Qoco skriver:
jeg ved godt at det er de enkelte skolers eget valg, men det bryder jeg mig ikke om, synes det er forkert.
Da jeg gik i folkeskole havde vi også diskutionen om det hed kristendom eller religion og det blev ændret på skemaet, det er til at leve med men ikke det med julen.
Så vidt jeg ved, er det kun 25% af danskerne (så vidt jeg husker!) der rent faktisk betegner sig selv som kristne, og bekender sig til den kristne tro.. At hele landet så fejrer jul, og derefter brokker sig højlydt over andre religiøse ting, vil jeg nærmest kalde dobbeltmoralsk.. Én af de ting jeg ikke bryder mig om, er når tingene gøres for traditionens skyld, men undskyldes med religion. Hele december måned handler om gaver og julemanden, og ikke om Jesus fødsel og div andre kristne ting.
Vi fejrer også jul herhjemme, og jeg ELSKER julen, men jeg gør det ikke for at fejre Jesus fødsel, og når vi danser om juletræet, så synger vi ikke salmer om Jesus og Gud, men "Højt fra træets grønne top" og andre hyggelige sange..
De fejrer også jul nede i Isabellas skole, og har pakkeleg og snakker om nisser, og det skal de endelig blive ved med. Men jeg ville ikke i spagat over, at de ikke skal synge kristne julesalmer, heller ikke selv om Isabella er voldsomt interesseret i Gud lige for tiden. Og har bestemt heller ikke tænkte mig at skælde ud over indvandrere og andre tilflyttere "ikke vil integreres", fordi en DANSK skoleleder har besluttet, at de ikke skal synges..
Anmeld