Julesange, hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. december 2011

lio

Jeg læser avisen og finder ud af at nogle skoler harvalgt at slette nogle vers fra div. julesange (grundet religion)

har hørt om det i andre lande men følte mig meget sikker i Danmark. Jeg er ikke kristen men jeg bor i et kristent land og der synges så kristne sange til jul, det er jeg helt med på.

Forstår ikke hvis man skal censurere kristendommen fra julen når de to ting faktisk er lidt bundet til hinanden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

lucas<3

Jeg Syns ikke de skal slette noget fra julesangen.. de er kommet i vores land så må de lære at såen gør skolerne i Danmark og man ikke bare sletter noget a en sang.. Undskyld .

Anmeld

19. december 2011

lio

lucas<3 skriver:

Jeg Syns ikke de skal slette noget fra julesangen.. de er kommet i vores land så må de lære at såen gør skolerne i Danmark og man ikke bare sletter noget a en sang.. Undskyld .

Jeg er virkelig chokeret over det. Har hørt (ved ikke om sant) men at man i england ikke må sige "Christmas" man skal sige "holliday" istedet.. Hollidaytree og sådan...

Anmeld

19. december 2011

Benjamins'mor

Jeg synes det er skammeligt at tingene i Danmark skal ændres for at tilfreds stille indvandrere.

Jeg er hverken racistisk eller noget. Men synes simpelthen det er så skammeligt. Det burde ikke være meningen. De kommer til Danmark, vores land, et land med andre traditioner end deres egne. De burde indordne sig, eller tage hjem, stadig ikke racist, men det er altså min mening.

Mange af dem kan ikke engang dansk, og vil heller ikke tage imod et sprogkursus.

Vi tager jo heller ikke til deres land, ændre på deres religion osv.

Lad os beholde julen i Danmark.

Anmeld

19. december 2011

lio

Benjamins'mor skriver:

Jeg synes det er skammeligt at tingene i Danmark skal ændres for at tilfreds stille indvandrere.

Jeg er hverken racistisk eller noget. Men synes simpelthen det er så skammeligt. Det burde ikke være meningen. De kommer til Danmark, vores land, et land med andre traditioner end deres egne. De burde indordne sig, eller tage hjem, stadig ikke racist, men det er altså min mening.

Mange af dem kan ikke engang dansk, og vil heller ikke tage imod et sprogkursus.

Ja, synes ikke om at et land skal ændre sig for andre/nye/gæster, man kan bare lade vær med at synge med, men respekter at vi andre lige synger hele sangen.

Anmeld

19. december 2011

Zeus

Som jeg har forstået det, så er det de danske skoleledere der har taget den beslutning, alene, uden at nogen indvandrere har sagt at de skulle... Så det er altså helt og aldeles eget valg, og ansvar, uden at nogen har "forlangt" det af skolen...

Desuden synes jeg også det er noget fis, men for ikke så længe siden kørte en debat om hvorvidt børnene skulle have religion eller kristendom i de små klasser, og der var da rigtig mange der ikke ville have, at de havde kristendom, men bare religion..

Kristendom og andre religioner skulle holdes ude af staten/skolerne/de offentlige instutioner, og det er vel lidt det de er på vej til.

Anmeld

19. december 2011

Chris86

Benjamins'mor skriver:

Enig

Anmeld

19. december 2011

lio

Zeus skriver:

Som jeg har forstået det, så er det de danske skoleledere der har taget den beslutning, alene, uden at nogen indvandrere har sagt at de skulle... Så det er altså helt og aldeles eget valg, og ansvar, uden at nogen har "forlangt" det af skolen...

Desuden synes jeg også det er noget fis, men for ikke så længe siden kørte en debat om hvorvidt børnene skulle have religion eller kristendom i de små klasser, og der var da rigtig mange der ikke ville have, at de havde kristendom, men bare religion..

Kristendom og andre religioner skulle holdes ude af staten/skolerne/de offentlige instutioner, og det er vel lidt det de er på vej til.

jeg ved godt at det er de enkelte skolers eget valg, men det bryder jeg mig ikke om, synes det er forkert.

Da jeg gik i folkeskole havde vi også diskutionen om det hed kristendom eller religion og det blev ændret på skemaet, det er til at leve med men ikke det med julen.

Anmeld

19. december 2011

lucas<3

Qoco skriver:

Jeg er virkelig chokeret over det. Har hørt (ved ikke om sant) men at man i england ikke må sige "Christmas" man skal sige "holliday" istedet.. Hollidaytree og sådan...

Ja det. Har jeg os hørt. Jamen altså..

Anmeld

19. december 2011

lucas<3

Benjamins'mor skriver:

enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.