Dåb på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

TbCp

D. 8. Dec 2011 kl 2.55 fik vi vores lille Mikkel døbt på hospitalet.
Det er det værste jeg nogensinde har været med til og håber ikke for nogen andre at de nogensinde bliver nødt til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Den kommende far

L86 skriver:

Jeg er selv premature og døbt på sygehuset umiddelbart efter fødslen. Jeg er født i uge 29 ved kejsersnit og vejede 625 g.

Da jeg fik lov at komme hjem, blev jeg fremstillet i kirken.

Jeg går ikke rundt med en følelse af at mine forældre gav op, eller kastede håndklædet i ringen fordi de valgte at få mig døbt på sygehuset. tværtimod har jeg altid følt at de allerede fra første færd gav mig alt det de kunne, og det eneste de kunne give mig på det tidspunkt var dåben, så jeg var "klar" hvis det gik galt.

Jeg har heldigvis aldrig stået i denne situation som forælder, men jeg ville lige skrive mit syn på at blive døbt på sygehuset fra mit synspunkt som premature barn.

Mvh. Laura

dejligt at få input fra en person der har stået på den anden side.

Anmeld

1. januar 2012

Den kommende far

TbCp skriver:

D. 8. Dec 2011 kl 2.55 fik vi vores lille Mikkel døbt på hospitalet.
Det er det værste jeg nogensinde har været med til og håber ikke for nogen andre at de nogensinde bliver nødt til det

Ved godt at situationen med at ligge på neonatal ikke er rar men hvad gjorde ellers dåben til en dårlig oplevelse?

Anmeld

1. januar 2012

twinboys

Den kommende far skriver:

Så kom dagen hvor vi endelig fik taget os sammen til at snakke med præsten på sygehuset.

Det er en grænse som vi ikke har villet krydse da vi håber og tror på at Viktor klarer den.

Men vi blev enige om at der jo ikke sker noget ved at høre om dåben. Planen er stadig en dåb i en kirke i løbet af foråret men nu ved vi for en sikkerheds skyld hvordan det fungerer på et sygehus hvis dette måtte blive nødvendigt.

Har i nogle erfaringer med dåb på et sygehus?

Mvh

Den kommende far ( Kan vel egentlig ikke hedde dette længere når jeg nu er blevet far)

http://babydutten.blogspot.com/

Ja det har jeg... For det første så stod præsten med ude bag ved døren da jeg kom til akut kejsersnit i uge 25+0... men hun blev sendt hjem igen... Så kom præsten hver dag flere gange om dagen og ville snakke med os om at få dem døbt... Jeg smed hende ud hver dag, for jeg tænkte at hverken hun eller lægerne troede at børnene ville overleve... Jeg fødte drengene en tirsdag og torsdag da jeg smed præsten ud fra vores stue sagde jeg til hende at hun ikke skaulle døbe mine drenge og hvis der var en der skulle gøre det på sygehuset var det vores egen præst som skulle døbe dem i kirken... Torsdag aften ringede jeg til vores egen præst og søndag kom hun og døbte drengene på sygehuset, uden præstekjole for det kunne jeg bare ikke,,,.. Det var i marts og i september samme år blev de fremstillet i kirken af samme præst...

Majbritt

Anmeld

1. januar 2012

Den kommende far

twinboys skriver:

Ja det har jeg... For det første så stod præsten med ude bag ved døren da jeg kom til akut kejsersnit i uge 25+0... men hun blev sendt hjem igen... Så kom præsten hver dag flere gange om dagen og ville snakke med os om at få dem døbt... Jeg smed hende ud hver dag, for jeg tænkte at hverken hun eller lægerne troede at børnene ville overleve... Jeg fødte drengene en tirsdag og torsdag da jeg smed præsten ud fra vores stue sagde jeg til hende at hun ikke skaulle døbe mine drenge og hvis der var en der skulle gøre det på sygehuset var det vores egen præst som skulle døbe dem i kirken... Torsdag aften ringede jeg til vores egen præst og søndag kom hun og døbte drengene på sygehuset, uden præstekjole for det kunne jeg bare ikke,,,.. Det var i marts og i september samme år blev de fremstillet i kirken af samme præst...

Majbritt

ubehageligt når de gentagende gange opfordrer til dåb. Man tænker jo straks at de gør det fordi de tror han dør.

Anmeld

1. januar 2012

twinboys

ubehageligt når de gentagende gange opfordrer til dåb. Man tænker jo straks at de gør det fordi de tror han dør.

Ja men jeg er glad for at vi gjorde det... havde ikke været rart hvis de ikke havde overlevet...

Anmeld

1. januar 2012

Den kommende far

twinboys skriver:

Ja men jeg er glad for at vi gjorde det... havde ikke været rart hvis de ikke havde overlevet...

Vi ser det også som en mulighed men kun i tilfælde af at han balancerer på kanten.

Anmeld

1. januar 2012

twinboys

Vi ser det også som en mulighed men kun i tilfælde af at han balancerer på kanten.

Vi valgte at gøre det da de kunne have det godt og så minuttet efter være dårlige... Vi ville nettop ikke vente til de var dårlige for så følte vi at vi opgav dem så vi gjorde det fordi vi ikke ville stå i en forfærdelig situation

Anmeld

2. januar 2012

TbCp

Ved godt at situationen med at ligge på neonatal ikke er rar men hvad gjorde ellers dåben til en dårlig oplevelse?

Det hele synes jeg.... At vi var nødt til at døbe vores søn midt om natten, at det kun var min mand og jeg, at det under normale omstændigheder ville være en festdag.

En dåb skal bare ikke foregå på sygehuset, synes jeg. Det der normalt ville være en dag med glæde, glade mennesker og fest blev til tristhed, angst og tårer.

Anmeld

2. januar 2012

Den kommende far

twinboys skriver:

Vi valgte at gøre det da de kunne have det godt og så minuttet efter være dårlige... Vi ville nettop ikke vente til de var dårlige for så følte vi at vi opgav dem så vi gjorde det fordi vi ikke ville stå i en forfærdelig situation

kan godt forstå jeres dilemma. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.