raca skriver:
man må amme så ofte man vil. og det skader ikke tarmene.. og maven skal ikke havde ro.. meget tyder på at babyer ikke ar godt af at deres blodsukker laver så store udsving som det gør hvis man sulter det mellem måltiderne.. og det gør man jo hvis man nægter det mad kl 14 forde det kun må spise med 3 timers mellemrum og lige havde spist kl 12.. og der så kun er gået 2 timer så sulter man det jo realt i 1 time.
hver 3 time er min. hvis de er små ved fødsle og når man skal havde produktionen i gang...
ikke et maks..
det der med amning på klokkeslet er forældet... der anbefales normalt friamning. dvs når barnet er sulten. om det så kun er 30 min siden an sidst har spist.
Nu var der heller ingen der foreslog skemaamning, men derimod at lytte til mavefornemmelsen og give barnet noget mad når det var sulten og ikke som trøst. Uanset hvordan man vender og drejer den, så er det ikke sundt for et fordøjelsessystem at blive holdt konstant aktivt.
Jeg er stadig sikker på jeg blev advaret mod overfodring af min sp, men det er da langt over et år siden han blev ammet, så kan huske forkert
Anmeld