Dåb på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

Den kommende far

TbCp skriver:

Det hele synes jeg.... At vi var nødt til at døbe vores søn midt om natten, at det kun var min mand og jeg, at det under normale omstændigheder ville være en festdag.

En dåb skal bare ikke foregå på sygehuset, synes jeg. Det der normalt ville være en dag med glæde, glade mennesker og fest blev til tristhed, angst og tårer.

vores udgangspunkt er også en normal dåb til sommer men man kan jo blive nød til det andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

TbCp

Den kommende far skriver:

vores udgangspunkt er også en normal dåb til sommer men man kan jo blive nød til det andet

Ja desværre.

Anmeld

2. januar 2012

Laulund87

Vi fik vores datter nøddøbt på sygehuset da hun var 1 døgn gammel, inden en stor operation.

Da vi kom hjem blev hun fremvist i kirken 3 måneder gammel. Det foregår på samme måde som en dåb, bare uden vand på hovedet

Anmeld

3. januar 2012

babyMark

kan godt forstå jeres dilemma. Jeg har ikke selv stået i situationen, men jeg tror, at jeg ville vælge at få barnet døbt og senere fremvist i kirken. Måske I kan tænke på den måde, at I hjælper Victor ved at døbe ham på sygehuset, fordi han så har gud endnu tættere på sig til at kæmpe sammen med ham?

Og så vil jeg bare lige sige, at jeg synes I er totalt seje. Jeg følger med på jeres blog og sender jer en masse varme tanker.

Anmeld

3. januar 2012

Den kommende far

babyMark skriver:

kan godt forstå jeres dilemma. Jeg har ikke selv stået i situationen, men jeg tror, at jeg ville vælge at få barnet døbt og senere fremvist i kirken. Måske I kan tænke på den måde, at I hjælper Victor ved at døbe ham på sygehuset, fordi han så har gud endnu tættere på sig til at kæmpe sammen med ham?

Og så vil jeg bare lige sige, at jeg synes I er totalt seje. Jeg følger med på jeres blog og sender jer en masse varme tanker.

tak for det Dåben for lov at vente så længe han klarer det så godt

Anmeld

3. januar 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her i huset, hvor vi har 2 drenge, som begge er født fortidligt, havde vi den holdning, at det kun skulle ske, hvis de var meget meget hårdt ramt..

Min kæreste mente, at med dåben, sagde at de, at de ik ville klare det og valgte at tro på, at hans drenge ville klare det og at vi kunne fejre dem med manér i kirken... og gudskelov fik vi lov til det og det blev ikke aktuelt... Den første var slet ikke i nærheden af, at smutte fra os, selvom han kom i uge 29... nummer 2 kæmpede en anden kamp, da han kom i uge 25+0.. og med ham var i bekymrede en par gange.. og dåben var på tale..

Stort tillykke med jeres dreng..

Knus Mette

Anmeld

4. januar 2012

Den kommende far

Mathias Villads skriver:

Her i huset, hvor vi har 2 drenge, som begge er født fortidligt, havde vi den holdning, at det kun skulle ske, hvis de var meget meget hårdt ramt..

Min kæreste mente, at med dåben, sagde at de, at de ik ville klare det og valgte at tro på, at hans drenge ville klare det og at vi kunne fejre dem med manér i kirken... og gudskelov fik vi lov til det og det blev ikke aktuelt... Den første var slet ikke i nærheden af, at smutte fra os, selvom han kom i uge 29... nummer 2 kæmpede en anden kamp, da han kom i uge 25+0.. og med ham var i bekymrede en par gange.. og dåben var på tale..

Stort tillykke med jeres dreng..

Knus Mette

lige præcis de samme overvejelser vi gør os

Anmeld

4. januar 2012

Den kommende far

Laulund87 skriver:

Vi fik vores datter nøddøbt på sygehuset da hun var 1 døgn gammel, inden en stor operation.

Da vi kom hjem blev hun fremvist i kirken 3 måneder gammel. Det foregår på samme måde som en dåb, bare uden vand på hovedet

Vi har haft en samtale med præsten som fortæller det som du beskriver. Det er nok mest signalværdien der gør at vi tøver.

Anmeld

4. januar 2012

lailamik

Den kommende far skriver:

Så kom dagen hvor vi endelig fik taget os sammen til at snakke med præsten på sygehuset.

Det er en grænse som vi ikke har villet krydse da vi håber og tror på at Viktor klarer den.

Men vi blev enige om at der jo ikke sker noget ved at høre om dåben. Planen er stadig en dåb i en kirke i løbet af foråret men nu ved vi for en sikkerheds skyld hvordan det fungerer på et sygehus hvis dette måtte blive nødvendigt.

Har i nogle erfaringer med dåb på et sygehus?

Mvh

Den kommende far ( Kan vel egentlig ikke hedde dette længere når jeg nu er blevet far)

http://babydutten.blogspot.com/

Hej  

Jeg bliver sikkert skudt ned af det her men jaja .. er nødt til at spørge hvorfor i vil have Viktor døbt? For at Gud er tættere på? ..undskyld men det tror jeg alså ikke på. Tror fuldt og fast på at Gud er tæt på jeres søn ligemeget hvad! Uden at lyde som en tyran, men uanset om han klarer den eller ej så tror jeg ikke at Gud forlader jeres lille søn om han bliver døbt eller ej. 

Nu er jeg en der tror på voksendåben og derfor ikke rigtigt kan se menining at dåbe et barn i nødstilfælde. Men i skal selfølgelig gøre hvad i føler er rigtigt for jer  fingrer for jeres lille figter

Et sidespor, men nogle tanker jeg var nødt til at dele.

Anmeld

4. januar 2012

Christina.78

Vi har prøvet 2 gange nøddåb på sygehuse..

1 gang ved Emma 1 gang hun skulle opereres..vi troede hele tiden på hende, så det var bare at hun havde sit navn hvis andet skulle ske..vi fik hende døbt inden fordi vi elskede hende og ville give vores kærlighed og håb med..

2 gang fik jeg akut kejsersnit i fuld narkose og var nok lidt dopet( men med vores forhistorie så) men fordi Cecilie's fødsel var traumatisk, insiterede jeg på dåb med det samme..hun skulle også have sit navn hvis andet skulle ske.

Cecilie blev fremstillet i kirken da hun var 6+ mdr gammel og det foregik som en almindelig dåb bare uden vandey i håret og fest bagefter..

Begge nøddåber har været stille og rolige med søde præster..uden præstekjoler men med civil tøj, salme og den kirkelige velsignelse..ingen hastværk fra præsternes side..gode oplevelser til trods for situationerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.