Vores sommer blæser står stadig inden for rækkevide,og når jeg får mine anfald så fylder jeg en flaske med isvand og ligger den mellem mine bryster. Det giver en skarp og hurtig kulde og min puls falder en smule. Men tankerne. Frygten. Den bliver der og holder mig vågen

Vidste ikke "sygdommen" havde et navn. Har ikke kastet op endnu,men jeg er ved at være godt træt af at være bange hele tiden

Det med syge mennesker er et stort problem. Jeg hader at gå til lægen,netop af første årsag: Der er en sandsynlighed for at  nogen i venteværelset har haft/har omgangsyge. Samme tanker er gældene ved indkøbsture og bevæge mig ud fra lejligheden' 

Jeg er så panisk at det er latterligt. Vi skulle have været oppe og fejre lillejuleaften ved noget familie. Men tanken om at jeg MÅSKE skulle fastlåses i en bil med et barn der MÅSKE kastede op eller at jeg selv skulle sidde og ørle vedsiden af min kæreste,det var bare et no go. Lillejuleaften blev aflyst-pga mig og min latterlige frygt for opkast. 

Den frygtelige fornemmelse,de afskygelige høje bøvse lyde. Jeg frygter det hver dag!

Når jeg har det dårligt så kan jeg dårligt nok indtage noget.Selv vand da jeg frygter hvordan tingene smager når de kommer op igen. Det er begyndt at udvikle sig til et problem i den her graviditet

Mine portioner bliver mindre. Jeg røre næsten ikke æg,kød eller grøntsager. Pasta og ris smager ikke godt længere,sovs er udelukket pga konsistensen. Mælkeprodukter er det allerværsteman kan kaste op af,så det er også udelukket.

Jeg spiser knækbrød med højt fiberindhold,drikker isvand,lidt nødder og meget små portioner normal mad når det ikke kan undgås.

Hvordan taler jeg med lægen om det her? Min mor kender til min frygt,men ikke hvordan den påvirker min graviditet.

Selv vitaminpillerne,i ved, gravitamin,follinsyre,jern piller-jeg tager dem ikke. Jeg vil gerne. Jeg kan ikke. Lugten,smagen der MÅSKE kommer op igen gør mig for bange for at tage dem.

Jeg er så heldig at have et for højtbmi så ingen stiller spørgsmålstegn til hvad jeg spiser /ikke spiser. 

Har bare på fornemmelsen at jeg bliver nødt til at tale med en jordemoder eller læge omkring det her

Tak for jeres svar. Jeg er glad for at se at jeg ikke er alene 

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

nu har jeg en sygdom som gør jeg brækker mig mange gange om ugen, så her er lidt fif: Når du lige så stille får det dårligt så tag nogle dybe vejrtrækninger, drik noget vand, find en kold vaskeklud som du ligger på panden, eller lig dig ind i et rum og sluk alt varme og åben vinduet.

Begrundelse:

Du bliver mere afslappet af dybe vejrtrækninger, så nogle gange kan du helt undgå at brække dig ved bare at slappe nok af.

Drik vand fordi så er det du kaster op ikke så tykt og dermed bliver hele episoden mindre ubehagelig.

De to sidste gør bare at mange ofte bliver meget varme inden og ved at forsøge at få kropstemp. ned kan kroppen nogen gange opfatte det som om du ikke har det skidt mere.

Hvad er det for en sygdom.. ? Kanman undgå den? Tak for rådene.. 

Anmeld

25. december 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

H*n kom op af trapperne.

Du er ikke alene

Jeg kan ok håndtere mit eget opkast, men når andre kaster op og især børn, blir jeg angst!!!

Jeg ved ikke hvor opkasten ender og forstår ikke hvorfor det skal være et issue...

Opkast er ikke sjovt, og lige nu har vi i snart en uge på skift kastet op herhjemme

- vidste ikke det hed ebetomi !!!

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Gid mit problem "bare" afhang af frygten for at andre skulle kaste op. Mit er blandet. Jeg gik helt i selvsving da vores barn blev syg. Jeg hader det. Sidste uge i TIGER kom de der  lyde. Mit hjerte bankede hurtigere. Kvalmen kom som et lyn fra himlen. Jeg frøs fast og tænkte bare fuck fuck fuck ikke her! Lydene stopper. Jeg vender mig om. Den ældre dame nøjes med lydene og fornemmelsen. Der var intet på gulvet. Min puls faldt. Jeg var ikke så frosset fast længere og skyndte mig ud af tiger og hjem i et skoldhed bad,drak kamillete og isvand resten af dagen. Øv hvor er jeg træt af at have det sådan her

En hel uge med opkast spunken..Jeg har virkelig ondt af jer

Anmeld

25. december 2011

Lise

Jeg tror faktisk jeg har haft det sådan tidligere. Jeg kaster nærmest ALDRIG op - det er mindst seks år siden det sidst skete. Jeg har altid hadet når andre kaster op Og været ansgt for at jeg selv blev dårlig.

Men efter jeg har fået børn, så kan det bare ikke undgås. De brækker sig en gang imellem, og jeg synes selv jeg efterhånden er ret cool til at håndtere det. Men har skulle arbejde lidt med det.

Det er synd for dig at du har det sådan. Håber det går over, eller bliver "mindre slemt" som det er blevet for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.